Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mindim schreef:Ik snap in zoverre wel dat wanneer je van het ouderwetse groninger paard houdt, het rijtypische paard niet meer aan je beeld van Groninger voldoet.
Ik snap ook niet waarom alle rassen rijtypische (lees ielere) varianten moeten hebben. Wat blijft er van het ras zoals het was dan nog over.
Kan men hier niet als een stel volwassenen over praten, ipv dit op een kinderlijke manier op te lossen?

tellom schreef:Maar wat is rijtypische?
Ze zijn zo wie zo veel zwaarder als de KWPnér, is dan een halve cm het verschil van rijtypisch en zwaar?
Terwijl er wel oud bloed door de aderen stroomt
Dees schreef:Via welk stamboek willen de heren Hengstenhouders hun Grunningers nu aanbieden dan?
Of dekken de hengsten nu niet meer?
Wie heeft wie dan werkelijk te pakken met zo'n actie
hananya schreef:De hengst die geen klinische keuring heeft ondergaan was een jonge hengst. Waarom niet is mij ook een raadsel?
Daarnaast is er een oudere hengst goedgekeurd die geen sperma of cornage onderzoek heeft ondergaan. Deze had ook een röntgenfoto waar twijfel over was. Volgens de reglementen moet bij twijfel de foto dan beoordeeld worden in Utrecht.
Echter heeft de inspecteur zonder overleg met de rest van het FTC de eigenaar verwittigd dat de hensgt werd goedgekeurd.
Nu heeft deze hengst al nakomelingen, dus z'n sperma zal wel goed zijn. En mocht hij cornage hebben, was dit ook al wel boven water gekomen.
Echter zijn de reglementen er niet voor niets en daar heeft iedereen zich aan te houden.
In mijn ogen kun je het nooit iedereen naar het zin maken, maar als men zich gewoon aan de reglementen gehouden had was dit alles in mijn ogen te voorkomen geweest. Daar komt bij dat de (mis)communicatie binnen de vereniging in mijn ogen ook bijgedragen heeft aan dit conflict...
Sabbientje schreef:Dees schreef:Via welk stamboek willen de heren Hengstenhouders hun Grunningers nu aanbieden dan?
Of dekken de hengsten nu niet meer?
Wie heeft wie dan werkelijk te pakken met zo'n actie
IHW misschien?
Zou inderdaad zonde zijn als die paarden helemala niet meer zouden dekken.
Vind sowieso dat er tegenwoordig steeds slankere paarden gefokt worden. Zie het bij de KWPN tuigpaarden, bij de haflingers en waarschijnlijk bij nog meer rassen/stamboeken
Mindim schreef:hananya schreef:De hengst die geen klinische keuring heeft ondergaan was een jonge hengst. Waarom niet is mij ook een raadsel?
Daarnaast is er een oudere hengst goedgekeurd die geen sperma of cornage onderzoek heeft ondergaan. Deze had ook een röntgenfoto waar twijfel over was. Volgens de reglementen moet bij twijfel de foto dan beoordeeld worden in Utrecht.
Echter heeft de inspecteur zonder overleg met de rest van het FTC de eigenaar verwittigd dat de hensgt werd goedgekeurd.
Nu heeft deze hengst al nakomelingen, dus z'n sperma zal wel goed zijn. En mocht hij cornage hebben, was dit ook al wel boven water gekomen.
Echter zijn de reglementen er niet voor niets en daar heeft iedereen zich aan te houden.
In mijn ogen kun je het nooit iedereen naar het zin maken, maar als men zich gewoon aan de reglementen gehouden had was dit alles in mijn ogen te voorkomen geweest. Daar komt bij dat de (mis)communicatie binnen de vereniging in mijn ogen ook bijgedragen heeft aan dit conflict...
Hoe jong is de ze hengst dan, aangezien staat aangegeven dat hij zich middels nakomelingen en sport al heeft bewezen?