Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RandyOrton25 schreef:Ja ik vind het onzin vervelend dat de afstamming niet klopt maar het paard is goed toch???
dus waar word de ophef overgemaakt.
Team Nijhof heeft verschillende optie's aangeboden en dat is allemaal afgewezen
dat ze het aankoop bedrag dan terug moeten betalen oke maar nog eens 10.000 aan kosten vind ik echt onzin.
abeltje_xx schreef:ik snap het wel, stel nou dat je psecifiek met die bloedlijnen wil fokken, dan ben je toch best beteuterd als blijkt dat het paard dat je voor 10.000 (!) euro heb gekocht niet de afstamming heeft die je dacht.
ik heb trouwens geen verstand van de bloedlijnen van deze merrie, maar ik kan me ook voorstellen dat deze bloedlijnen bijv. wel 10.000 euor waard zijn maar de echte bloedlijnen van dit paard niet. dan heb je straks mooi het dubbele betaald ofzo.
ik snap de ophef wel. het is vast een goed paard, maar ik zou ook boos worden.
PercyLeen schreef:Annemeik schreef:Dat gebeurd dan best vaak? Onze ruin komt ook bij Nijhof vandaan en die was ook verwisseld.
Oh echt?
Maar als de paarden gekeurd worden dan wordt de chip toch ook gecontroleerd??
Liezel1 schreef:Die paarden gaan in de opfok en dan lopen er tig vossen bij elkaar....
Op het moment dat ze terugkomen/opgehaald worden, herken je ze niet altijd.
. RandyOrton25 schreef:Ja ik vind het onzin vervelend dat de afstamming niet klopt maar het paard is goed toch???
dus waar word de ophef overgemaakt.
Team Nijhof heeft verschillende optie's aangeboden en dat is allemaal afgewezen
dat ze het aankoop bedrag dan terug moeten betalen oke maar nog eens 10.000 aan kosten vind ik echt onzin.
Marijuhhhhh schreef:abeltje_xx schreef:ik snap het wel, stel nou dat je psecifiek met die bloedlijnen wil fokken, dan ben je toch best beteuterd als blijkt dat het paard dat je voor 10.000 (!) euro heb gekocht niet de afstamming heeft die je dacht.
ik heb trouwens geen verstand van de bloedlijnen van deze merrie, maar ik kan me ook voorstellen dat deze bloedlijnen bijv. wel 10.000 euor waard zijn maar de echte bloedlijnen van dit paard niet. dan heb je straks mooi het dubbele betaald ofzo.
ik snap de ophef wel. het is vast een goed paard, maar ik zou ook boos worden.
Ik wilde net precies hetzelfde zeggen, je was me voor
RandyOrton25 schreef:Ik zou ook boos zijn je hebt immers betaald voor iets wat je niet heb gekregen
maar wat ik eigenlijk meer niet snapte is dat Team Nijhof in mijn ogen nog best veel heeft geprobeerd om het recht te trekken en dat dat allemaal afgewezen werd.
Ze wilde namelijk het paard omruilen voor de juiste merrie
en dat werd ook afgewezen.
Vervolgens komt er dan een rechtzaak moet Nijhof de 10.000 van de merrie betalen en nog eens 20.000
aan kosten terwijl het volgens mij allemaal veel makkelijker had gekund.
Dat was eigenlijk meer het stukje wat ik niet helemaal begreep.
xSaarSaar schreef:Ben wel benieuwd wat dan eigenlijk de echte afstamming is.
tsja ik snap dat het vervelend is als je het verkeerde paard blijkt te hebben en slordig van nijhof...
UnlimitedS schreef:RandyOrton25 schreef:Ik zou ook boos zijn je hebt immers betaald voor iets wat je niet heb gekregen
maar wat ik eigenlijk meer niet snapte is dat Team Nijhof in mijn ogen nog best veel heeft geprobeerd om het recht te trekken en dat dat allemaal afgewezen werd.
Ze wilde namelijk het paard omruilen voor de juiste merrie
en dat werd ook afgewezen.
Vervolgens komt er dan een rechtzaak moet Nijhof de 10.000 van de merrie betalen en nog eens 20.000
aan kosten terwijl het volgens mij allemaal veel makkelijker had gekund.
Dat was eigenlijk meer het stukje wat ik niet helemaal begreep.
Omdat blijkbaar Nijhof alleen de 10.000 aanschafkosten wilden vergoeden terwijl de merrie al ruim een jaar in de kost en training was en een dure EPTM test had afgelegd.