Zaterdagochtend rond 6 uur is een auto tegen een paard gereden op de Breekiezel in Meeuwen. Het paard was samen met nog drie andere paarden losgebroken uit een weide.
Eén van de paarden sprong op de auto van Erwin Biesmans (24) uit Bree. De ruit van de wagen barstte en rondvliegende stukken kwamen in het gezicht van de bestuurder terecht. Hij liep ook een lichte hersenschudding op en werd naar het ziekenhuis overgebracht. Het paard overleefde de klap niet.
De paarden stonden achter de weide van dierenarts Wim Housen in Gruitrode. De dieren zijn van hem en een buurman. “Het gaat om springpaarden”, aldus de dierenarts. “Ze zijn door twee omheiningen gebroken. Kort na 7 uur ben ik van het voorval op de hoogte gebracht. Eén paard is dood, een ander heeft een beenfractuur.”
Let op! De volgende foto kan als schokkend worden ervaren. Klik hier voor een foto.
verschrikkelijk !! veel sterkte voor de bestuurder en de eigenaar van het paard...
winnie03
Geplaatst: 23-04-11 17:05
Ligt het aan mij of hoor je dit nieuws vaker? Volgens mij heb ik recentelijk gelijksoortige berichten gelezen over paarden die op wegen belanden. Desondanks een verschrikkelijk ongeluk wederom.
oh wat erg. die foto is inderdaad niet voor de gevoelige kijkers onder ons.
merrie lijkt mij ook drachtig. arm paard. wat een nachtmerrie zeg
Adri
Geplaatst: 23-04-11 19:56
De straat in Meeuwen-Gruitrode waar DA Housen woont is eigenlijk een kleine straat, de paarden staan achter zijn praktijk, rechttegenover en een eind verder op in de straat pacht hij ook weide's. Op die pachtweide liepen draagmerrie's, dus het kan zeker een drachtige merrie geweest zijn, heb die draagmerries gezien tijdens de diefstal van Frauke en Nico en daarom kan ik heel goed inschatten hoe en wat. Nochtans neem ik te weten dat zijn praktijk en de weide's daarachter afgesloten zijn tegen de kleine straat. Eigenlijk speelt het geen rol, het paardje heeft zijn leven verloren, voor de eigenaars een emotioneel en financieel verlies en voor de jongeman in de auto iets om nooit meer te vergeten. Wat zal hij nog dikwijls terugdenken aan dit voorval en angst hebben tijdens een autorit, hij zal zeker niet de dood van het paard vergeten. Je hoort het zo dikwijls en de laatste tijd erg veel.
zonde, lijkt mij overigens niet dat het een drachtige merrie was..
Figaro
Geplaatst: 24-04-11 06:29
Bah, wat een naar ongeluk! Ik lees dat de paarden door twee omheiningen zijn gebroken.. Ik weet niet wat voor kwaliteit omheiningen, maar als ze dwars door twee hekken zijn gerend is er toch ook wel wat gebeurd. Veel sterkte voor de bestuurder van de auto en de eigenaar van de paarden.