Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jokari schreef:traditie allemaal goed en wel, maar voor zover ik weet, galopperen de paarden daar cirkeltjes op straat in volle snelheid. Da's 't soort traditie die ze voor mij mogen afschaffen.
proudmama schreef:Toevallig ben ik er 3 weken geleden geweest en mijn mond viel open toen ik zag waar de paarden op topsnelheid moesten rennen...
Een ovale baan die licht afliep naar het midden,en er zou zand gestort worden volgens mij was het dan nog erg glad op de kleine keitjes.
tamary schreef:proudmama schreef:Toevallig ben ik er 3 weken geleden geweest en mijn mond viel open toen ik zag waar de paarden op topsnelheid moesten rennen...
Een ovale baan die licht afliep naar het midden,en er zou zand gestort worden volgens mij was het dan nog erg glad op de kleine keitjes.
Dat is inderdaad de oorzaak van veel ellende bij de palio. Goede bodem al dan niet op een andere lokatie zou een heleboel oplossen.

melanie_h schreef:Ik heb de Palio eens meegemaakt en het gaat er erg hard aan toe. Ik moet zeggen dat ik het wel een hele beleving vond om het mee te maken daar. de sfeer erom heen, de verschillende wijken die de strijden heel apart om mee te maken.
Neemt niet weg dat ik het heel erg vind dat een paard op zo'n manier aan zijn einde moet komen.
Bah, weer een paard naar de eeuwige groene weides door menselijke strijdlust
Cahill schreef:Wat is hier nou leuk aan? Hebben die mensen nou helemaal geen gevoel voor die dieren?

._Covergirl_ schreef:Cahill schreef:Wat is hier nou leuk aan? Hebben die mensen nou helemaal geen gevoel voor die dieren?
tegen welk rivaal.