Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rizzla

Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 14:56

Zojuist won Matthias Alexander Rath en Totilas de eerste wedstrijd voor het Duitse kampioenschap. Met een score van 81% + wisselgeld versloegen zij Isabell Werth met El Santo. Christoph Koschel aan boord van Don Perignon legde verdiend, doch nipt, beslag op de derde plaats.

Susyb

Re: Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:13

Moet dit niet op de voorpagina.. :) en heb je een bron?

Rizzla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 15:46

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:07

Heb al getipt of dit misschien leuk is om op de voorpagina te zetten :) !

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:46

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:47

is er een filmpje van?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:47

Fijn voor hun. Maar vrees dat er totaal niet objectief gejureerd is.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:05

PaysBas schreef:
Fijn voor hun. Maar vrees dat er totaal niet objectief gejureerd is.

Waar baseer je dat op?

Rizzla schreef:
aan boord van Don Perignon legde verdiend, doch nipt, beslag op de derde plaats.

Aan boord? oh het gaat om een zeilwedstrijd :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:10

Fijne aanname PaysBas.. komt positief over :j.

Top voor Matthias!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:11

ben benieuwd na filmpje.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:12

Wow dat belooft mooi beeldmateriaal. :wow:

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:17

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 07:47

Moet echt bekennen dat ik er nog steeds niet stuk van ben, deze combinatie. Helaas! Dat zeg ik er wel gelijk bij, ik gun het ze best wel en kan me alleen maar proberen voor te stellen hoe moeilijk het voor Rath moet zijn. Maar ik vind Totilas gewoon niet meer de poweruitstraling hebben die hij had. Ik vind hem gespannen en niet happy ogen. Kan zeker aan mij liggen en heb nog nooit ook maar aan dit niveau geroken, maar toch.

Heeft iemand de proef van Isabell Werth toevallig ook gezien/te zien?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:27

Zitten hele goede dingen tussen, maar ook heule grote fouten zeg!! En wat is die nou met zijn handjes aan het doen, hoort dat plukken en rukken bij Klassiek?? nee toch? En ik vind zijn hulpen enorm groot, ik dacht dat de hulpen bijna onzichtbaar moesten zijn. Daarnaast vind ik dat het toch heel regelmatig veel te ver achter de loodlijn een beetje storend. En helaas moet ik wederom constateren dat er veel te veel spanning is, ik mis de lossigheid, de makkelijke manier van lopen, de eenvoud.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:35

Ik heb net het filmpje gekeken. En ondanks dat er minder fouten in zitten dan eerst [gaan die 1-ers nu helemaal de mist in?] kan ik er toch niet zo blij van worden. Het beeld is erg onrustig [ aanleuning en onrustige hand van Rath] en ik zie veel minder ruggebruik dan voorheen bij Gal. Ik vraag me oprecht af hoe lang Toto dat vol gaat houden.
Wat me verder opvalt in de hoofd halshouding is dat het stukje achter zijn oren niet het hoogste punt is. Dat had Gal ook altijd wel en die werd daar enorm op afgebrand door de tegenstanders. Het valt me op dat het bij Rath veel extremer is geworden.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds enorm knap vind van Rath wat hij in korte tijd met dit paard heeft weten neer te zetten. maar het haalt het niet bij Toto met Gal.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:38

Wat vinden jullie van de piaffe met Rath? Toto lijkt zijn benen nu verder onder te brengen en daalt meer in de croupe [ik zou niet wete of dit meer hanekenbiegung laat zien]. Dat voldoet aan het klassieke beeld. Maar,.......ik vind het behoorlijk ten koste van het ritme gaan, het ziet er niet meer zo licht uit. Dat vond ik de piaffe met Gal toch fijner om naar te kijken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:39

Totilas wordt in het fimpje bij voorbaat al aangekondigd als 'der Zauberer' ( de tovenaar) - ik vrees toch dat dit weergeeft dat de jury ook onder de indruk is van de reputatie van het paard - zulke hoge punten zijn ook hier opnieuw niet terecht gegeven. Ben benieuwd naar wat een internationale jury met wat minder chauvinisme t.z.t. gaat uitdelen.
Waar is de magie?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:43

Volgens mij zijn op een Duits kampioenschap alle deelnemers net zo Duits als alle anderen, dus ik zie niet zo hoe het chauvinisme van de jury dan mee zou spelen?

Maar inderdaad nog een hoop ruiterfoutjes... Ik denk dat Matthias daar hard mee aan het werk gaat.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:51

Jannepauli schreef:
Totilas wordt in het fimpje bij voorbaat al aangekondigd als 'der Zauberer' ( de tovenaar) - ik vrees toch dat dit weergeeft dat de jury ook onder de indruk is van de reputatie van het paard - zulke hoge punten zijn ook hier opnieuw niet terecht gegeven. Ben benieuwd naar wat een internationale jury met wat minder chauvinisme t.z.t. gaat uitdelen.
Waar is de magie?

Inderdaad een tovernaar zonder magie is gewoon een mens (in dit deel dus een gewoon paard ;) )

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:52

Daarin heb je deels gelijk Manic - wellicht had ik beter kunnen duiden op de 'nationale trots' die kennelijk het oordeel over Rath| Totilas nu minder kritisch maakt? Er speelt een hoop welwillendheid mee, is mijn indruk en dat er dan behoorlijke steken vallen worden toch wel toegedekt. Daarnaast is en blijft het natuurlijk een geweldig paard maar de eerlijkheid gebiedt te zien dat hij niet op zijn 'maximum' gereden wordt.

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:54

Zonde zonde zonde! En die stangteugel moeten ze ook doorknippen bij hem! Hoezo aanleuning! Het is gewoon een trekwedstrijd!

Erg jammer, al hoop ik dat Rath thuis nog even flink in trainingkamp gaat en het de volgende ronde duidelijk anders laat zien! Dit zien PS en zijn stiefmoeder toch ook, en die kunnen toch ook beoordelen dat dit niet goed genoeg is?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:03

Vast wel.. maar er spelen héle grote (financiële) belangen mee. PS zal er toch niet aan willen denken dat de nationale trots omslaat in een nationale blamage als uiteindelijk blijkt dat de jonge Rath het er niet uit kan rijden.. de media steunen hem voorlopig nog bij deze onderneming, maar wat ben ik benieuwd te weten hoe de echte professionals erover denken in Duitsland.. iedereen zwijgt beleefd.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 09:04

81% voor zo'n proef. Ik begrijp het niet. Er zaten absoluut supermooie stukken in maar ook veel te veel fouten en het algehele beeld mist een stukje rust en harmonie.
Het binnenkomen verdiende al een onvoldoende, de eners gingen de mist in, een pirouette was niet zo mooi, ik vond de zigzag appuyementen in galop erg slordig, de uitgestrekte draf is ook niet wat het geweest is (minder spektakel, beetje douwerig aan de voorkant) en de laatste lijn richting afgroeten was gewoon bagger. :7

Maar achja, doe het ze niet na. ;) Ik gun ze absoluut het succes maar niet op deze manier: grote fouten maken en dan nog zo'n idioot percentage.

manic

Ik snap wat je bedoelt Jannepauli. Die "trots" heeft bij de beoordeling van Edward & Totilas in de afgelopen jaren ook behoorlijk meegespeeld in de puntentelling.

PS gaat het niet zo ver laten komen dat niemand meer met Totilas wil dekken, lijkt me...
Laatst bijgewerkt door manic op 18-06-11 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

zipje71

zag ik het nou goed en changeerde totilas bij het binnenkomen een paar keer? Wat een afgang! vind pi-pa ook stukken minder dan bij Edward. Matthias heeft mazzel dat Totilas zo'n reputatie heeft anders had ie echt geen 1e gestaan.
De zigzag appuyementen waren de vorige proeven ook slecht!