Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Apple schreef:Zelfs foie gras valt wel mee. Beesten lopen hun hele leven buiten op een weiland. 12 dagen voordat ze geslacht worden krijgen ze twee keer per dag 200 gram maismix te eten. Wel via een trechter (die overigens niet helemaal in hun slokdarm wordt geperst, maar gewoon in hun snavel). Altijd nog een beter leven dan die plofkippen die wij hier als kipfiletje eten.
Joolien schreef:Ik denk dat de gans een slechter leven heeft dan een paard...
Moet je maar eens op Youtube kijken.
. Echt sneu.
) waar je je Foie Gras vandaan haalt.
Shanelle schreef:Anoli schreef:Dat bericht over paardenvlees uit Argentinië deed jou dus ook niets?Vlees is vlees... Leven en laten leven![]()
Jolliegirl schreef:FG mag van mij per direct verboden worden...
Dat heeft niets met dierwelzijn te maken..
Je kan altijd wel zeggen : Jamaar dat is beter dan dit en dat...
Mensen, stop nou eens met dat vergelijken.....
Het is al erg genoeg....!
xxBentexx
Het paardenvlees hier in Nederland (wat er amper is) komt niet uit amerika....
Ek dan is het nog altijd aan de consument om te bepalen waar het vlees vandaan komt.
Ik eet eerlijk paardenvlees... en eerlijk rundvlees.
Het vlees in de frikadellen... en snacks... ja dat komt helaas veelal nog uit zuid amerika..
Deze paarden zijn in zuid amerika/canada geslacht.( weet even niet meer welke van de 2 landen)
Buitenzorg schreef:Misschien ben ik wel een van de weinige paardenliefhebbers die wel paardenvlees eet, maar dat is omdat ik vind dat een ander dier dan een paard net zoveel recht heeft op leven als een koe, dus als ik wel koe eet, waarom dan niet ook paard?
Anoli schreef:Buitenzorg schreef:Misschien ben ik wel een van de weinige paardenliefhebbers die wel paardenvlees eet, maar dat is omdat ik vind dat een ander dier dan een paard net zoveel recht heeft op leven als een koe, dus als ik wel koe eet, waarom dan niet ook paard?
Nee hoor ik eet ook rustig paardenvlees, met kerst eet ik konijn, en ik eet ook rustig kangaroevlees, struisvogel, hertenvlees, wildzwijn...
xxBentexx schreef:Joolien schreef:Ik denk dat de gans een slechter leven heeft dan een paard...
Daar kan je je flink in vergissen. Het meeste paardenvlees komt uit Amerika en als je die reizen ziet...............Moet je maar eens op Youtube kijken.
Ik zie dat filmpje. Echt sneu.