Balve : Drie op een rij voor Matthias Rath & Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rizzla

Balve : Drie op een rij voor Matthias Rath & Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:52

Na de Grandprix en de GrandPrix Speciaal wonnen Matthias Rath en Totilas vandaag ook de Kür op Muziek in het Duitse Balve, waardoor ze gekroond werden als de nieuwe Duitse kampioenen. Isabell Werth had met haar jonge El Santo wat foutjes waardoor Christoph Koschel en Don Perrignon beslag wisten te leggen op de tweede plaats in de kür, en Isabell genoegen moest nemen met een derde plaats.

Ook Totilas liet her en der een beentje staan, en werd zeer behouden voorgesteld door Matthias. De zo groots aangekonigde muziek van DJ Paul van Dyk viel uiteindelijk wat tegen, en leek heel vaak op de stijl en opbouw die Joost Peeters destijds voor Totilas en Edward gebruikte. Alleen de kerkklokken ontbraken in de pirouette.

Hier het filmpje :

http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... f=2&t=3269

magic_lover

Re: Balve : Drie op een rij voor Matthias Rath & Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:02

Ik dacht al dat ik dubbel zag, volgens mij heeft ie gewoon haast vrijwel de hele kur van edward gekopieerd.
Vond de muziek idd ook niet heel geweldig als ik eerlijk moet bekennen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:07

Ik heb ze ook bekeken.. die muziek van Christoph van Sting die was wel erg passend :j. Die van Matthias en Isabell vond ik ook wat minder. De küren zagen er verder mooi uit op een paar kleine foutjes na! Maar als nog knap gedaan! :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:10

magic_lover schreef:
Ik dacht al dat ik dubbel zag, volgens mij heeft ie gewoon haast vrijwel de hele kur van edward gekopieerd.

Met dien verschil dat Totilas meer lengte in zijn lijf heeft gekregen..
Hij hoeft in niet meer in elkaar de duitse groet boven zijn oren uit te zwaaien..
Het vierkante ponytijdperk is voorbij..Hij is paard geworden die men door het lichaam in meer lichaamslengte probeert te rijden..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:13

Vond dit toch al weer een sterkte verbetering tov van de GP en GP-Special...meer rust, minder verzet en veel minder grote fouten. 2-ers later nog kunnen herhalen waar ze aanzienlijk beter gingen...

ze boeken vooruitgang :)
Score blijft erg hoog in verhouding tot het algemene beeld (aanleuning, expressie etc.) maar het aantal grote fouten van de vorige 2 onderdelen is wel sterk verminderd :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:14

ik vind het knap hoor, pff wat een druk heb je als je de volgende ruiter van toot bent.
denk dat hij nog zijn eigen weg met toot moet vinden :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:16

magic_lover schreef:

Ach... beter goed gejat dan slecht zelf bedacht zullen we maar zeggen ;)

Vind het toch knap dat hij zo snel al in Duitsland aan de top staat. Toch niet het minste land qua niveau en hij staat flink onder druk door alle aandacht van media en publiek.
En ja, het paard is gewoon top gereden voordat hij het onder zijn kont kreeg, betekent niet dat iedereen er zo mee weg kan rijden.

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:33

Vanaf het interview na de wedstrijd in Balve kunnen we Matthias betitelen als Internet rijder. Het zijn de eigen woorden van Matthias dus don't shoot the messenger. "In Amsterdam heb ik Edward heel even gesproken maar dat ging niet verder als "Hoi hoe gaat het" en "Gutt". "Dus ik heb alles moeten halen van het Internet en nog steeds kijk ik vaak naar de fimpjes op het internet om te zien hoe Edward de probleempjes met Totilas oploste."

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:03

Rizzla schreef:
Vanaf het interview na de wedstrijd in Balve kunnen we Matthias betitelen als Internet rijder. Het zijn de eigen woorden van Matthias dus don't shoot the messenger. "In Amsterdam heb ik Edward heel even gesproken maar dat ging niet verder als "Hoi hoe gaat het" en "Gutt". "Dus ik heb alles moeten halen van het Internet en nog steeds kijk ik vaak naar de fimpjes op het internet om te zien hoe Edward de probleempjes met Totilas oploste."

Toch erg als je stiefmama en vader op zo'n hoog niveau hebben gereden en dat je dan toch via internet je problemen moet oplossen

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 16:09

zipje71 schreef:
Rizzla schreef:

Toch erg als je stiefmama en vader op zo'n hoog niveau hebben gereden en dat je dan toch via internet je problemen moet oplossen

Maar het rijden in een Volkwagen is natuurlijk even iets anders dan het rijden in een Ferrari.

Misschien had het niet zo onverstandig geweest om een miljoentje extra uit te trekken om Edward erbij in te schakelen.

nienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:14

zipje71 schreef:
Rizzla schreef:

hahaha die is goed.

edward en totilas waren gewoon een super combi. dat zullen zij echt niet worden denk ik. ik kreeg altijd kippevel van hun tweetjes, maar niet met mathias hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:18

zipje71 schreef:
Rizzla schreef:

Sportief dat hij zegt dat hij nog veel van de vorige ruiter kan leren.
Hier op Bokt heeft de vorige ruiter juist altijd alles verkloot en verkeerd aan het paard geleerd.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:35

ceasario schreef:
magic_lover schreef:

Met dien verschil dat Totilas meer lengte in zijn lijf heeft gekregen..
Hij hoeft in niet meer in elkaar de duitse groet boven zijn oren uit te zwaaien..
Het vierkante ponytijdperk is voorbij..Hij is paard geworden die men door het lichaam in meer lichaamslengte probeert te rijden..

:x :x :x :x :x

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:05

Jeetje dat viel even tegen toen ik de kur bekeek!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:28

Jee, sorry hoor, maar wat een gezeik hier zeg! Zal half bokt wel over me heen krijgen, maar echt... :n
Zie het allemaal Mathias maar eens na te doen!! Ik vond het prachtig, had echt kippenvel!!
Ongelooflijk prachtige muziek, en ik vind MAR en Toot ook steeds beter worden.

Mooi voorbeeld van de beste stuurlui staan wal...

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:41

Myfairytale schreef:
Jee, sorry hoor, maar wat een gezeik hier zeg! Zal half bokt wel over me heen krijgen, maar echt... :n
Zie het allemaal Mathias maar eens na te doen!! Ik vond het prachtig, had echt kippenvel!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ben van dezelfde mening, ik vind dat ze echt een heel stuk vooruit zijn gegaan tov hun debuut ! :j
Ik vind het ook mooie muziek :j
Er zijn natuurlijk nog wat foutjes, maar fouten maken je om ervan te leren ;)
Ze komen er echt wel, Rath en Toot, als ze zo blijven doorgaan komt het helemaal goed :j
Ik vind Toot nu ook een stuk beter lopen dan onder Edward, qua bewegingen, vond hem onder Edward soms wat 'eng' (kan niet precies zeggen wat, maar onder Rath vind ik Toot gewoon 'natuurlijker' lopen :j)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:46

Ik vond het nou niet echt spectaculere muziek.. het bleef een beetje een toning en ik vond het niet passen bij zijn passen. Bijvoorbeeld mij de eners en de tweeers. Bij edward gal was dat zo dat je steeds een andere klank hoorde wanneer hij wisselde hier totaal niet.. en de foute die hij maakte vond ik ook erg zonde. De uitgestrekte draf was totaal niet van totilas gewend, veel minder spectaculair. Weinig de lucht in. Ik vond Mathias echt veelste veel Totilas in zijn buik zitte porren.. dat had wel iets subtiler gemogen..
en nee dit is niet dat ik hem wil afkraken, maar ik vond het gewoon niet veel aan.. maar goed er zijn nog veel verbeter punten dus waardoor de punten de lucht in kunnen en dat is voor mathias wel fijn om te weten..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:54

Ik vond het er goed uitzien. Doe het hem maar eens na. Ze gaan goed vooruit.
En gelukkig valt er nog veel te verbeteren, het zou toch jammer zijn als ze nu al allemaal tienen zouden scoren.

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:54

Ik vond de Kur ook niet slecht, viel me echt mee. De muziek past er opzich goed bij, dat iedereen nou roept van: Hij heeft het gejat van Edward vind ik onzin. Kan me nog herinneren dat Imke Schellekens-Bartels een Kur liet maken door Wibi, en wie had dat een tijd later ook?? Precies, Anky van Grunsven :j . Nee wij Nederlanders zijn orgineel.... :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:58

ik vind Totilas erg onrustig in de piaff en passage, hij is zijn balans totaal kwijt..

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:11

Rath heeft Totilas van achter meer aan het werk dan Gal destijds maar zit verder echt af te wachten.
Wat een tactfouten en wat een onrustige aanleuning. Paard is scheef geworden. In de linkerpiroutte kijkt Toot gewoon de gehele tijd naar rechts.
Totilas doet enorm zijn best maar Rath is heel onzeker in het rijden en laat Toot in de proef helemaal in de steek.
Als hij er niet meer aan gaat rijden ben ik bang dat Toot zijn beste tijd gehad heeft. Tenzij Rath zich hervat en er echt aan gaat rijden. Totilas doet enorm zijn best maar heeft wel een leider/ruiter nodig.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:13

Nienketje17 schreef:
Ik vond de Kur ook niet slecht, viel me echt mee. De muziek past er opzich goed bij, dat iedereen nou roept van: Hij heeft het gejat van Edward vind ik onzin. Kan me nog herinneren dat Imke Schellekens-Bartels een Kur liet maken door Wibi, en wie had dat een tijd later ook?? Precies, Anky van Grunsven :j . Nee wij Nederlanders zijn orgineel.... :D

Ik heb het niet over de muziek, maar de gehele proef (de lijnen).
Maar idd beter goed gejat dan slecht verzonnen.

zelf kon ik er iig niet echt warm of koud van worden, noem het afkraken of hoe je het wilt maar ik krijg er (nog) geen kippenvel van :n
Maar ik wens ze veel succes samen we zullen het wel zien in de toekomst.

Karly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:55

Talentvol paard, talentvolle D.J. dat is wel zeker.

Misschien heeft het tijd nodig, maar zie een paard die "het niet begrijpt". Communicatie, tempo, tact, fine-tuning. En inderdaad: paard is niet (meer) rechtgericht.

Misschien is het toch allemaal te gauw, te snel, te veel moeten (=geld?) Had liever gezien dat ze nog wat meer tijd hadden genomen: het paard verdiend dit, na zo'n bliksem carrière...

Muziek-thema is pakkend, passend en lekker bombastisch: past wel bij zo'n grootse hengst. Vind het qua creativiteit wel af en toe inzakken: wellicht ook te gauw en te snel in elkaar gezet. Is ook niet te doen qua ritme en tempo als de kür in zijn onderdelen niet bevestigd is.
Aan de andere kant is er wat mij betreft meer slechte kür-muziek dan goede, dus dan zou dit nog meevallen.

Hoop dat het beter gaat worden, ook voor Matthias.... ;)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:58

ZarcoTje schreef:
Myfairytale schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ben van dezelfde mening, ik vind dat ze echt een heel stuk vooruit zijn gegaan tov hun debuut ! :j
Ik vind het ook mooie muziek :j
Er zijn natuurlijk nog wat foutjes, maar fouten maken je om ervan te leren ;)
Ze komen er echt wel, Rath en Toot, als ze zo blijven doorgaan komt het helemaal goed :j
Ik vind Toot nu ook een stuk beter lopen dan onder Edward, qua bewegingen, vond hem onder Edward soms wat 'eng' (kan niet precies zeggen wat, maar onder Rath vind ik Toot gewoon 'natuurlijker' lopen :j)

Onder Edward was er meer spectacel. Ik vind hier vooral op ontspanning het accent liggen.
En persoonlijk vind ik de houding van Mathias mooier ondanks alle 10-en van Edward op de WEG.
Ik vind het knap dat hij al zo'n resultaat haalt terwijl de hele wereld mee staat te kijken. Menigeen die dat door alle spanning niet lukt.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt