Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:Zidore schreef:publiek niet te dichtbij vind ik goed, gelukkig gebeurd er eindelijk iets voor die dieren. Ok, afschaffen zou beter zijn, maar het is iets.
Heel handig als je een paardje wilt kopen....
Zidore schreef:we wonen nog steeds in NL
Kijken,kijken en niet kopen... daar zijn die dieren niet mee gebaat
Zidore schreef:met die handelaren heb ik geen moeite, laat ze maar rennen voor hun geld.
vanaf bijv. 1 meter kun je ook wel zien of een dier je aanspreekt toch?
het gaat mij om de dagjesmensen die idd achterlangs met kinderwagens, kinderen etc. lopen
of aan de voorkant met ieder paard een aai, kind op rug etc.
als je daar als paard vanaf 6 uur sochtends staat
en dat doen een paar honderd bezoekers met je... vandaar dat ik wat afstand wel gepast vind
) moet? Volgens mij moet het toch best kunnen om het 'grote publiek' op afstand te houden, en geïnteresseerde kopers vervolgens persoonlijk erbij te laten. Zidore schreef:bekijk jij echt 50 paardenmonden dan op een markt??
Hoe het gebeurd maakt me niet uit, het gaat mij om het welzijn en we zijn het er over eens dat kinderen, kinderwagens, pennymeisjes, rolstoelers en dagjeslui die alleen 'kijkekijkeniekope' willen daar niet bij die dieren hoeven te komen.
Ik denk dat het veel onwetenheid is van mensen (op de kinderboerederij kan het toch ook????![]()
) en het gevaar gewoon niet zien. Ook zien zij niet dat zo'n dier wel tig keer geaaid wordt op zo'n dag. Allemaal goed bedoeld misschien, maar voor het dier lijkt me het vreselijk. (kijk maar eens hoe pony's op een kinderboerderij op een gegeven moment reageren trouwens, die worden er ook niet 'liever' van, van dat hele dag dat gehannes)