Acht paarden dood door brand met discriminerende ondertoon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Acht paarden dood door brand met discriminerende ondertoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 19:26

Nieuwsredactie / www.wave3.com

Een grote stalbrand in de Amerikaanse staat Ohio heeft het leven gekost aan acht paarden. Het vuur was hoogstwaarschijnlijk aangestoken door homohatende personen.

De grote boerderij van Brent Whitehouse heeft enorm veel schade opgelopen. Volgens een woordvoerder van de politie waren er denigrerende opmerkingen richting homo's op het gebouw geschreven. Ze gaan er dan ook vanuit dat het vuur is aangestoken en de paarden doelbewust om het leven zijn gebracht.

De buurvrouw van Whitehouse, Yvette Yeadon, is geschokt dat zoiets tegenwoordig nog kan gebeuren. "Ik dacht dat men tegenwoordig wel wist dat we mensen moeten accepteren om wie ze zijn en niet wat hun seksuele geaardheid is, hun geslacht of hun huidskleur. Het maakt toch helemaal niet uit? Ik dacht dat we er in 2011 inmiddels boven zouden staan, maar niets lijkt minder waar.."

Er is nog niemand gearresteerd. De politie is op zoek naar getuigen.

Klik hier voor een filmpje.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:29

Wat vreselijk dat niet alleen mensen maar ook dieren de dupe moeten worden van discriminatie.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:30

Wat belachelijk,anno 2011 gaat dit toch helemaal nergens over.Laat elkaar toch in zijn waarde!
Arme paarden..

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:30

En wat heeft homoseksuele geaardheid te maken met de boerderij dan? Bizar, om wat voor reden dan ook: je steekt toch geen stal in de fik? :S

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:33

Pfffff, ontzettend, zeer diep triest zeg, gadverdamme.
Arme paarden en arme eigenaars. Erg jammer zoals de buurvrouw al zegt, dan men elkaar tegenwoordig niet kan accepteren om wie men is.

laura1986

Re: Acht paarden dood door brand met discriminerende ondertoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:41

Ik vind dit echt bizar. Wat the f*ck denk je als je stallen in de fik steekt? Met paarden erin?
En wie meent het rceht te hebben om zich te bemoeien met de geaardheid van een ander?

Van mij mogen ze de dader(s) ook in de fik steken. Echt. Rot op zeg.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 19:52

ik neem aan dat de eigenaars homoseksueel waren?
maar dit is echt waar verschrikkelijk!
en zo ZINLOOS!!!! :( :( :( :(

als je met een bepaald persoon niet kan opschieten oké, dat kan, maar dat je je dan zo belachelijk gedraagt en anderen (mens of dier dat doet er niet toe) kwaad toe brengt dat is echt ongelooflijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:01

Je zal maar paard zijn.... jíj moet altijd boeten voor dingen waar je niks aan kan doen.......

Baas homo? Het kost jóu je leven......

Je zou toch denken dat de mens anno nu iets verlichter zou zijn, maar helaas...... ;(

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:16

Snap niet dat er zulke mensen rondlopen...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 20:57

Wat erg..! Steek dan een stuk van een tak in de fik ofzo, maar niet een stal met dieren!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:51

Yamcha schreef:
Je zal maar paard zijn.... jíj moet altijd boeten voor dingen waar je niks aan kan doen.......

Je zou toch denken dat de mens anno nu iets verlichter zou zijn, maar helaas...... ;(

Helemaal mee eens.. Stel 'beesten' dat er nog rondloopt tegenwoordig.

gekkiej123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 21:55

wat vreselijk, dat ook dieren hier nu de dupe van worden

Petrax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:46

niet normaal zeg.. en dat alleen omdat hele homo gebeuren :(:) ..
is laatste tijd wel vaker in amerika dat er paarden omkomen door vuur.. Laatst was er een motorrijder
en die gooide sigaret weg en vrachtwagen met 6 paarden in brand, geen van die paarden overleefd..

lijkt me echt verschrikkelijk door vuur om het leven komen, door zo iets onbenulligs :(:)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:55

Het gebeurt niet vaak, maar zoiets begrijp ik dus écht niet.. Snap niet wat de gedachtengang van die lui is :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:03

Wat een naar nieuws vandaag allemaal :( Vreselijk, ik zou 't niet over mijn hart verkrijgen zoiets te doen. :n

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:12

Hop opsluiten die handel, les van waarden, normen en respect voor iedereen geven.
Mishandeling van de vreselijke dood van deze paarden..

In wat voor wereld leven wij? Blijf ik me af en toe toch echt afvragen.. :(

De paarden dit leed toe wensen en de eigenaar die met dit gevoel kan achterblijven.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:15

Yamcha schreef:

Nu klinkt het alsof de baas er wel wat aan kan doen dat diegene homo is ;)

Te idioot voor woorden dat een 1 of andere idioot dit soort idiote dingen doet :r

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:16

Wij vergeten dat Nederland een voorloper is in de homo acceptatie. Dat betreft kunnen wij ons gelukkig prijzen. Ik begrijp dan ook niet zo goed wat veel mensen zo geweldig vinden aan de Verenigde Staten. Dat land doet in sommige opzichten niet onder voor een Derdewereldland wat betreft homo acceptatie en sociale zekerheden.

Aldus mijn ongezouten mening.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:24

Wat erg dat de paarden moeten boeten omdat één of andere malloot zich niet kan vinden in de geaardheid van de eigenaar. Triest :-(

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 03:21

coiboi schreef:
Wij vergeten dat Nederland een voorloper is in de homo acceptatie. Dat betreft kunnen wij ons gelukkig prijzen. Ik begrijp dan ook niet zo goed wat veel mensen zo geweldig vinden aan de Verenigde Staten. Dat land doet in sommige opzichten niet onder voor een Derdewereldland wat betreft homo acceptatie en sociale zekerheden.

Aldus mijn ongezouten mening.

dit is nu wel alles over 1 kam scheren, je zegt toch ook niet dat HEEL Europa.....iets verkeerds doet als er in NL wat gebeurd. Nederland is net aan de helft van bijv Kentucky!. Amerika is groot hoor en ook hier heb je gay parades and homovriendelijke gebeurtenissen. Alleen als er in USA iets gebeurd is het gelijk wereld nieuws en is het gelijk een gek, achtelijk, aso land....beetje jammer weer.

Maar...wat hier gebeurd is, is natuurlijk verschrikkelijk en onaanvaartbaar.....voordeel van USA als de daders gepakt worden krijgen ze een zware straf...ipv die tik op je vingers en mag je nooit meer doen mentaliteit in NL ;-)

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:38

Heel veel sterkte aan de eigenaars.

Denkt diegenen nou werkelijk dat ze nu ineens hetero zullen worden?? :oo
Hmmm,ken nog een leuke homo.... :P

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:56

Jongens, dit gebeurt ook hier in Europa hoor, sterker nog heb zelf een goed bevriend homostel
waar ze laast de remkabels van de auto door gesneden hebben..enkel en alleen omdat ze zijn gaan
samenwonen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:01

Behalve homohaters zijn het blijkbaar ook geen dierenliefhebbers. Als dierenliefhebber zou je nooit een dier in gevaar brengen om een ander te kwetsen...

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:20

Wat een enorme ravage daar zeg :(:) Het moet je maar overkomen. Het zou je eigen stal maar zijn.. mag er niet aan denken ;(

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:35

Waar moet dit heen met de wereld? We kunnen blijven discussieren over dat men een ander moet accepteren om wie hij/zij is maar dat is hier denk ik niet aan de orde. In zekere zin dan niet. Men moet gewoon van een ander zijn spullen afblijven, laten we niet vergeten dat die paarden levend verbrand zijn. Vreselijk. Ik denk dat de reden dan niet eens meer mag uit maken, feit is dat die paarden hier de dupe van zijn en de eigenaren natuurlijk ook!