Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) een heel stadsdeel zoveel overlast krijgt.
was prima georganiseerd en qua verkeersoverlast had niemand daar last van omdat het gewoon in een gebied was met goede toegangswegen etc..VanHuisUit schreef:Jullie wonen er dus niet he. Behalve Bellenadie, die snapt 't![]()
Ik woon er vlakbij. Leuk denk je dan misschien, maar het is niet leuk. Van het hele evenement krijg je werkelijk niets mee, alleen de overlast. Er is namelijk niets te zien van de paarden, de ruiters of wat dan ook, alles wordt aan het zicht weggenomen door afzettingen. Dus leuk is anders.
Gelukkig heeft onze straat sinds twee jaar een ontheffing, dat wil zeggen dat niet alle bezoekers van het CHIO 5 dagen lang hun auto in onze straat parkeren (met als gevolg dat je je kind niet eens naar school kan brengen, je auto niet kwijt kunt behalve 10 straten verder op etc.).
De afsluitingen van het CHIO duren altijd dik een week. Slaat nergens op, het evenement duurt veel korter.
Nu zijn de afsluitingen 2 weken. Gevolg: je staat continue in de file wegens overbelasting van de omliggende wegen. En dat zijn geen wegen waar maar een paar mensen langskomen voor woon/werk verkeer, dat betreft duizenden mensen per dag. Dit is geen durpie in de Achterhoek ofzo met alle respect....
Als bewoners / omwonenden kunnen we bijna 4 weken (!!!) niet fatsoenlijk in het Kralingse bos wandelen of recreeren (er zijn rare plekken in het bos, zoals in elk stadsbos, maar het park heeft echt een recreatieve functie, met het meer, de strandjes, ruiterpaden, fietspaden, de hertenkamp, speelplekken e.d.). Alles is afgesloten. Je kunt ook niets zien, want er staan allerlei hekken met zeil omheen, waardoor je niets ziet, dus erg leuk er omheen wandelen of zoiets gaat ook niet. Vind het volkomen idioot dat het voor een nogal duur en voor beperkte doelgroep paardenevement (de kaarten voor CHIO en dressuur zijn echt niet zo dat je daar met je gezin even heen gaat) een heel stadsdeel zoveel overlast krijgt.
Als bewoners hebben we een korting op kaartjes van het CHIO van woensdag en donderdag, overdag, een korting, we krijgen niets voor niets of wat dan ook ter compensatie. Tja, die woensdag en donderdag kunnen er wel af, overdag, want dan zijn er bijna geen bezoekers
Met andere woorden: als bewoners heb je aan dit evenement alleen maar overlast, zeker als je geen paardenliefhebber bent. En dat zijn de meesten nu niet speciaal. Waarom het zo afgesloten is, is mij ook al jaren volkomen onduidelijk, want het is de weg langs het evenement. Het is niet door het evenement of zoiets.
Zelfs ik als paardenliefhebber, vind dat de buurt onevenredig wordt belast. En zou ik met het EK voetbal ook zo klagen, nee, want dan zijn er geen complete straten afgezet en is niet een prachtig recreatieterrein een maand niet toegankelijk. EK voetbal hebben we hier in Rotterdam overigens ook gehadwas prima georganiseerd en qua verkeersoverlast had niemand daar last van omdat het gewoon in een gebied was met goede toegangswegen etc..
Dus klachten over de wegafsluiting, lijkt me logisch in deze situatie. Zeker nu het twee weken duurt (de afsluiting), de scholen zijn ook net weer begonnen (waardoor er heel veel verkeer moet worden omgeleid, 's ochtends met brengen / 's middags met halen) en het hele bos is dus ruim 4 weken niet / nauwelijks fatsoenlijk toegankelijk.
Ik werk in het Kralingse Bos (nee, niet op de manege maar helemaal aan de andere kant) maar ik heb er echt geen last van, alleen als ik naar de snelweg wil, rijd ik via de Bosdreef. 
Kaartje23 schreef:Eens met Vanhuisuit. Hier ook een Rotterdammer (en paardenliefhebber). Maar inderdaad is het niet een weekje, maar veel langer. En ook niet één straat, maar meerdere. En dan in het bos alles afgeschermd.
En Marjoow, een half uurtje eerder opstaan, half uurtje eerder weg om kinderen op te halen (?), half uurtje later thuis en dat langere tijd achterelkaar. Ik word er niet blij van. Laat staan als het een paardenevenement is terwijl je geen paardenliefhebber bent en je krijgt er verder niks van mee.
Normaal gesproken is het alleen het CHIO. Wie weet is dat volgende week anders. Sowieso is er nu geen springen
)VanHuisUit schreef:Het is erg ons kent ons en er is vrijwel geen overleg met de buurtbewoners, stilletjes gezegd denk ik dat ze dat niet van belang vinden.