Koetspaard en hond verdronken in kanaal bij Arendonk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Koetspaard en hond verdronken in kanaal bij Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 06:17

www.standaard.be

In Arendonk belandde zaterdag een paard met koets in het kanaal. Toen de brandweer ter plaatse kwam, waren de inzittenden al weer op het droge. Het paard en een hond hadden minder geluk. Zij overleefden de duik in het water niet.

Het ongeval gebeurde rond 18.45 uur in het kanaal Schoten-Dessel, in de buurt van de Watering in Arendonk. Volgens de brandweer van Arendonk stribbelden het paard en de hond heftig tegen, waardoor beide dieren uiteindelijk verdronken.

De koets werd met behulp van een kraanwagen van de gemeente geborgen.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 06:27

Oei, heftig zeg...
Heel naar om te lezen, ik ben er zelf niet bij geweest en kan dus eigenlijk niet oordelen, maar je zou toch wel een hond eruit moeten kunnen vissen?
Waarschijnlijk vat ik het verkeerd op, maar ik kreeg een beetje het gevoel van: " ik stond erbij en keek er naar" door de tekst dat mensen al weer op het droge stonden maar dat beidde dieren zijn verdronken door tegen stribbelen....?!

Heel vervelend in ieder geval.

xxelviraxx

Re: Koetspaard en hond verdronken in kanaal bij Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 06:36

Kan zijn dat ik verkeerd zit maar is dit niet het kanaal met die hele schuine randen? Heel vervelend voor de eigenaar. Sterkte ermee.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 06:37

Er gebeuren een hoop ongelukken met de kar
Als je nu op sbs6 kijkt teletekst staat dat er een ernstig ongeluk is gebeurt met paard en koet paard schok en ging er van door dit gebeurden in lunteren
Je kan er beter afvallen dan dat er iemand met de kar pech krijgen
Maar vervelend allemaal

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:09

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:11

he bah wat sneu...

wel vreemd van de hond inderdaad maar misschien zat hij wel in de kar of aan de kar vast?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:16

och...wat triest zeg!
Het lijkt mij vreselijk als je je dieren ziet verdrinken en niet veel kunt doen!
Biancalesley@Hoezo een gevalletje....ik stond erbij en keek ernaar?

Ik denk dat er weinig mensen nodeloos staan te kijken in dit geval!Een paard in paniek bevrijd je niet eenvoudig uit zijn tuig.
Wat vreselijk voor de eigenaren...echt traumatisch..paard en hond dood |(
Heel veel sterkte voor de betrokkenen... :(:)
(daarom vind ik karren/koetsen doodeng)

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:23

Ben het met je eens geerke. Denk ook niet dat het een gevalletje "ik stond erbij en keek ernaar" was. Vaak laat de BW je er niet bij als ze er eenmaal zijn ivm de veiligheid. Paard in paniek in het water, daar spring je echt niet graag bij. En veilig achter onze pc, kan je geen oorzaak achterhalen. Het is gebeurt en dat is al erg genoeg.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:31

Staat er toch paard en hond stribbelde hard tegen zijn daarom verdronken
Als een hond in paniek is kan die rare dingen doen
En paard is daarmee het zelfde,dus de brandweer heeft het wel geprobeerd
Stond er bij en keek er naar vind ik een beetje raar klinken
Branweer moet ook aan eigen veiligheid denken

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:38

tiger27 ik had het over de oorzaak dat uberhaupt in dat kanaal terecht waren gekomen.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:42

Is ook niet voor jou bedoeld yviertje
Het eerste antwoord had het er voor jou al er in staan
Laatst bijgewerkt door tiger27 op 29-05-11 07:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:43

O sorry!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:48

Okee mensen, ik doel op de manier van schrijven ... Dus door de letterlijke tekst ... Vandaar ook de zin dat ik het waarschijnlijk verkeerd opvat....

Ik rij zelf al jaren aangespannen en heb ook al aardig wat meegemaakt en zien gebeuren en ik weet ook hoe paarden kunnen reageren in paniek situaties.
En idd, misschien was de hond inderdaad vast gebonden aan de kar, een hond zou volgens mij normaliter kunnen zwemmen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:22

Ik zit op dit ogenblik in oud-turnhout wat grenst aan arendonk en wij hebben gistere die brandweer zien uitrukken en naast ons door razen, dit was er dus gebeurd..
Wat erg voor de eigenaren! Het kanaal gaat hier ook ineens een stukj naar beneden of is erg glad, daar krijg je een paard echt niet zomaar uit..
Veel sterkte voor de betrokkenen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:45

het hoe, wat ,waarom, en ik zou dit en dat. Gaat gewoon niet op. We waren er niet bij, we weten weinig tot niks van de situatie. Het is al erg genoeg dat het gebeurde. Diep triest dat er 2 dieren het leven er bij laten. Mensen die hun dier moeten verliezen, zelf met de schrik vrij gekomen zijn, dat hak er ook behoorlijk in hoor. En stel dat ze nu hier mee zitten te lezen, nou lekker is dat. Krijg je een verwijten naar je hoofd geslingert van mensen die je niet kent.....

@wisanda2003 hoe het gaat het nu met jullie en de paarden, jullie zullen ook wel behoorlijk geschrokken zijn. Weet je al wat er kapot is gegaan ( lees ik in het stukje dat er iets kapot was gegaan)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:06

Esmeralda schreef:
het hoe, wat ,waarom, en ik zou dit en dat. Gaat gewoon niet op. We waren er niet bij, we weten weinig tot niks van de situatie. Het is al erg genoeg dat het gebeurde. Diep triest dat er 2 dieren het leven er bij laten. Mensen die hun dier moeten verliezen, zelf met de schrik vrij gekomen zijn, dat hak er ook behoorlijk in hoor. En stel dat ze nu hier mee zitten te lezen, nou lekker is dat. Krijg je een verwijten naar je hoofd geslingert van mensen die je niet kent.....

@wisanda2003 hoe het gaat het nu met jullie en de paarden, jullie zullen ook wel behoorlijk geschrokken zijn. Weet je al wat er kapot is gegaan ( lees ik in het stukje dat er iets kapot was gegaan)

Sluit me hier volledig bij aan! :j

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:48

Wat verschrikkelijk dit, bah, je moet er toch niet aan denken dat je daar staat, niets kan doen en het paard kopje onder ziet gaan. Gadver.

Een kanaal heeft vaak steile wanden (van beton of hout bv) of heel erg schuin oplopende. Zelfs zonder een kar erachter is de kans dat je je paard daar vandaan weer naar boven krijgt erg klein. He, bah zeg, wordt er helemaal naar van.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:54

Denk niet dat we hier over kunnen oordelen. Wij waren er `gelukkig`niet bij.

Wat een naar gezicht moet dan zijn geweest. ;(

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 09:55

ik had toch geprobeerd het paard en hond te reden :j

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:01

vreselijk..........wat hebben deze 2 geleden........arme dieren.
Sterkte voor alle betrokkenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:12

argohylke schreef:
ik had toch geprobeerd het paard en hond te reden :j

Dit is makkelijk gezegd hoor... Ik ben bezig met een EHBO cursus voor paarden, en het eerste wat we leren is eigenlijk veiligheid eerst. Hoe cru ook. Paard en hond stribbelde tegen staat er. Hoe stribbelt een paard tegen? Slaan met hoofd, kappen met benen. Ging jij daar tussen gesprongen zijn en een klap op jouw hoofd hebben gehad? Dan was je nu ook dood geweest. En die hond, ik vermoed dat die vast lag aan de koets of onder de benen van het paard terecht is gekomen.

Echt fijn hoor, argohylke. Jij laat het doorschijnen alsof ze niets hebben geprobeerd.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:24

vreselijk... brrr... krijg er kippevel van!

Ik kan wel snappen wat mensen bedoelen met dat het er staat alsof niemand heeft ingegrepen...
Zal vast wel, maar een beetje koetsier heeft een mes op zak en kan een hond die aangelijnd aan een kar zit toch op zn minst lossnijden. Hond kan zwemmen dus het enige wat ik me dan kan bedenken is dat ie onder de benen van het paard zijn gekomen.

Worden wel reacties gegeven dat als mensen langs de kant er wel hulp komt, maar dat blijkt heel niet zo te werken, mensen denken vaak van elkaar dat er wel geholpen wordt, tot er 1 in het water springt, dan gaan er meer

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:35

Er staat niets in over dat de hond vast gebonden zit

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:40

tiger27 schreef:
Er staat niets in over dat de hond vast gebonden zit

Nee klopt, maar dat is wat hier geoppert werd op de vraag hoe het toch kan dat de hond ook niet gered kon worden

yenthle1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 10:44

Aah! Dat is echt jammer!