Paard raakt bekneld in veerooster bij Hilversum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard raakt bekneld in veerooster bij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 18:22

http://www.gooieneemlander.nl

Een paard is zondagochtend bekneld geraakt in een veerooster aan de Utrechtseweg. De brandweer rukte met maar liefs vier voertuigen uit om paard en geschrokken amazone, die uit Schiedam komt, bij te staan.

Uiteindelijk wisten de hulpverleners met behulp van een kraanwagen van het korps in Huizen het paard uit het rooster te takelen. Bij een manege in Hollandsche Rading werd een trailer geleend om het paard in te tillen op weg naar een veearts. Hoe het ongeluk ter hoogte van de vroegere dagcamping, vlakbij de Hoorneboegse Heide, kon gebeuren is nog niet bekend.

noura

Re: Paard raakt bekneld in veerooster bij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:13

Paard heeft geluk gehad- ze heeft (zoals het nu lijkt) alleen wat wonden aan dr avontuur in het rooster overgehouden. Staat nu in het verband met pijnstillers op stal....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:15

ow gelukkig zeg! je schrikt je dan toch rot!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:32

Oei naar verhaal, vlakbij mij, hopelijk was het geen bekende : \

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:34

Jeetje, wat een heftig verhaal! Ik weet precies waar het is. Heb er vroeger vaak gereden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:38

is dat weer zon stom stuk waar je juist vlak langs de roosters moet rijden?

ik vind het altijd maar enge ongelukken met die roosters.., wat een geluk dat het goed is afgelopen!

ze kunnen die dingen in de buurt waar je met paarden rijd beter weghalen of iets anders plaatsen.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:39

Weghalen kan niet omdat die koeien er natuurlijk rondlopen

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:18

Ze had ook gewoon door het hekje kunnen rijden, dat hek zie je rechts in beeld....

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:57

Misschien is het paard geschrokken oid en daardoor in het rooster gekomen?

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:53

Weet je dat er best veel mensen over zo'n rooster gingen met hun paard toen ik daar vlakbij stond met mijn verzorgpaard!
Het is een rooster met platte spijlen daar die dichter van elkaar zitten dan een ander rooster!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 01:01

Waarom rijden mensen dan over een rooster wat bedoeld is om vee tegen te houden.. :=

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:32

bij ons in het bos liggen er ook veeroosters op de ruiterroute, en er zit niet altijd een poortje naast. ( wel een alternatieve route ) Ik zie eigenlijk heel veel mensen erover rijden ook met zwaardere paardenrassen.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:55

Wat een naar ongeluk! Ik hoop dat paard en baasje er niets aan over houden.
Wel vraag ik me af, hoe heeft het kunnen gebeuren? Ik heb altijd geleerd dat je NOOIT met een paard over een veerooster moet gaan, juist vanwege het gevaar dat ze ertussen raken met een been. (En mijn paard zou er absoluut niet over durven, en daar ben ik blij om.) En hier zit er ook nog een hek naast zo te zien?

Ik lees in een reactie hierboven dat het een rooster is met platte spijlen en dichter bij elkaar. Dan is het een wildrooster en zou grootvee er -in theorie- wel over kunnen en misschien durven. Echte veeroosters, met ronde spijlen en verder uit elkaar, zijn echt bedoeld om koeien en paarden tegen te houden. Daar durft vrijwel geen koe of paard over (en terecht).
Maar ik blijf erbij dat je het in beide gevallen nooit moet proberen met een paard. Zeker niet als er een hek naast zit...

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:07

Cayenne schreef:
http://www.gooieneemlander.nl

Een paard is zondagochtend bekneld geraakt in een veerooster aan de Utrechtseweg. De brandweer rukte met maar liefs vier voertuigen uit om paard en geschrokken amazone, die uit Schiedam komt, bij te staan.

Uiteindelijk wisten de hulpverleners met behulp van een kraanwagen van het korps in Huizen het paard uit het rooster te takelen. Bij een manege in Hollandsche Rading werd een trailer geleend om het paard in te tillen op weg naar een veearts. Hoe het ongeluk ter hoogte van de vroegere dagcamping, vlakbij de Hoorneboegse Heide, kon gebeuren is nog niet bekend.

Dat was er dus aan de hand :(:)
Wij reden er met de honden langs en zag al iemand met halster staan, maar dacht dat er een paard losliep!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:13

Toch een raar verhaal, aangezien er altijd hekjes voor de ruiters te paard zijn naast de veeroosters (ik woon er om de hoek). Maar goed, er zal een verhaal achter zitten, lijkt me, en dat maak je verder niet op uit het krantenartikel. In elk geval fijn dat het paard er uit gekomen is. Lijkt me een heel vervelende toestand. :j

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:45

Ze had er bewust voor gekozen om over het rooster gegaan, omdat ze altijd over roosters reed met dr. Alleen paardje glijdt weleens wel met haar achterhand, waarschijnlijk is dat ook gebeurd toen ze over het rooster gingen... Persoonlijk vind ik het gewoon een beetje jammer dat dit is gebeurd, zo onnodig.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:48

Jee wat een trauma zal dat paard hebben opgelopen zeg.
Jammer dat er geen gebruik is gemaakt van de prima voorziening die naast het rooster zit.
Een hekje met notabene zelfs opstapjes erbij zodat je niet moeilijk hoeft op te stijgen.
Ik hoop dat het paard helemaal hersteld en dat de berijdster voortaan een verstandiger keus maakt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:52

Ging ze bewust over het rooster heen????? Jeetje, dat is dom! Er zit idd een prachtig hekje naast met opstapje. Ongelofelijk. Arm paard...... ;(

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:58

Sneu voor het paard maar die amazone heeft er op een hele brute wijze wat bij geleerd. Gelukkig kom ik die dingen nooit tegen maar zou er ook niet voor kiezen er overheen te rijden. Hopelijk komt alles goed.

noura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:03

Ja.niet handig maar ze heeft dr lesje nu wel geleerd. Ze deed het altijd en het ging altijd goed...Mijn keus zou het niet zijn maar ik begrijp hoe het gebeurd is. Ik denk dat ze genoeg geschrokken is- dit doet ze nooit meer!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:07

noura schreef:
Ze had er bewust voor gekozen om over het rooster gegaan, omdat ze altijd over roosters reed met dr. Alleen paardje glijdt weleens wel met haar achterhand, waarschijnlijk is dat ook gebeurd toen ze over het rooster gingen... Persoonlijk vind ik het gewoon een beetje jammer dat dit is gebeurd, zo onnodig.

als dit daad werkelijk zo is
vind ik de ruiter uiterst onverantwoord verdorie zeg die hekjes zijn zo gemaakt dat je niet eens af hoeft te stappen !!!
en als je niet door die hekjes wil moet je niet dat terrein op gaan

jeetje arm dier...
puur en alleen omdat de eigenaar niet door het hekje wil...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:05

Gelukkig valt het mee, en weet ik ook niet waarom ze over het rooster is gegaan ipv door het hekje. Maar ik ben nog noooooit over n rooster gegaan...dan maar even afstappen in het ergste geval.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:08

Ik snap niet hoe je het in je hoofd haalt om over een wildrooster te rijden, die dingen zijn er toch niet voor niets. Gelukkig is dit met een sisser afgelopen en een harde les geweest :(:)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:09

Wat erg.... Bij ons in de omgeving liggen ook veeroosters maar dat staat nergens aangegeven en ook geen hek waar je er wel doorhen kunt. Het lijkt gewoon een breed galoppad maar levensgevaarlijk liggen die dingen er ineens in!
Ik kon gelukkig op tijd stoppen omdat ik door de zon het rooster zag liggen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:13

Rekenen ze hier ook de kosten van 4 (!) brandweerwagens door vanwege een stommiteit omdat ze niet beschikbaar meer zijn voor eventuele andere levensbedreigende situaties? Even refererend aan het comadrinken en dan uitrukken van ambulances..

Vind het echt behoorlijk onverantwoordelijk van de amazone om het welzijn van haar paard boven het BEWUST niet gebruiken van een hekje uit gemak te zetten. Gelukkig voor het paard is het goed afgelopen. Voor de amazone hoop ik dat dit een hele grote plaat voor haar hoofd wegneemt en dat ze voortaan wel even nadenkt...