Paard springt in tribune

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Paard springt in tribune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:28

bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/9702 ... html?p=4,2

Citaat:
Paard springt in tribune

Paniek bij een paardenrace toen Banna Strand rechtstreeks in het publiek sprong.

De viervoeter had de berijder al afgeschud, en ging rechtstreeks naar het publiek in het Australische Warrnambool. Meerdere toeschouwers raakten gewond. Banna Strand moest 1.80 meter hoog springen om tussen de mensen terecht te komen.

Het ging er overigens ruig aan toe in de Grand Annual Steeple. Slechts twee van de acht paarden gingen met ruiter de finish over...

video: http://www.telegraaf.nl/s/9702791

Afbeelding

1 meter 80 voor een renpaard?? :oo Trouwens ontzettend sneu zo'n race voor die paarden |(
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 05-05-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Re: Paard springt in tribune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:32

Tijd voor een andere carriëre?
Maar het zal je gebeuren...naar een race staan kijken en opeens een paard in je nek krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:32

OMG bizar zeg ... ben erg benieuwd naar de mensen van het publiek ...pff

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:33

Zo dat is heftig! op de foto zie je dat de mensen het nog niet eens doorhebben, het filmpje is wat vaag, maar poeh he, je zald er maar staan! verschrikkelijk!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:34

oef, doodseng...

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:34

nou,nou dat moet even schrikken zijn geweest voor die mensen.
ik weet niet hoe erg de mensen gewond zijn geraakt, maar het is zo te zien een wonder dat er geen doden zijn gevallen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:37

Zo, heftig.

Moet wel zeggen dat ze het publiek ook gewoon in een afgeschermd stuk op de baan hebben gezet, hoezo vreemd. Dat paard kan niet zien dat er mensen achter dat schot zitten en 1.80 is nu ook niet echt zo hoog dat ze geen poging doen om er in paniek overheen te springen.

Is er nog iets bekend over hoe het paard, ruiter en het publiek het maakt?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:37

zat het net te lezen op de telegraaf...beestje heeft aanleg....
maar wat moet je schrikken zeg als je voor zo'n muur zit en er komt een paard overheen pfffff

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:41

Ja, ik ben ook wel benieuwd hoe het met het paard gaat. Hij maakt echt een gigantische sprong, en komt dan midden in het publiek terecht.
Dat is dan geen fijne paardenrace als het daar zo heftig aan toe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:44

slimmerik schreef:
Afbeelding
Het lijkt wel of een groot deel van die mensen staat te lachen? :?
Die man bij de muur, vrouwtje 'onder de singel' staat gewoon relaxed.. lijkt wel of niemand daar geschrokken is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:47

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:48

KoudbloedKim schreef:
Die man bij de muur, vrouwtje 'onder de singel' staat gewoon relaxed.. lijkt wel of niemand daar geschrokken is..

Als je goed kijkt zie je ook dat de mensen vóór hun uitkijken en het paard áchter aankomt springen.
Ik denk dat die mensen meute het niet eens doorhebben dat er een paard over het hek aankomt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:50

Je hebt gelijk.. :j
Op het filmpje dat ik vond op Youtube kun je het beter zien.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:50

Ai!

Ben benieuwd hoe het met de mensen in het publiek gaat. Jeetje, je zal er staan!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:51

KoudbloedKim schreef:
slimmerik schreef:
Afbeelding

ik denk dat het ongeveer een kwart seconde getrokken is voor dat deze mensen doorhadden dat er een paard naast/boven hen stond.

wel verschrikkelijk hoor, dat een race blijkbaar zo slecht in elkaar zit, of dat de ruiters of de paarden zodanig onervaren zijn dat er maar 2/8ruiters de finish halen.
jammer dat zulke voorvallen , de paardensport hoe langer hoe meer schade berokkenen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:52

KoudbloedKim schreef:

Die man bij de muur, vrouwtje 'onder de singel' staat gewoon relaxed.. lijkt wel of niemand daar geschrokken is..[/quote]
Gaat zo snel, echt een miliseconde later was het gezicht anders geweest.. ;) Ik heb ook zo'n foto dat ik eraf val en de omstanders gewoon leuk kijken maar dat was toen toch even anders ;)

Wat naar zeg, tijd voor een carriereswitch? :D Als Eventingpaard of springpaard met die snelheid en springvermogen? :))

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:54

Foutje moet kunnen? :P Maar je zou flink schrikken als je ineens een paard op je hoofd krijgt. Zijn er mensen/dieren gewond geraakt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:58

KoudbloedKim schreef:

Wat een kl.tefilmpje, krijg er hoofdpijn van die knipperende dingen, maar wel naar die 1e paar foto's van dit paard -O-

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:59

MLoeser schreef:
Foutje moet kunnen? :P Maar je zou flink schrikken als je ineens een paard op je hoofd krijgt. Zijn er mensen/dieren gewond geraakt?

Dit vond ik erover:

Spectators at a Warrnambool jumps racing carnival were taken to hospital after a horse leapt over a fence and into the crowd.

The riderless Banna Strand veered off course and jumped a two-metre-high brush fence into the crowd near Tozer Road at the back of the course proper on Thursday.

A two-year-old girl suffered a fractured collarbone and was taken to Warrnambool Hospital.

An 80-year-old woman is having shoulder and hip x-rays, and a 12-year-old girl requires x-rays on her foot.

Four people have been discharged from the hospital.

Witness Gary Wild said jockey Gavin Bedggood, who had been thrown from his mount Vindicating, was yelling out to warn people Banna Strand was running towards the fence.

'They wouldn't have seen it coming because of the height of the fence. It would have come straight through the fence at them,' Mr Wild said.

'There were people running everywhere and I could hear the screaming and a horse among all the people over there.'

Racing Victoria will investigate the incident, in conjunction with the Warrnambool Racing Club.

'Our primary concern is for the wellbeing of those people that were injured in this freak accident,' Racing Victoria chief executive Rob Hines said in a statement.

'Ambulances and paramedics were on hand to provide immediate assistance and transfer those requiring further attention to Warrnambool Base Hospital.'

Racing Minister Denis Napthine said the safety of spectators was of paramount importance.

'I have asked Racing Victoria to report back to me on existing safety measures and any recommendations to improve spectator safety,' he said in a statement.

Banna Strand was one of six horses who failed to complete the marathon 5500m course over 33 fences.

Longshot Judgment Justified fell on the first lap, bringing down Banna Strand, which lost jockey Rowan Waymouth.

Banna Strand's stablemate Petushki and Plumtastic also fell, and Vindicating and The Member lost their riders. All failed to finish.

Plumtastic was set to win the race before falling at the second last fence.

No horses or riders were injured.

The only horses to complete the course were Al Garhood, making it back-to-back Grand Annual victories, who beat Awaking Dream.

The Warrnambool carnival got off to a bad start on Tuesday when a horse was put down after falling in the first hurdle race of the day, prompting renewed calls from activists to ban jumps racing.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:00

Ben het niet eens met de boodschap van het filmpje eigenlijk, KoudbloedKim. De veiligheid hangt enorm van de organisatie en de ruiters zelf af, maar om ze te verbieden omdat er ongelukken gebeuren? Bij eventing en gewone jumpings (en nog in vele andere gevallen ook) gebeuren er ook soortgelijke vallen, moeten die dan ook allemaal afgeschaft worden? Ik vind dit zeker geen dierenmishandeling of zelfmoord ...

verder denk ik dat die toeschouwers het gewoon nog niet in de gaten hebben ...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:01

wow wat een verschrikkelijk iets.beest moet wel giga in paniek geweest anders springt ie echt niet over zon hoge muur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:07

Lord_Ik schreef:
Ben het niet eens met de boodschap van het filmpje eigenlijk, [naam]. De veiligheid hangt enorm van de organisatie en de ruiters zelf af, maar om ze te verbieden omdat er ongelukken gebeuren? Bij eventing en gewone jumpings (en nog in vele andere gevallen ook) gebeuren er ook soortgelijke vallen, moeten die dan ook allemaal afgeschaft worden? Ik vind dit zeker geen dierenmishandeling of zelfmoord ...

verder denk ik dat die toeschouwers het gewoon nog niet in de gaten hebben ...
Ik heb dat filmpje alleen maar geplaatst om meer foto's van dit paard te laten zien.. ;)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:21

Ik zeg: puissance paard...!

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:33

Ik krijg met de foto en het filmpje het idee dat dit gefotoshopt is. Het komt allemaal onecht over en dan vooral hoe dat de mensen erop staan ook als het paard al veel verder het publiek in is. En ook de man die bij het muurtje staat, kijkt niet echt verschrikt ofzo.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:16

Toen Karts T het publiek inreed zag je ook nog mensen lachen terwijl andere mensen door de lucht vlogen. Kwestie van 1 honderste seconde ;)