Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 18:26

Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk

Totilas, momenteel het beste dressuurpaard ter wereld, zal volgende week niet zijn debuut maken met zijn nieuwe ruiter Matthias Alexander Rath in Hagen.

Er werden al veel toeschouwers verwacht nadat bekend werd gemaakt dat de combinatie voor de eerste keer aan start zou verschijnen, maar een hoefzweer gooit momenteel nog steeds roet in het eten. De hoefzweer is inmiddels genezen, maar Matthias heeft niet genoeg tijd gehad om zich te kunnen voorbereiden. Totilas doet op dit moment weer lichte draftraining, maar is nog niet volledig wedstrijdfit.

"We vinden het heel spijtig dat we niet van de partij kunnen zijn in Hagen, maar de gezondheid en het welzijn van Totilas gaat nou eenmaal boven alles," aldus Matthias. "Vlak voor de blessure hadden we er nog een heel goed gevoel over en we keken er dan ook erg naar uit."

Het is nog niet bekend wanneer Matthias en Totilas wel te zien zullen zijn in de wedstrijdring.

Verwant artikel:

[VN] Noodgedwongen pauze voor Totilas in verband met hoefzweer

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:27

uitstel van executie?
haha nee ik vind het een goede beslissing :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:28

jammer,ik was wel erg benieuwd. er komt vast nog wel een kans

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:28

Jammer, ik ga misschien naar Hagen en had leuk geweest om Totilas weer te kunnen zien.
Wel een goede beslissing voor het paard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:29

Eerst ruiter ziek, dan paard niet goed, dan niet in conditie, wat gaat het volgende excuus zijn? Stijgbeugelblokje kwijt? Ontbrekende pagina in proevenboekje? Vlek in zijn rijbroek?
Ben benieuwd wie de volgende ruiter is.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:32

Hmm, dat was ook een beetje mijn gevoel... Gevalletje Plankenkoorts?
Mijn oude merrie heeft heel wat hoefzweren gehad en dat duurde toch altijd niet veel langer dan een week om haar er weer doorheen en rad te krijgen, zelfs bij de heel ernstige/diepe zweren. Als een paard van dat kaliber van 1 weekje stil staan al zoveel achteruit gaat in conditie dat'ie een kleine maand later nog niet kan aantreden dan is er iets goed mis in mijn ogen...
Laatst bijgewerkt door Francis op 26-04-11 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:32

En het eeuwige gezeik hier kan weer beginnen....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:34

Sonja schreef:
Eerst ruiter ziek, dan paard niet goed, dan niet in conditie, wat gaat het volgende excuus zijn? Stijgbeugelblokje kwijt? Ontbrekende pagina in proevenboekje? Vlek in zijn rijbroek?

_O- precies wat ik dacht
Sorry hoor, ik weet dat dit het "eeuwige gezeik" is, maar laten we eerlijk zijn, het begint toch op te vallen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:34

3 maal is scheepsrecht zeggen ze toch :')

Ach het is wel vervelend dat het allemaal zo loopt, al snap ik wel dat mensen het niet zo serieus nemen en denken dat het smoesjes zijn.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:36

Sonja schreef:

_O- _O- hahahahaha.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:38

En ja, op deze melding zaten we al te wachten..;-) Wat een toestand zeg. Debuut zal wel verplaatst worden naar 2012.. zomerstop, vakantie, etc

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:39

Niobe schreef:
Sonja schreef:

_O- precies wat ik dacht
Sorry hoor, ik weet dat dit het "eeuwige gezeik" is, maar laten we eerlijk zijn, het begint toch op te vallen.

Je haalt me de woorden uit de mond. _O-

easygoing

Ik wist het, ik wist het, ik wist het!!!!

Het gevoel van Sonja is geheel het mijne ook.

chantalhaf

Sonja schreef:

_/-\o_ :')

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:42

Ik was wel een beetje op dit bericht aan het wachten hoor :j
Als het waar is, is het echt dikke, dikke pech, maar ik geloof nu toch wel stil aan dat er iets aan de hand is..

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:43

Sonja schreef:

_O- bedankt. nu heb ik mijn drinken over het beedscherm gespuugd :') eerlijk gezegd ook wel een beetje mijn gedachte. vind het gewoon een beetje apart. maar goed waarschijnlijk zullen we nog genoeg van ze gaan zien :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:43

Francis schreef:
Hmm, dat was ook een beetje mijn gevoel... Gevalletje Plankenkoorts?

ALS dat zo is kan ik het heel goed begrijpen! De hele wereld kijkt over zijn schouder mee! En een hoefzweer, dat is in ieder geval aantoonbaar, als het niet zo was hadden we het wel gehoord ondertussen ;) bemoeizuchtige pers... Tja dat een paard dan ook niet in training staat, heel begrijpelijk.

Desalniettemin wel erg jammer, ik wil de combinatie graag een keer zien! Ben heel benieuwd hoe Toot het doet met een andere ruiter.
Laatst bijgewerkt door s6801881 op 26-04-11 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:44

Sonja schreef:

Exact mijn gedachten :j al was mijn gedachten wel wat minder grappig verwoord. Maar kwam op het zelfde neer..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:44

Hmz, zoals ik uit zijn site begrijp, is deel van het probleem dat Totilas te lang/te kort voor de wedstrijd medicatie heeft gehad. Dat lijkt mij toch wel een bijzonder goede reden om niet te starten, dopingpositief op je eerste wedstrijd is ook zo rot 8-)

Maarre, mijn duits is niet fantastisch, dus misschien kan iemand het even goed lezen op de website van Rath.

Wat de mogelijke plankenkoorts betreft, ik denk dat ik er van schrik af zou lazeren als ik op dat dier de ring binnen moest rijden ;) hoezo druk joh!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:45

Ik zat al te wachten op dit bericht... :D
't zijn wel allemaal 'toevalligheden' zo dicht op mekaar....
nouja we zullen ze vast (ooit) wel een keer in de ring zien, ik ben benieuwd :+

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:46

ik sluit me bij jullie aan
tuurlijk kan het allemaal kloppen
maar wel heel toevallig dat zo alles achter elkaar gebeurt niet?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:46

Sonja schreef:

_/-\o_ Hehehe.

Ik had dit heel stiekem ook al verwacht. :P

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:47

En die zien we dus niet meer terug!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:48

Die foto's in de Duitse media laten dus nog wel even op zich wachten........ O:)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 18:48

_Esther_87_ schreef:
Wat de mogelijke plankenkoorts betreft, ik denk dat ik er van schrik af zou lazeren als ik op dat dier de ring binnen moest rijden ;) hoezo druk joh!

Dat wisten ze van te voren alhoewel ze de reacties die van over de hele wereld gekomen zijn misschien niet helemaal verwacht hadden.