'Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:37

http://www.rtvoost.nl

Vijf paardeneigenaren uit Aadorp zijn boos op politie en justitie. Een week geleden zijn 22 paarden van de vijf in beslag genomen door politieagenten, omdat de dieren verwaarloosd zouden zijn.

Volgens de eigenaren en hun veearts klopt dat niet en zijn de paarden juist in goede gezondheid. De paardeneigenaren hebben een advocaat in de arm genomen en hopen de paarden snel terug te krijgen. Omdat het onderzoek nog loopt willen politie en justitie niet inhoudelijk reageren, wel wil de politie kwijt dat de paarden wel degelijk verwaarloosd waren. De paarden zijn nu bij een opvangadres. Volgens de politie kunnen de eigenaren de paarden niet eerder terugverwachten dan dat het justitieel onderzoek naar één van de eigenaren is afgerond en dat kan nog weken duren.

Klik hier voor foto's en een filmpje.

Verwant artikel:

[VN] Tweeentwintig paarden in beslag genomen in Aadorp

Luf_Midnight

Re: ' Paarden uit Aadorp zijn ten onrechte in beslag genomen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:45

moet eerlijk zeggen dat ik de paarden op de foto's ook niet in zo slechte staat vind dat er meteen inbeslag name gedaan had moetten worden..
hier en daar misschien iets te lange voetjes maar niet echt mager of met wonden of iets dergelijks

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:46

Als ik die paarden zie, dan zie ik geen verwaarloosde paarden. Arme eigenaren...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:46

Ik heb geen geluid op mijn pc, kan iemand mij vertellen wat Gerrit Stam er van zegt ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:48

Ik zie dieren die hooguit jong zijn (kan alleen de foto's zien) maar niet verwaarloosd...

nietgedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:49

Dit is toch treurig, die beesten zien der super uit echt ongelovelijk waargaat dit naartoe?
Laten ze paarden in beslag nemen, die echt verwaardeloost en slecht eruit zien kom op zeg pff.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:49

Heel apart... ben benieuwd hoe dit afloopt.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:52

ik denk dat het 5 van de 22 paarden moet zijn in het bericht ;)

Desalniettemin schandalig van politie en justitie. Ik hoop dat deze mensen hun paarden snel terug krijgen en daarbij ook een fikse schadevergoeding. Laat justitie dan maar een keer opletten wat ze aan het doen zijn.

bah, ik zou me rot schrikken als ik bij mijn paarden zou komen en ze zijn weg. Als die hoeven bij die paarden een reden zijn, dan kunnen ze mijn ruin nu ook op gaan halen, die heeft allemaal barstjes door het droge weer..

jammer hoor...

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:53

belachelijk paarden zagen er goed uit
En hoeveel paarden hebben zo'n stuk land waar ze op staan met vriendjes
Moet er niet aan denken dat mijn beestje inbeslag genomen zou zijn
Vind het goed dat ze strenger worden en sneller in beslag nemen maar neem desnoots een andere veearts mee die die paarden niet kent en laat die de mening geven,en neem ze op advies van de veearts inbeslag
Ze mogen wel wat meer gaan leren over paarden

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:54

Maeve schreef:
Heel apart... ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe dit afloopt! Vind dit toch wel apart, politie en justitie heeft dus helemaal niet gezegd waarom ze in beslag genomen zijn? :?

Raar verhaal

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:56

die politie weet duidelijk niet hoe een verwaarloosd paard eruit ziet. ben het eens daat een enkel paard wel een bezoekje aan de smid kan gebruiken , maar het was nog geen zorgwekkende toestand. verder zagen de paarden er goed uit zeker niet te mager, of verwaarloosd. volgens mij hebben ze een bril nodig. ik heb wel erger gezien.

robert45

Dit gaat helemaal nergens over.

Goede weides,Dieren uitstekend in conditie...

Dat er een keer een paard tussen zit die bekapt moet worden heb je altijd in een koppel. Om een hoefsmid elke 6 weken langs te laten komen is met zulke koppels niet te doen. Dat doet niemand met aantallen paarden dan mag je wel een 3 dubbele baan erbij nemen

Als dit het enige is dan mogen deze agenten zich schamen. Dan zijn er hele erge gevallen waar geen donder aan gebeurd en waar ze dan na 3 maand weer eens gaan kijken....

Sjolvir

Cheytjuh schreef:

Desalniettemin schandalig van politie en justitie. Ik hoop dat deze mensen hun paarden snel terug krijgen en daarbij ook een fikse schadevergoeding. Laat justitie dan maar een keer opletten wat ze aan het doen zijn.

bah, ik zou me rot schrikken als ik bij mijn paarden zou komen en ze zijn weg. Als die hoeven bij die paarden een reden zijn, dan kunnen ze mijn ruin nu ook op gaan halen, die heeft allemaal barstjes door het droge weer..

jammer hoor...

Ik denk van de 5 eigenaren in totaal 22 paarden in beslag genomen, als je de tekst goed leest.
Beken meteen dat ik wat jij dacht ook eerst dacht, zo van huh???

edit even foto's en filmpje gekeken.
Hmm, als dit nou vreselijk verwaardeloosde dieren zijn, weet ik nog wel paar vrachtwagenladingen vol te vinden
en dan erger...
Snap het niet helemaal, of deze foto's moeten heel bewust van de betere dieren zijn geweest.
Voeten her en der wat lang, maar ook niet dramatisch.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 29-06-11 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:57

Toch raar deze wereld he.
Dieren die het echt slecht hebben laten ze te lang doorlopen nee inplaats daarvan nemen ze deze gezond ogende paarden in beslag hoe krom is dit :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:58

Dit slaat echt weer nergens op.
Ik zie hooguit een stel jonge dieren, die zijn meestal niet zo knap.
Maar ik zie absoluut geen veel te lange hoeven of te magere dieren.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:59

Dit komt uit het vorige topic:

Citaat:
De dieren stonden buiten, maar hadden te weinig drinkwater en waren slecht verzorgd.

te weinig drinkwater zou kunnen.. Maar ik zie geen slecht verzorgde dieren..
Laatst bijgewerkt door Koekje_ op 29-06-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:59

Heel apart....

Dit blijf ik even volgen....

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:00

Nouja, ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over..
Vervelend voor de eigenaren, maar ik zou toch liever paarden wél in beslag nemen ookal is het niet nodig, dan dat ik paarden niet in beslag neem terwijl het wel nodig is.
Als politie-agent kun je het niet altijd in iedereens ogen goed doen, vooral als dieren niet je 'specialiteit' zijn.
Ik ben van mening dat ze de dierenbescherming beter de bevoegdheid kunnen geven dieren in beslag te nemen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:04

Cheytjuh schreef:

Ik lees dat het om vijf eigenaren gaat, van wie er in totaal 22 paarden in beslag zijn genomen. Of lees ik nu weer verkeerd? :+
Vijf paardeneigenaren uit Aadorp zijn boos op politie en justitie. Een week geleden zijn 22 paarden van de vijf in beslag genomen door politieagenten, omdat de dieren verwaarloosd zouden zijn.

Ben ook benieuwd naar de exacte achtergronden, en hoe ze er bijv. afgelopen winter bij hebben gelopen. In het eerdere artikel staat dat ze te weinig drinkwater hadden en onvoldoende werden verzorgd. Maar goed, dat lijkt op de foto's dus mee te vallen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:08

Te weinig drinkwater? Dan moeten ze dus echt meerdere keren zijn langs geweest om dat te checken. En uit 'te weinig' maak ik op dat er wel degelijk een drinkwater voorziening was.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:21

Dit gaat echt helemaal nergens over!
Ben benieuwd wat dat gaat worden met die 500 man dierenpolitie erbij. Hopelijk hebben die meer verstand van zaken.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:23

YouthReiner schreef:
Nouja, ik heb hier een beetje een dubbel gevoel over..
Vervelend voor de eigenaren, maar ik zou toch liever paarden wél in beslag nemen ookal is het niet nodig, dan dat ik paarden niet in beslag neem terwijl het wel nodig is.
Als politie-agent kun je het niet altijd in iedereens ogen goed doen, vooral als dieren niet je 'specialiteit' zijn.
Ik ben van mening dat ze de dierenbescherming beter de bevoegdheid kunnen geven dieren in beslag te nemen.

Ik snap je dubbele gevoel. Echter is het hier in nederland zo dat er geen opvang is voor de paarden die in beslag genomen worden, deze worden bij boertjes geplaatst die toevallig een schuur over hebben. Vervolgens worden de paarden gewoon verkocht, want die boertjes steken er nauwelijks geld in. Al win je dan toch de rechtzaak, dan heb je je paard er niet mee terug.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:28

Goh, en als er dan ergens in een achteraf hoekje een shetje staat te verpieteren met de mok zowat tot achter zn oren en zn hoeven omgekrult moet je 300 x aan de bel trekken voor er wat gebeurt, en hier, waar zo op het oog niks mis is, worden ze weg gehaad :?

gelskenobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:33

Mensen reageren soms te vlug. Ik zie hier ook geen verwaarlozing zo op het eerste gezicht.
Wij hebben wel eens een paar oudjes in het land gehad, die er ook wat bonkig uit zagen, je wilt niet weten hoe vaak je de politie op je dak krijgt. En als je het dan uitlegd, dat het oude paardjes zijn, die gewoon van hun oude dag genieten, dan snappen ze het wel. Maar laat mensen eerst vragen hoe het zit.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:36

apart verhaal, zie alleen een vos met wat te lange hoeven.. maar ook nog niet zo erg als dat ik ooit gezien heb. verder zie ik ze glanzen en gezond ogen.. dus ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.