Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Akhal_Teke schreef:Er zijn maar weinig mensen die een trekpaard willen kopen. Dat is ook een reden dat er minder gefokt werden.
en je moet't dier dan ook eten geven ...
zou er wel eentje willen hebben verder
super om mee te wandelen (en met Viktor ook om te springen
maar hij is gewoon in het verkeerde lijf geboren
). Citaat:Marcel Vossen van de stoeterij van Groenenberg is tevreden met de premie. ‘Het is een aanmoediging om ermee voort te doen', zegt hij. ‘Brabantse trekpaarden kweken is een vrij dure aangelegenheid: je moet de dieren voederen en verzorgen, maar je hebt ook de inschrijving in het stamboek, dierenartskosten en zo meer.'
Naomi_unique schreef:Akhal_Teke schreef:Er zijn maar weinig mensen die een trekpaard willen kopen. Dat is ook een reden dat er minder gefokt werden.
Ja inderdaad er is helaas geen grote markt voor. Dan is het wel leuk dat ze een geboortepremie geven, maar wat gebeurd er dan jaren later met die paarden als niemand ze wil hebben omdat er opeens meer aanbod dan markt is? Ik vind het maar dubbel..
Jilletje schreef:Citaat:Marcel Vossen van de stoeterij van Groenenberg is tevreden met de premie. ‘Het is een aanmoediging om ermee voort te doen', zegt hij. ‘Brabantse trekpaarden kweken is een vrij dure aangelegenheid: je moet de dieren voederen en verzorgen, maar je hebt ook de inschrijving in het stamboek, dierenartskosten en zo meer.'
dus een ander ras heeft geen voer en verzorging nodig? en geen stamboek en dieren arts???
vind het niet echt een 'reden'
wel een goed dat er beloond word om een ras op te kwikken
Naomi_unique schreef:Akhal_Teke schreef:Er zijn maar weinig mensen die een trekpaard willen kopen. Dat is ook een reden dat er minder gefokt werden.
Ja inderdaad er is helaas geen grote markt voor. Dan is het wel leuk dat ze een geboortepremie geven, maar wat gebeurd er dan jaren later met die paarden als niemand ze wil hebben omdat er opeens meer aanbod dan markt is? Ik vind het maar dubbel..

Femke schreef:'k Heb in m'n leven vele verschillende paarden gereden...
Maar de 3 trekpaarden die ik heb gereden waren wel de 3 fijnste paarden die ik ooit onder m'n kont heb gehad
Als de provincie ook wat geld uittrekt voor de overige promotie van het ras, dan zou het best kunnen uitbloeien tot een fijn liefhebbers paard.
Het zou zonde zijn als zo'n ras zou verdwijnen....