NK dressuur definitief toegewezen aan Hoofddorp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

NK dressuur definitief toegewezen aan Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 10:36

http://www.dehoefslag.nl

Het Nederlands kampioenschap dressuur wordt volgend jaar niet op Outdoor Gelderland gehouden, maar op een nieuw te organiseren evenement in Hoofddorp. Vandaag zal de KNHS nadere mededelingen doen over deze keuze. Enkele dagen terug werd er nog via een persbericht een oproep gedaan, gesteund door verschillende sponsoren en ruiters, om het NK in De Steeg te behouden. Onder de kop 'NK Dressuur niet weg uit De Steeg!' kwamen zelfs ambities naar voren om het kampioenschap verder uit te bouwen.

Concoursvoorzitter Jan de Vries: 'We hebben grote plannen met Outdoor. Zo willen we toe naar permanente bodems voor het dressuur- en het hoofdstadion met de bijbehorende losrijringen en zijn we bereid de programmering opnieuw onder de loep te nemen. Op basis van de input die we dit jaar gehad hebben willen we toe naar een zelfstandig dressuurweekend en een zelfstandig springweekend. Bovendien willen we proberen om in het dressuurweekend niet alleen het NK Dressuur te verrijden, maar eventueel ook het WK Jonge Dressuurpaarden. Dat we dan eventueel een datum in augustus moeten overwegen is voor ons zelfs geen bezwaar.'

Naast alle ondersteunende reacties was er dit jaar ook veel kritiek te horen over de wijze waarop het evenement georganiseerd was. Door de ambities kan nu direct een streep. De KNHS stond op het punt om een keuze te maken voor de toekenning van het NK voor de komende drie jaar en dit lijkt nu dus Hoofddorp te zijn geworden.

Verwant artikel:

[VN] Outdoor Gelderland vecht voor behoud van het NK dressuur

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:41

Nu maar hopen dat het dan in Hoofddorp wél om de sport draait en niet om het geld... :o

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:43

Je kan je afvragen of een nieuwsbericht op de site van de Hoefslag met "twitter.com" als bronvermelding betrouwbaar genoeg is om het maar gelijk als "definitief" te bestempelen.

Hopelijk vanmiddag een persbericht van de KNHS ofzo...

JuudKaas

Re: NK dressuur definitief toegewezen aan Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:56

Leuk!
Ik hoop dat ik volgend jaar wel kan!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:03

Klinkt goed!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:04

Gitta1977 schreef:
Nu maar hopen dat het dan in Hoofddorp wél om de sport draait en niet om het geld... :o

Ik denk persoonlijk wel.Natuurlijk gaat het ook om geld maar ik hoop dat bv het strodorp meer paard gerelateerd is. Dus niet onbetaalbare keukens,kleding en dat soort dingen.
Ook Schiphol is in de buurt wat misschien weer makkelijker buitenlandse gasten hier heen trekt.
Er staan twee hotels aan de rand van het bos dus dat is ook handig.
Ze hadden dit jaar super geluidsinstalaties staan bij de banen voor de Kur.
Verandering hoeft niet slecht te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:06

Zou leuk zijn, het is om de hoek :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:07

Mooi, waar kan ik me opgeven als vrijwilliger?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:09

Jammer, OG is altijd zo'n leuk evenement.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:26

Dat zou nog eens leuk zijn. :)
Moet zeggen dat de enorme Agterberg-baan er ondanks de stortregens de afgelopen keer tijdens het Concours Hippique weer prachtig bij lag!

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:36

Ik woon vlakbij Hoofddorp! Dus volgend jaar naar het NK dressuur! :D

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:38

Hopelijk verbannen ze dit jaar dan wel de kindjes op de klimrekken en op de waterkabelbaan. Dat was namelijk niet zo wenselijk de afgelopen keren langs je ring!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:42

Nou ja, in De Steeg hadden ze een keer dat er in de laan naast de hoofdbaan met alle geweld takken gesnipperd moesten worden... Ook ontzettend fijn tijdens je proef. Maar verder wil ik wel vrijwilliger zijn om de klimrekken kindvrij te houden hoor :).

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:46

Kom je dan ook even de fietsers verjagen die langs de Kür-ring de heuvel op en af racen bij A? :Y)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:50

Concours Hippique reserveert de Achterberg bodem altijd voor het springen, dressuur ruiters hebben hem volgens mij nog niet van dichtbij gezien? Klimrekken liggen volgens mij niet langs de zand baan...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:55

Vorig jaar was de kur in de zandbaan(zondag ochtend?) Dit jaar de Tinelocup op vrijdag avond.
Er komen nu natuurlijk hekken om heen omdat het niet gratis zal zijn,dus geen kinderen op de klimrekken.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:05

Zal wel dezelfde stichting zijn die het gaat organiseren dan, onder een ander naampje? Stichting Vooruit ofzo was het toch? (tijd geleden dat ik er gereden heb :D )

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:09

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:14

manic schreef:
Zal wel dezelfde stichting zijn die het gaat organiseren dan, onder een ander naampje? Stichting Vooruit ofzo was het toch? (tijd geleden dat ik er gereden heb :D )

Ja die stichting. Ik heb er alle vertrouwen in.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:19

Die onbetaalbare keukens en kleding in het strodorp zijn er voor de sponsors die misschien wat minder interesse hebben in een dekje van PK. Dat maakt zo'n evenement al veel toegankelijker voor een groter publiek. Ik vond het afgelopen jaar opvallend dat er nogal wat van mijn vrienden, die niets met paarden hebben, een drankje gingen doen op Outdoor Gelderland. Datzelfde geldt natuurlijk al jaren voor het CHIO in Rotterdam.

In de paardensport valt natuurlijk geen droog brood te verdienen, dus dan mag er inderdaad veel gedaan worden om de (toekomstige) sponsoren te vermaken op een evenement.

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat het Nederlands kampioenschap niet meer bij dat prachtige kasteel wordt georganiseerd. Ik ben nog nooit in Hoofddorp geweest, maar ik geloof niet dat daar een landgoed is?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:23

haha vudress, het springkussen had de vorm van een kasteel!! :P
nee het nk dressuur zal wel niet in dezelfde 4 dagen als het cch gehouden worden, misschien ervoor of erachter geplakt om zo de tribunes en tenten optimaal te gebruiken ,maar misschien maken ze er wel twee evenement van. voor de dressuur kampioenschappen hoor je toch kaartjes te kopen? moet er nog een hek omheen ook? cch is altijd gratis entree

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:25

Gratis entree zou wel leuk zijn. Al zou het ontzettend dom zijn, de dressuurdozen betalen toch wel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:34

trouwens ik zie nu net dat je naast hoofddorp woont! of is er ook een nieuw vennep in groningen :o?
en nog nooit op het concours geweest?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:35

He jammer er staat geen datum bij.....ik zou wel willen weten of het dezelfde week is als afgelopen jaar.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:37

Maar gratis maakt het voor publiek aantrekkelijker (dus ook niet paarden publiek) en dus weer voor sponsors aantrekkelijker...

Ik moet zeggen dat ik wel altijd respect heb voor hoe ze het concours draaiend hebben met inderdaad gratis entree. Vorig jaar hadden ze volgens mij ook behoorlijk wat internationale ruiters...