Kinderen gewond door op hol geslagen paarden in Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kinderen gewond door op hol geslagen paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 18:24

www.denhaagfm.com

Een aantal ruiters zijn woensdagmiddag op de Lozerlaan in Den Haag uit het zadel geworpen nadat hun paarden op hol sloegen. In totaal zijn drie kinderen gewond geraakt en door ambulance personeel naar het Juliana Kinderziekenhuis gebracht.

De drie paarden zijn bij het bedrijventerrein ABC-Westland achter de Uithof terug gevonden. De paarden zijn door drie andere paardrijdsters onder politiebegeleiding naar de manege gebracht.

Eén van de paarden heeft bij de vlucht een auto zwaar beschadigd.

peentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:14

probabeest

Re: Kinderen gewond door op hol geslagen paarden in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:24

Jee dat zal wel ff schrikken zijn geweest voor die meiden en omstanders natuurlijk ook.
Hoop dat het allemaal voor ze mee valt.

Zie ik nou trouwens een haflinger en een Arabier als politie paard??????

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:25

dan zie ik die foto's dan zijn die kinderen er net afgedonderd en dan zitten er weer ruiters op zonder cap... wat een verstand....

Hoop dat alles goed gaat met de kinderen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:28

Ik denk dit de paarden van de betreffende stal zijn en de politie deze paarden naar stal rijd ivm de ruiters die in de ambulance liggen.

peentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:47

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:47

annebe schreef:
Ik denk dit de paarden van de betreffende stal zijn en de politie deze paarden naar stal rijd ivm de ruiters die in de ambulance liggen.

Zo als ik lees...staat er dat andere amazones de paarden terug rijden en de politie ze te paard begeleid.
Ik kan me niet voorstellen dat de politie zo stom is om zonder cap op wildvreemde paarden te stappen die even daarvoor al op hol zijn geslagen en mensen er af hebben geworpen.
Denk trouwens dat het bij de politie ook verplicht is om een cap te dragen...ze moeten natuurlijk het goede voorbeeld geven.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:51

volgens mij zijn de mensen van de politie de blauwe en die hebben een cap op. De andere mensen niet..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:53

Nog in de buurt ook.

Dat moet schrikken zijn geweest voor de kinderen , hoop dat zowel zei als de paarden er niks ernstigs aan over hebben gehouden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:59

meliza schreef:
Zo als ik lees...staat er dat andere amazones de paarden terug rijden en de politie ze te paard begeleid.
Ik kan me niet voorstellen dat de politie zo stom is om zonder cap op wildvreemde paarden te stappen die even daarvoor al op hol zijn geslagen en mensen er af hebben geworpen.
Denk trouwens dat het bij de politie ook verplicht is om een cap te dragen...ze moeten natuurlijk het goede voorbeeld geven.

De politie heeft cap op. Ze zitten op de haf en arabier.

Overigens lekker stom dat die anderen er zonder cap opzitten lekker op de weg. :roll:

Hopelijk is het niet te erg en houden zij en de paarden er niets ernstgs aan over :(:)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:30

jilleroo schreef:
dan zie ik die foto's dan zijn die kinderen er net afgedonderd en dan zitten er weer ruiters op zonder cap... wat een verstand....

En dat ook nog onder toeziend oog van de politie :x

Wel heel typerend voor het slag volk.....

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:34

Denk trouwens dat de 2 agenten op de paarden zijn gestapt die geen berijder meer hadden (waren aldus die site immers kinders naar het ziekenhuis gebracht.
en dat de trailer dan voor de zekerheid mee genomen was

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:40

MelanieB schreef:
meliza schreef:

De politie heeft cap op. Ze zitten op de haf en arabier.

Overigens lekker stom dat die anderen er zonder cap opzitten lekker op de weg. :roll:

Hopelijk is het niet te erg en houden zij en de paarden er niets ernstgs aan over :(:)

haha oooooh wat een dombo's jeeeee misschien dachten ze oh die kinderen zijn er ook goed vanaf gekomen dus dan kunnen wij (ook) wel zonder cap echt slim.. :')

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:41

Ongeacht het feit wie / wie is vind ik het ook erg typerend dat er ruiters zonder cap op zitten. Maar wellicht hadden ze die in nood niet bij zich en was het te ver lopen? Zowiezo het kruispunt ziet er niet echt paardgeschikt uit en dan is een ongelukje al zo gebeurd. Aan de meisjes te zien op de foto zullen het inderdaad wel jaar 10/11 geweest zijn en die hebben gewoon niets te zeggen als er een paard wegspringt. Kan gebeuren. Gelukkig zijn er verder geen gewonden gevallen en kan iedereen het nog navertellen...
Laatst bijgewerkt door Caesar op 22-07-11 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

En dan idd zonder cap doodleuk weer opstappen. Waar zit je verstand dan? Zo te zien gaat het ook nog echt om kinderen... Pffff....
Het gaat om 3 paarden, dus er zijn er dan 2 bijgekomen. Mischien door de bereden politie van de manege geleend, of hadden die agenten hun eigen paard mee?

simongek

Het lijkt me vrij duidelijk dat in het bericht staat dat het om 3 paarden/ponies gaat en er staan er 5 op de foto. 2 dus van de bereden politie en die hebben tenminste wel een cap op.

Lekker handig. Schoenen, geen cap. lekker zonnebril op en gaan. :x

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:44

simongek schreef:
Het lijkt me vrij duidelijk dat in het bericht staat dat het om 3 paarden/ponies gaat en er staan er 5 op de foto. 2 dus van de bereden politie en die hebben tenminste wel een cap op.

Lekker handig. Schoenen, geen cap. lekker zonnebril op en gaan. :x

Citaat:
Drie van de jonge amazones raakten hierbij gewond.

Lijkt mij dus dat er meer in die groep waren maar dat er een paar zijn blijven zitten?

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:46

O o o, hoop maar dat de kinderen er een beetje goed vanaf komen. Dit zijn geen politiepaarden hoor, deze dames zijn volgens mij op de op hol geslagen pony's gestapt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:59

Caesar schreef:
Ongeacht het feit wie / wie is vind ik het ook erg typerend dat er ruiters zonder cap op zitten. Maar wellicht hadden ze die in nood niet bij zich en was het te ver lopen? Zowiezo het kruispunt ziet er niet echt paardgeschikt uit en dan is een ongelukje al zo gebeurd. Aan de meisjes te zien op de foto zullen het inderdaad wel jaar 10/11 geweest zijn en die hebben gewoon niets te zeggen als er een paard wegspringt. Kan gebeuren. Gelukkig zijn er verder geen gewonden gevallen en kan iedereen het nog navertellen...

Nee hoor, dat stuk hadden ze makkelijk naast de pony's kunnen lopen.

Dat kruispunt is inderdaad helemaal niet paardgeschikt :n
Bovendien hadden ze beter gewoon de route door de Uithof kunnen volgen over een ruiterpad. Zeker met zulke jonge kinderen op de pony's.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:00

Er staat toch dat DE DRIE PAARDEN terug gevonden werden?
Snap 't niet meer. :')

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:04

Gypsy schreef:
Er staat toch dat DE DRIE PAARDEN terug gevonden werden?
Snap 't niet meer. :')

Er is 1 meisje van haar paard gevallen hierbij sloegen de andere op hol en gooide hun ruiters eraf.
De bereden politie heeft 2 paarden overgenomen en zo de rest terug begeleid en op de andere paarden zijn ook andere ruiters gestapt.

Dat is wat ik erop uitmaak :)

djleon97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:38

ik ken het verhaal ik rijd zelf op de manege er is een meisje van haar paard afgevallen en dat paard is op hol geslagen en toen ging de rest ook er is 1 jongetje blijven zitten 3paarden zijn terug gevonden op het terrein van abc-westland en de rest eerder en waarom er een aantal amazones zonder cap op de paarden zitten begrijp ik ook niet die zijn gewoon niet goed in hun hoofd

miep123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:13

wij kennen het verhaal,
medewerkers van hippisch centrum westland werden aangesproken door ouders dat onze pony''s op de straat liepen.wij zijn snel de auto ingesprongen en achter de pony's aan gegaan. na 4 vier minuten hadden we de pony's gevonden op het abc terrein... het waren er 5!!!!!!!! inderdaad zat er nog 1 jongentje op hij was 7 jaar.na 3 kwartier met de pony's te hebben gelopen kwam er nog niemand de pony's ophalen. de bereden politie kwam met hun eigen paarden in de trailer. in overleg met hun is er besloten om de pony's terug te rijden. ja inderdaad 2 zonder cap niet handig maar nood breekt wetten en we waren al een tijdje rondje aan het lopen. we zijn gelijk de uithof in gegaan toen we van het abc terrein afkwamen. andere politie agenten hebben de trailer meegenomen zo ook de achter gebleven auto's waar wij inzaten.

wel jammer dat er nog geen bedankje vanaf kon!!!!!!!!!!!

miep123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:15

toen we daar trouwens aankwamen bleek dat het NIET onze pony's waren maar die van de buren.
maarja om dan om te draaien en weg te rijden is ook zo lullig!

Violette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:41

Ook ik ken het verhaal..
De agenten waren onderweg naar hun bestemming om hun dienst met paarden te draaien. Onderweg daar heen hoorde ze de melding en heel toevallig reden zei daar net langs.. Andere agenten hebben de combinatie met 2 politie paarden in de trailer naar de manege gereden waar de pony's heen moesten..
En inderdaad.. De ruiters zonder cap.. Niet verstandig, maar ze moesten 'wat' !
Inderdaad geen bedankje niks..
Gelukkig hebben de kids niet iets heel ernstigs.. Gekneusde lichaamsdelen.. Grote bloeduitstorting op voorhoofd etc., niet prettig.. Maar het had veel erger gekund!
En de instructrice is enorm geschrokken en heeft er slapeloze nachten van..

Dat jongetje is gewoon blijven zitten! Echt bizar knap en vooral doodeng!!