Zesde paard overleden in hurdle race

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Zesde paard overleden in hurdle race

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 17:37

http://www.horses.nl / http://www.horsetalk.co.nz

In ruim een maand tijd zijn er in Zuid-Australië en Victoria zes paarden overleden tijdens het omstreden hurdle racing. Het laatste slachtoffer viel zondag op de Adelaide's Morphettville renbaan. De oorzaak van het ongeval wordt onderzocht, mogelijk brak het dier zijn nek tijdens zijn val.

Dierenbeschermingsorganisaties strijden al jaren voor een verbod op de sport. Racing Victoria Limited (RVL) besloot twee jaar geleden de sport na 2010 te gaan verbieden vanwege de vele dodelijke ongevallen. Tot grote teleurstelling van dierbeschermingsorganisaties is besloten het verbod op hurdle racing drie jaar en op steeplechase één jaar uit te stellen.

Lees hier de rest van het (Engelse) artikel

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:42

Dan vraag ik me toch af, is er ook maar 1 reden (naast de sensatie van de sport) om het niet af te schaffen? :n Tis gewoon walgelijk hoevaak er dodelijke ongelukken zijn, vaker bij paard dan ruiter..
Hopen dat het verbod er snel komt.. :\

Angela

Re: Zesde paard overleden in hurdle race

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:46

het is om te huilen dat een sport met zoveel slachtoffers nog bestaat....

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:46

ravado schreef:
Dan vraag ik me toch af, is er ook maar 1 reden (naast de sensatie van de sport) om het niet af te schaffen? :n Tis gewoon walgelijk hoevaak er dodelijke ongelukken zijn, vaker bij paard dan ruiter..

Inderdaad. Ben het helemaal met je eens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:56

ravado schreef:

Economisch belang is groter dan het welzijn van de dieren....zoals zo vaak.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 17:59

Afschuwelijk.. Je moet het toch ook niet willen je paard daar aan mee te laten doen? Het risico is zo groot... :7

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:09

Klóteraces.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:32

QualityHorse schreef:
Klóteraces.

Amen. Walgelijk. De jocky's net zo, zij doen er net zo hard aan mee.
Zoek een andere baan.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:54

Afschuwelijk! Dat ze daar zomaar mee doorgaan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:50

Echt ongelofelijk. Hier kan ik echt niet bij hé, waarom blijft het geld en menselijk plezier toch maar voorgaan op dierlijk welzijn....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:51

Als mensen verstandig zijn doen ze er uberhaupt niet aan mee..... Maar ja, niet iedereen heeft een kop vol helaas..

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:34

Ik vind dit ook niet te geloven... Wat verdrietig dat er dan wederom een paard de dupe van is, 6 paarden in 1 maand, come on... Ik kan er werkelijk niet dat deze sport nog bestaat.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:38

Verschikkelijk die races paarden die zich helemaal kapot moeten rennen allemaal net zo opgefokt. En ook vooral die jonge beestjes. En die vallen zien er ook altijd verschikkelijk uit ;(

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:10

arm paard.
walgelijke sport. bah :r

afschaffen die handel

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 05:57

Kijk bij mijn berichten en je vind nog een fantastisch toppic over deze sport en dan vooral over de mensen die deze sport blijven verdedigen ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 07:53

spettertjuh schreef:
Kijk bij mijn berichten en je vind nog een fantastisch toppic over deze sport en dan vooral over de mensen die deze sport blijven verdedigen ;(

dat zijn de echte paardenliefhebbers... :(

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:26

En daar gaat bokt weer !! |o |o |o

Toen ik het zag dacht ik meteen daar komt weer een rel. Alle mensen die amper/ niets van de sport afweten komen weer met hun commentaar. Terwijl ik durf te wedden dat ze nog nooit een race van dicht bij hebben gezien. En dan moeten wij onze sport maar weer verdedigen. Ja, jammer van de paarden, maar er gebeurd ook zoveel goed, maar dat komt er natuurlijk weer niet op te staan. Nee dat doen ze alleen maar bij Dressuur en spring want daar is alles heilig, ik durf te wedden dat daar meer ongeneselijke blessures in worden opgelopen. Bah Bah... ik word hier zo moe van.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:55

Racing Victoria Limited (RVL) besloot twee jaar geleden de sport na 2010 te gaan verbieden vanwege de vele dodelijke ongevallen.

En waarom zou dat zijn denk je?????????? dus niet bokt de schuld gaan geven van publicatie maar eens gaan erkennen dat deze sport gewoon gevaarlijk is |(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:02

ajockeydream schreef:

Toen ik het zag dacht ik meteen daar komt weer een rel. Alle mensen die amper/ niets van de sport afweten komen weer met hun commentaar. Terwijl ik durf te wedden dat ze nog nooit een race van dicht bij hebben gezien. En dan moeten wij onze sport maar weer verdedigen. Ja, jammer van de paarden, maar er gebeurd ook zoveel goed, maar dat komt er natuurlijk weer niet op te staan. Nee dat doen ze alleen maar bij Dressuur en spring want daar is alles heilig, ik durf te wedden dat daar meer ongeneselijke blessures in worden opgelopen. Bah Bah... ik word hier zo moe van.

ik snap even niet waarom ik iets van die sport moet afweten om het vreselijk te vinden dat een paard zijn nek breekt...

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:15

Volgens mij zit er iemand in de bokt nieuwsredactie die heel erg anti deze sport is. Altijd negatief nieuws, maar het mooie gedeelte van deze sport wordt blijkbaar bewust weg gelaten!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:17

geerke schreef:
ajockeydream schreef:

ik snap even niet waarom ik iets van die sport moet afweten om het vreselijk te vinden dat een paard zijn nek breekt...

Omdat niemand van jullie ziet hoeveel plezier z'n paard heeft, in dit geval had tot de val. Ik vind het ook jammer van het paard, maar ga nu niet zeggen dat dat ook niet bij springen gebeurt,maja dat is heilig he. Weetje dat er maar 0.1% van de renpaarden overlijden aan blessures van een race.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:36

ja,ja....en in de wei gebeuren meer ongelukken....toch?

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:39

geerke schreef:
ja,ja....en in de wei gebeuren meer ongelukken....toch?

Ja het is wel waar.. maar als je het niet wil geloven ga je gang. K ben totaal tegen top niveau dressuur maar zoek toch ook niet steeds negatieve topics op. Bah Bah word er zo moe van.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:43

Kan iemand me uitleggen wat deze sport inhoud? Of filmpjes heeft?

Jokester

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:46

Enige nuance is misschien inderdaad wel op zijn plaats. Er is ook niemand die ervoor pleit dat het wielrennen wordt verboden, terwijl daar ook dodelijke ongelukken gebeuren. Oké, die mensen kiezen er zelf voor. Maar een paard dat echt niet wil rennen, zal waarschijnlijk ook niet ingezet kunnen worden in de grote races.

@RMHorse http://en.wikipedia.org/wiki/Hurdling_%28horse_race%29
Laatst bijgewerkt door Jokester op 17-05-11 10:47, in het totaal 2 keer bewerkt