Bij een val van haar paard raakte vrijdagmiddag 29 april een 25-jarige vrouw uit Ruinen ernstig gewond.
De vrouw reed op haar paard in een stal aan de Kruumteweg, toen het dier bij een hindernis weigerde te springen. Na aansporing begon het paard te steigeren, waarop de vrouw ten val kwam en onder het paard belandde. Zij raakte buiten bewustzijn en werd met spoed naar het ziekenhuis overgebracht. Daar werd in ieder geval een gebroken kaak en mogelijk zwaar hersenletsel geconstateerd.
Ik heb zoiets vorig jaar ook meegemaakt, ik heb het met veel geluk overleeft alleen wel levenslang hersenletsel opgelopen, dan valt het nog mee met wat de artsen dachten. Hopelijk komt ze er zoals mij vanaf, of nog beter!! Zoiets gun ik echt niemand! Mogen er trouwens namen genoemd worden? Ik ben benieuwd wie het is
pffff. dit gebeurd inderdaad heel makkelijk en snel.. staat paardrijden niet vrij hoog in de top 5 gevaarlijkste sporten? meen ik laatst gelezen te hebben... het blijven grote sterke dieren... heel veel sterkte aan de ruiter en de familie.
oef, dat is niet niks. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoop dat de ruiter er nog goed vanaf gaat komen, maar zwaar hersenletsel... dat is niet niks...
Nadine_S
Geplaatst: 30-04-11 17:11
Rottig voor de amazone! Maar idd, gebeurt regelmatig, helaas.
Vind dat mijn ongeluk dan ook wel op de voorpagina had gemogen..
Ulfeino
Geplaatst: 30-04-11 17:46
Hè wat een narigheid weer, sterkte voor deze jonge vrouw en haar familie. Vind het er overigens wel weer wat eigenaardig staan "De vrouw reed op haar paard in een stal" net of reed ze in de stal
Hopelijk het uiteindelijk allemaal mee voor de mevrouw. Heel veel sterkte
Ik vind dit niet echt voorpagina nieuws eerlijk gezegd
FriesWytske
Geplaatst: 30-04-11 20:36
Relaxed schreef:
Ze is het nichtje van mijn vriend.. Echt vreselijk.. Ik weet nog niet hoe het nu is.
Heel veel sterkte.
BigOne
Geplaatst: 30-04-11 20:37
Relaxed, veel sterkte, hoop dat het meevalt, medische wereld kan veel.
Maud_Ollie
Geplaatst: 30-04-11 22:04
het gebeurdt idd helaas veel te veel. ik ben er ook een keer hard vanaf gevallen maar dat is goed afgelopen, maar ik ken ook iemand die minder geluk had en niet meer kan paardrijden. paardrijden was nummer 3 van de sporten waarbij het meeste hoofdletsel wordt op gelopen. en stond ook hoog in het algemeen van gevaarlijke sporten. het waren, zijn en zullen altijd sterke onvoorspelbare dieren blijven (maar wel de mooiste en liefst dieren)
Bij een verkrampt{paardelichaam blokkeerd} paard treedt verzet op! Dan waarschijndelijk twee benen eraan en ontploffing.Helaas.Veel beterschap amazone.
opisop_shop
Geplaatst: 01-05-11 09:34
waarom zou dit geen voorpagina nieuws mogen zijn? Vind dat ook nogal onbeschoft om het daarover te hebben nu, en hier
Hopelijk valt het letsel mee en herstelt ze weer goed!
Huertecilla
Geplaatst: 01-05-11 09:44
_Zsazsa_ schreef:
Tja dit soort dingen gebeuren constant. Is voor mij geen voorpagina nieuws meer..
Goede zaak dat het op de voorpagina komt. Dit is zelfs eígenlijk dierenmishandeling
Mbt de percepties over valrisicos, de misconceptie van ´paard is vluchtdier´ en paardebehandeling versus dierenwelzijn, is het van belang dat het bij de hoofdstroom van de ruiterij eens gaat dagen
Jij schrijft dat dit soort dingen constant gebeuren. Overdenk eens wat ´dit soort dingen´ nu eigenlijk inhoudt: Een dier letterlijk aangespoord; met pijn/druk aangezet om iets te doen wat he niet wil/kan/durft tot in escalatie-niveau. Niets onvoorspelbaars aan het paard
Dat is echt heel erg. dat een dier zó in het nauw gebacht wordt. Dat dit inderdaad heel normaal in de ruiterij is, is in-triest. Een illustratie van hoe fundamenteel het paardwelzijn niet gerespecteerd wordt.
FriesWytske
Geplaatst: 01-05-11 09:47
We kunnen hier nu wel allemaal gaan speculeren wat er precies is gebeurt. Maar dat weet alleen degene die er bij waren. En de amazone zelf.
@ Relaxed Weet je al hoe het nu met het nichtje van je vriend gaat?