Man en pony overleden bij ernstig ongeluk in Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Man en pony overleden bij ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 07:52

Een tragisch verkeersongeval heeft afgelopen zaterdagmiddag plaats gevonden in het Duitse Ortsteil Wallen.

Een achttien jaar oud meisje op een menwagen wilde de provinciale weg B68 oversteken met haar twee pony's, toen tegelijkertijd een motorrijder voorbij kwam. Op de kruising (die op een heuvel ligt) kwamen zij met elkaar in botsing. De motorrijder kwam tussen de paarden en de menwagen terecht toen zijn motor nog 50 meter door gleed.
De man raakte ernstig gewond en werd per traumahelicopter naar het ziekenhuis gebracht, waar hij korte tijd later aan zijn verwondingen bezweek. Het achttienjarige meisje en haar dertien jaar jonge vrouwelijke passagier raakten lichtgewond. Beide dames waren in shock en moesten eveneens naar het ziekenhuis.

De pony's waren allebei er allebei zo ernstig aan toe dat een van hen ter plekke werd afgemaakt. Het andere dier is opgenomen in een paardenkliniek waar het zal worden behandeld. Het is voor alsnog onduidelijk of deze pony het wel zal overleven.
Volgens ooggetuigen kwam de motorrijder met zo'n hoge snelheid aanrijden dat de mencombinatie hen nooit heeft kunnen zien aankomen terwijl zij overstaken.

De politie heeft de zaak in onderzoek.

Klik hier voor foto's.
Klik hier voor een filmpje.

wendy1987

Re: Man en pony's overleden bij ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:53

Jeetje wat heftig zeg! Wat moet dat een drama zijn voor dat meisje en de medepassagier! Verschrikkelijk.... :\

Lusitano

Re: Man en pony overleden bij ernstig ongeluk in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 07:58

gvd zeg. Wat een vreselijk ongeluk.....
Wat een trauma moeten die hebben....
Mijn ervaring met motorrijders is eigenlijk positief, ze halen allemaal (tot nu toe) hun hand van het gas en laten de motor voorbij rollen. Heel attent......

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:00

Ik wens alle betrokken partijen sterkte met het verwerken van dit tragische verlies en dit vreselijke ongeval

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:00

Oooh jeetje...
Heftig zeg!

Ik duim voor de nabestaanden en slachtoffers.
Het is niet niks.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:07

Pfff jeetje.. Als de ooggetuigen de waarheid spreken was het dus echt een ongeluk waar de beide dames niets aan konden doen. Heftig om dan te zien dat er een motorrijder en je pony's (bijna) verongelukken... Hoop dat de pony het overleeft!

Heel veel sterkte voor betrokkenen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:10

Woow wat erg zeg! Die meisjes hebben ook een trauma voor het leven. Hopen dat de tweede pony het overleefd...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:13

Ik snap werkelijk waar niet wat dit soort berichten telkens op de hoofdpagina doen :n

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:15

Caesar schreef:
Pfff jeetje.. Als de ooggetuigen de waarheid spreken was het dus echt een ongeluk waar de beide dames niets aan konden doen. Heftig om dan te zien dat er een motorrijder en je pony's (bijna) verongelukken... Hoop dat de pony het overleeft!

Heel veel sterkte voor betrokkenen!

Alleen wel een ongeluk waar beide dames een levenslang trauma aan overhouden.. Jeetje wat erg...!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:22

Zo jong en dan al zoiets meemaken; het zal je maar gebeuren. Een pony dood en eentje op het randje, de motorrijder stierf in het ZHK. Vreselijk voor alle partijen!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:24

Kriel schreef:
Ik snap werkelijk waar niet wat dit soort berichten telkens op de hoofdpagina doen :n

Nee, dat snap ik ook niet.

De motorrijder werd overigens geen 50 meter meegesleurd, z'n motor gleed 50 meter door.
*edit, ik zie dat de tekst inmiddels aangepast is.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 15-08-11 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:25

wendy1987 schreef:
Jeetje wat heftig zeg! Wat moet dat een drama zijn voor dat meisje en de medepassagier! Verschrikkelijk.... :\

Vergeet de familie van de verongelukte motorrijder niet, los van wie de schuld heeft, meerdere levens worden door zo'n ongeluk verpest

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:27

Kriel: waarom zouden dit soort berichten niet op de hoofdpagina staan? Dit is een paardenforum en bij dit bericht zijn menners betrokken? Heel vervelend om te lezen misschien maar heel goed om je er steeds weer van bewust te maken dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Wat een vreselijke ervaring voor de dames. Triest dat een medemens hierbij het leven heeft gelaten.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:30

Vreselijk! Voor ponys, meisjes & motorrijden. Je kunt niet zomaar hem de schuld geven!
Ik heb een klein ongelukje gehad met mennen,( meer details stuur even pb ), gelukkig kwamen we daar allemaal goed uit, op paar blauwe plekken na. Ik was toen al vreselijk geschrokken toen tuig en kar in stukken lag dat ik alleen maar kon trillen, dan wil ik niet denken hoe hun zich voelen! Geen woorden voor...

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:34

Vreselijk! Zo jong nog. En als dat ene paard er bovenop komt zal het heeel veel moeite kosten!
sterkte voor die mensen

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:46

Jeetje wat akelig.
Als de pony het al overleefd heeft hij ook een groot trauma opgelopen..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:57

KarinvdM schreef:
Kriel schreef:

Nee, dat snap ik ook niet.

Nou ik snap niet wat jullie daar niet aan snappen :n
Wat willen jullie dan op Voorpagina? alleen maar blije, leuke dingen en positieve dingen..?
Helaas is de wereld niet zo, en heeft dit te maken met een menner, wat overigens ook dus met paarden te maken heeft, dus dit hoort gewoon op de voorpagina..

Heel veel sterkte aan de familie vd motorrijder en aan het meisje.. hopelijk komt de pony erbovenop.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:10

Colway schreef:
wendy1987 schreef:

Vergeet de familie van de verongelukte motorrijder niet, los van wie de schuld heeft, meerdere levens worden door zo'n ongeluk verpest

Sterker nog; onder de streep is er dit keer een méns dood.

Wie er de ´schuld´heeft is alleen voor de aansprakelijkheid interessant.
Het is een gegeven dat ongelukken; door fouten of wat ook, gebeuren. Zéker in het verkeer.

Het is een goede zaak het op de nieuwspagina te zetten opdat de ruiterij zich realiseert dat een paardrijden/mennen in de openbare ruimte verkeersdeelname inhoudt en daar ongelukken gebeuren.
Op zich is het een ´gewoon´ verkeersongeval.
Nogmaals; er is dit keer ook een méns dood.

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:25

Jeetje wat heftig!
Vreselijk voor iedereen wie er bij betrokken is geraakt.
Wens iedereen veel sterkte.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:26

Oh mijn hemel zeg wat erg is dit. Mijn gedachten gaan uit naar alle betrokkenen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:29

Huertecilla, helemaal mee eens :j Vind het ook absoluut nuttige berichten voor op de voorpagina.
Vind het een verschrikkelijke gebeurtenis, goed dat er even bij stil gestaan word.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:37

vreselijk zeg, wat een drama voor de jonge meisjes... Heb gezien hoe hun ponie afgemaakt moest worden en hoe een man verongelukte die op weg naar het ziekenhuis overleed ;( vreselijk voor de nabestaande, wat een hell moet het zijn om opeens politie voor je deur te hebben die verteld dat je man verongelukt is...

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:40

he wat naar! wat moet dat schrikken zijn geweest! hopelijk komen de meiden en die pony weer snel bovenop, als de pony het overleeft.

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:42

Vreselijk veel sterkte voor iedereen!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:46

Hè bah, wat naar. :(:)

Moet niet niks geweest zijn! Vreselijk dat je zo iets van dichtbij moet meemaken... :n