Een kunstenares uit Frankrijk wilde zich één voelen met een paard en liet daarom paardenbloed in haar aderen injecteren.
Marion Laval-Jaentet denkt dat het bloed haar sterker maakt, maar ook nerveuzer. Ze voelde zich intens verbonden met de edele viervoeter die als donor fungeerde. Of het wederzijds is, kon het paard niet zeggen.
Met het project won de dame de Prix Ars Electronica. Om in de juiste stemming te komen, liep ze eerst op stelten met paardenhoeven een paar rondjes om het donordier in de hoop met hem te communiceren.
De artieste heeft eerst een maandenlang medisch traject doorlopen in Zwitserland omdat je niet zomaar dierenbloed kunt inspuiten bij een mens, dat zou dodelijke allergische reacties opleveren. Daarom kreeg ze steeds een beetje paardenimmunoglobine toegediend zodat haar lichaam geleidelijk kon wennen aan de vreemde stoffen.
Jeetje, wat een malloot. Lijkt me niet echt gezond.. "Ze voelde zich intens verbonden met de edele viervoeter die als donor fungeerde. Of het wederzijds is, kon het paard niet zeggen."
Pff sommige mensen zijn echt niet helemaal goed... ik denk dat paardenbloed je niet meer oplevert dan een aanslag van/op je immuunsysteem...
Maartenn
Geplaatst: 17-08-11 14:28
Cayenne schreef:
Om in de juiste stemming te komen, liep ze eerst op stelten met paardenhoeven een paar rondjes om het donordier in de hoop met hem te communiceren.
Geniaaaaal
Goof
Geplaatst: 17-08-11 14:29
Tegenwoordig krijgt alles maar de naam 'kunst'.... Sneu...
LadyMadonna
Geplaatst: 17-08-11 14:29
Kan iemand me uitleggen wat dit met kunst te maken heeft? En dan vinden ze het gek dat ze die subsidies aan banden willen gaan leggen
Mette
Geplaatst: 17-08-11 14:30
Kijk, zij is nou een ECHT paardemens. Ik denk dat menig bokker wel jaloers is hoor
marijkedam
Yessy schreef:
Pff sommige mensen zijn echt niet helemaal goed... ik denk dat paardenbloed je niet meer oplevert dan een aanslag van/op je immuunsysteem...
En niet te vergeten bekendheid (over hoe gek dat mens is)
cream_1986
Volgens mij is het kunst, en voor zover ik uit het filmpje op kon maken nep. Zoek hem maar eens op op Youtube, de beschrijving says it all.
Traiectum
Geplaatst: 17-08-11 14:31
Wat een ongelofelijke idioot! En daar wint ze dan ook nog een prijs mee? Als er aan deze onzin geld / subsidie wordt gegeven vind ik het ineens niet meer gek dat mensen willen bezuinigen op cultuur, waar deze waanzin blijkbaar onder valt.
Wat was haar vorige project, 'n lobotomie?
Liiesjjj
Geplaatst: 17-08-11 14:31
Ben benieuwd wanneer ze gaat hinniken..
Gulpje
Geplaatst: 17-08-11 14:32
En nu? Poept ze gewoon op straat?
kohtje
Er zitten echt mensen te kijken en ze krijgt er een prijs voor Sorry hoor maar zij is niet de enige die niet helemaal fris is in dit verhaal.
geerte
omg wat een raar mens... waarom zou je dat willen....
Traiectum
Geplaatst: 17-08-11 14:33
Misschien vond ze d'r dagelijkse boodschappen te duur worden? Alhoewel, stro en hooi zijn ook niet bepaald goedkoop
aerdenhout1
Geplaatst: 17-08-11 14:34
KIJK...had ze nu een paar ijzers onder haar voeten laten slaan, dan had ik er nog respect voor op kunnen brengen...en dan ook even een parcours springen natuurlijk!!! Dat zou....een......kunst zijn!!!!!
leukepret
Geplaatst: 17-08-11 14:35
Het zal je vriendin maar wezen hahaha, wat erg zeg. Wat sommige mensen doen om in de publiciteit tekomen, toen ik de "topless' foto op de achtergrond zag wist ik voldoende, gewoon een publiciteits-stunt, heeft niks met "je een voelen met het paard' temaken.
Het enige wat mij opvalt is dat ze bloed van haar afnemen. Die eerste injectie is toch geen bloed lijkt me en ik vind het er een beetje nep uitzien als ze die injectie krijgt. Lijkt meer alsof die man de naald tussen haar arm en zijn vinger steekt. Volgens mij is dit zo nep als het maar kan. Hoe ver kan je gaan om aandacht te krijgen.