Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lante schreef:Beter een nette paarden bak dan een halve autosloperij of een met onkruid overwoekerde tuin lijkt mij...
Het punt dat jij noemt Daks moet worden aangepakt vanuit de kant van de (o zo actuele) wetten m.b.t. dierwelzijn en niet vanuit het bestemmingsplan lijkt mij.

LecyTinker schreef:Daks, ben het wel met je eens, maar ik ben wel van mening als je geen dieren rond je wil hebben dan moet je niet in het buitengebied gaan wonen, of zorgen dat je tuin groot genoeg is om geen last te hebben van de buren. Buitengebied is nou eenmaal bedoeld om vrijer te kunnen leven, dus dat houd ook in dat je dieren kan verwachten.
LecyTinker schreef:Daks, ben het wel met je eens, maar ik ben wel van mening als je geen dieren rond je wil hebben dan moet je niet in het buitengebied gaan wonen, of zorgen dat je tuin groot genoeg is om geen last te hebben van de buren. Buitengebied is nou eenmaal bedoeld om vrijer te kunnen leven, dus dat houd ook in dat je dieren kan verwachten.

LecyTinker schreef:maar het artikel gaat over dat het zicht er minder mooi van wordt. Niet omdat mensen er problemen mee hebben... Gaat weer alleen om uiterlijk vertoon!
Citaat:"Zo'n paardenbak is niets mis mee, het hoort bij het buitengebied zou je zeggen. Het wordt iets anders als de eigenaar van een arbeiderswoning zijn voor- of achtertuin gaat ombouwen tot een paardenbak. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar als buurman niet altijd gelukkig mee bent'', zegt Suelmann.
Daks schreef:vaak huizen met vele grond hebben geen naaste buren.
Ik denk dat ze hier meer bedoelen dat tuinen met naaste buren als bak veranders.
En ik kan het me voorstellen dat je als niet paardenliefhebber last kan hebben van een bak naast je eigen tuin. denk aan stof en dat heerlijk ruikende luchtje.
Ik ben het wel meet je eens dat de gemeente te veel wilt bepalen.
mee eens
Het kan dus wel. 
LecyTinker schreef:ze zullen ongetwijfeld wel weer met regels komen. Er zijn nu al beperkingen hoeveel paarden en koeien er per vierkante meter mogen grazen, dus straks nog hoeveel gras er per vierkante meter moet zijn. Want we hebben het over een rijdbak. Dus als je het als stoffige weide laat dan heb je denk ik veel meer last daarvan dan wanneer je het als een degelijke rijdbak maakt. Minder stof, toch?