Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DeMolenhoek schreef:Het besmette paard wordt geëuthanaseerd en het traject van besmetting wordt onderzocht en in kaart gebracht.
Dit zinnetje bezorgde mij een koude rilling... Ik ben Belgisch, weet iemand hoe het in België zit? Van zodra er nog maar een vermoeden is dat 1 van mijn paarden dit hebben laad ik ze op en steek ik de grens over naar Duitsland. No way, dat iemand het in zijn kop haalt om mijn hartsvriendin dood te spuiten, als er een kans is op genezing!
Airborn schreef:DeMolenhoek schreef:Het besmette paard wordt geëuthanaseerd en het traject van besmetting wordt onderzocht en in kaart gebracht.
Dit zinnetje bezorgde mij een koude rilling... Ik ben Belgisch, weet iemand hoe het in België zit? Van zodra er nog maar een vermoeden is dat 1 van mijn paarden dit hebben laad ik ze op en steek ik de grens over naar Duitsland. No way, dat iemand het in zijn kop haalt om mijn hartsvriendin dood te spuiten, als er een kans is op genezing!
en dat is hoe je ziektes verspreid in nieuwe populaties...
Airborn schreef:waarschijnlijk omdat er problemen zijn met het vaccin. Een vaccin moet in europa aan HEEL veel eisen voldoen voordat het mag worden gebruikt, zeker bij een diersoort die mogelijk in de voedselketen terrecht komt. Vaccin kan bv ziektes veroorzaken, allergische reacties, niet goed werken etc. Dat soort dingen moeten uitgebreid getest worden. Als eigenaar wil je natuurlijk ook niet dat je paard een spuit krijgt met een vaccin waar hij alsnog ziek van word of dood van kan gaan... (wat wel mogelijk is als vaccins niet goed zijn onderzocht)
Ik meen te herrineren dat dit betreffende vaccin paarden goed ziek kon maken... (had iemand gepost in een eerder topic)