EK dressuur: Tijdelijke terugkeer van Totilas in Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

EK dressuur: Tijdelijke terugkeer van Totilas in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 07:50

Nieuwsredactie

Afbeelding
Totilas.
foto: http://www.sjoert.com

Nu het EK dressuur steeds dichterbij komt, begint ook bij buurland Duitsland de spanning flink op te lopen.
Het Duitse team ziet het EK zonnig in: met het sterkste team sinds jaren zullen zij zeker een grote kans hebben op het behalen van het Europese teamgoud.
Ook individueel zal het een spannende strijd worden. Naast het Duitse en Nederlandse team is daar onder andere ook nog Laura Bechtolsheimer die al enige tijd in topvorm is met haar Mistral Hojris en zich niet van de wijs laat brengen door de mediastorm rond Totilas.

Het Duitse Sportschau interviewde de Duitse equipe en vroeg hen wat zij van het EK dressuur verwachten.
Totilas zal tijdelijk weer op Nederlandse bodem staan. Zijn de Duitsers bang voor een campagne tegen Totilas?
Ook Edward Gal en de Nederlandse bondscoach Sjef Janssen komen kort aan het woord.

Klik hier om de clip te bekijken.

Ook Laura Bechtolsheimer gaf een kort interview weg. Bekijk deze hier.

marjolein_el

Re: EK dressuur: Tijdelijke terugkeer van Totilas in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:06

kan iemand het filmpje kort samenvatten? Ik versta geen duits. :=

En tja... dat totilas gaat winnen is volgens mij een feit.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:09

Ben benieuwd zondag!! Ich bin dabei :D

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:15

Ik ben zeer benieuwd, volgens mij zijn eerste wedstrijd buiten Duitsland!
Ik wacht in spanning af en hoop toch stiekem dat Adelinde zo goed rijdt, dat het toch een Nederlands feestje wordt in Rotterdam!!!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:18

Ben benieuwd, al is het eigs geen verassing wie 1e word. Maar misschien rijd Adelinde wel heel goed dit keer dat het idd nederlands feestje word O:)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:19

Het is toch een pracht van een paard....zucht.......

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:22

De overwinning is bijna een feit, maar Adelinde dat heeft ze in Hickstead ook laten zien, zou op dit moment Totilas nog kunnen verslaan. Als ze net zo goed rijd, als dat ze in hickstead en windsor deed, en niet te vergeten de WEG. Dus ben benieuwd. Ik hoop er bij te zijn!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:24

vergeet niet dat adelinde zelfs ooit van Edward en Totilas heeft gewonnen!!
En bij Edward was hij tot nu toe toch een stuk spectaculairder, waarschijnlijk omdat de combinatie nog moet wennen.
Ik zou dus niet zeggen dat totilas zeker wint...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:33

Ik zou het ook erg gaaf vinden als Adelinde zou winnen. Maar beide landen hebben erg sterke teams.
Hoop alleen dat Parzival niet weer op zijn tong zal bijten of zoiets, zou echt sneu zijn.

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:36

Totilas is, naar ik gezien heb niet erg beter geworden zonder Edward op z'n rug. Hopen dat dat nu nog even blijft zo tot na het ek..... := :))
Denk dat ze het dan wel gaan halen... :+ heb verder geen verstand van dressuur dus dat laat ik wel aan hun over.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:38

weet iemand of het ook op tv uitgezonden gaat worden of via een livestream op internet?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:40

we zullen zien....spannend wordt het iig!!!....en ik ben er zondag bij, dus wordt echt genieten!....de kaarten zijn nog niet verdeeld en dat maakt het ook wel weer erg leuk!!(nu nog alleen mn shirtje opzoeken MADE IN HOLLAND..voor als Totilas binnen komt ;-) ;-)= grapje)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:41

nou ik ben wel benieuwd hoe de mensen gaan reageren op Totilas en dan mn zn berijder natuurlijk ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:44

Vergeet de Engelsen niet, die doen ook nog mee en gaan ook voor goud

thunderking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:44

Jasmijn76 schreef:
(nu nog alleen mn shirtje opzoeken MADE IN HOLLAND..voor als Totilas binnen komt ;-) ;-)= grapje)

haha DOEN!!! *\o/* _/-\o_

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:47

sarabande schreef:
Vergeet de Engelsen niet, die doen ook nog mee en gaan ook voor goud

heerlijk!!...het wordt echt een wedstrijd!..ga er zo van genieten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:49

Ik denk dat het een leuke wedstrijd wordt. :j

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:50

Begin een beetje moe te worden van die TotilasHetze. Ik vind het heus wel een leuk en supergoed paard. Maar om nu overal over te gaan berichten. Nee, daar heb ik het mee gehad.

ZenaDanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:53

Jasmijn76 schreef:
nu nog alleen mn shirtje opzoeken MADE IN HOLLAND..voor als Totilas binnen komt ;-) ;-)= grapje)

Dat moet je doen, haha, echt geweldig idee
Ik hoop nogsteeds dat Adelinde heel goed gaat rijden, of Laura ik gun het haar meer :o

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:08

jammergenoeg denk ik dat de Nederlanders slechts een bijrol zullen leveren.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:10

Ik vind het echt zo suf dat iedereen zich hier zó druk om maakt... op de duitse tv word volgens mij altijd vol glorie vermeld dat het hier een nederlands paard betreft, er is genoeg respect voor wat edward gal met hem bereikt heeft. Bovendien kunnen we er toch gewoon trots op zijn dat het een nederlands fokproduct is? Ik denk dat wij maar eens wat meer terug naar de basis moeten, want wat houd de paardensport nou eigenlijk in? Dat we genieten van wat we met paarden kunnen en wat we te zien krijgen, ongeacht welke combinatie uit welk land dit betreft. Waarom kunnen we niet gewoon genieten als totilas te zien is? Of er nou een nederlander of een duitser of wat mij part een chinees op zit, who cares? Het is een geweldig paard, zolang de ruiter zijn uiterste best doet het onderste uit de kan te halen bij zijn paard, is het toch gewoon genieten om te zien?
En dat hele gezever over dat totilas nu niet zo goed loopt... man die arme jongen moet ook tijd krijgen om een combinatie te vormen met zijn paard! Edward heeft jaren op totilas gereden, matthias moet eerst alle knopjes ontdekken en elk paard is daarin weer anders. Het is toch logisch dat het nu nog niet op z'n top is? Dat zou wat wezen na een paar maanden, konden ze hem zo wel weer verkopen omdat er geen verbetering meer mogelijk is. Die twee moeten ook groeien en dat moet niet eeuwig en altijd vergeleken worden met edward. Misschien zullen ze nooit zo'n combinatie worden als met edward máár daarvoor worden ze misschien wel een hele andere maar ook hele mooie combinatie.

Maar door vele goeden uit verschillende naties word het zeker een spannend concours! Volgens mij kan het alle kanten op gaan... dat heeft ook wel wat! :D Ik hoop gewoon dat we mooie paardensport te zien krijgen en dat de jury's zich niet teveel laten leiden door dat hele totilas gedoe.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:15

Hoe dan ook, ik ga heerlijk genieten van de combinaties... En zeker van Totilas

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:23

Ilsemarie schreef:
Ik vind het echt zo suf dat iedereen zich hier zó druk om maakt... op de duitse tv word volgens mij altijd vol glorie vermeld dat het hier een nederlands paard betreft, er is genoeg respect voor wat edward gal met hem bereikt heeft. Bovendien kunnen we er toch gewoon trots op zijn dat het een nederlands fokproduct is? Ik denk dat wij maar eens wat meer terug naar de basis moeten, want wat houd de paardensport nou eigenlijk in? Dat we genieten van wat we met paarden kunnen en wat we te zien krijgen, ongeacht welke combinatie uit welk land dit betreft. Waarom kunnen we niet gewoon genieten als totilas te zien is? Of er nou een nederlander of een duitser of wat mij part een chinees op zit, who cares? Het is een geweldig paard, zolang de ruiter zijn uiterste best doet het onderste uit de kan te halen bij zijn paard, is het toch gewoon genieten om te zien?
En dat hele gezever over dat totilas nu niet zo goed loopt... man die arme jongen moet ook tijd krijgen om een combinatie te vormen met zijn paard! Edward heeft jaren op totilas gereden, matthias moet eerst alle knopjes ontdekken en elk paard is daarin weer anders. Het is toch logisch dat het nu nog niet op z'n top is? Dat zou wat wezen na een paar maanden, konden ze hem zo wel weer verkopen omdat er geen verbetering meer mogelijk is. Die twee moeten ook groeien en dat moet niet eeuwig en altijd vergeleken worden met edward. Misschien zullen ze nooit zo'n combinatie worden als met edward máár daarvoor worden ze misschien wel een hele andere maar ook hele mooie combinatie.

Maar door vele goeden uit verschillende naties word het zeker een spannend concours! Volgens mij kan het alle kanten op gaan... dat heeft ook wel wat! :D Ik hoop gewoon dat we mooie paardensport te zien krijgen en dat de jury's zich niet teveel laten leiden door dat hele totilas gedoe.

ik kan in dit topic nou geen 1 berichtje vinden die nadelig is voor totilas........volgens mij willen we allemaal gewoon mooie sport zien, ik iig wel!....maar dan kunnen we toch nog wel een grapje maken?? ;) ....

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:25

Amen

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:26

Vind het een mooi filmpje, ook met respect naar Edward Gal en Nederland.

Wat is en blijft het toch een prachtpaard.....