Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
Kostolany schreef:Mijn paard verblijft in Belgie en is gechipt en heeft paspoort maar dan wel Nederlands. Staat op mijn naam en ga echt niet in elk land opnieuw betalen om te registeren. Hij is na te zien..dus dat vind ik prima genoeg.
Arabesk schreef:shilady schreef:Blij dat bij die van mij alles erop en deraan zit
Maar ik vind de controles wel goed
Waarom? Waarom moeten paarden per se gechipt worden? Wordt de wereld daar veiliger van?
paard heeft er geen last van.. 
Kostolany schreef:Zarcotje: Ik heb het nog maar zelden mee gemaakt dat ze alles controleren van mijn paard. Wel vaak mijn auto, trailer en rijbewijzen of ik die heb. Agenten vragen vaak niet verder..dan moet het dierenbescherming zijn. En die zie ik gelukkig niet.
En helaas..chip is niet gegaranderd paard terug vinden als hij gestolen wordt of iets. Want..die verdwijnen zonder problemen naar het buitenland en komen zelden terug boven water. Dit omdat er in elk land een anders soort chipregisteratie is en niet een internationale database. En als net zoals bij jou pony het gestolen paard daarna nooit meer het erf afkomt komt hij ook niet in controles uit. Wnat aan huis is zelden controle van paarden omdat je niet weet waar ze allemaal staan.
Wat ze ook bedenken waterdicht krijgen ze de systemen nooit voor paarden en andere dieren helaas.

Arabesk schreef:shilady schreef:Blij dat bij die van mij alles erop en deraan zit
Waarom? Waarom moeten paarden per se gechipt worden? Wordt de wereld daar veiliger van?