Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
horseyfries schreef:Wat een onzin zeg, dus wij staan hoger op de lijst dan de landen waar Brookes Hospital hun werk moet doen?
Dat zegt me genoeg over de waarde van deze lijst: NUL.
Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
horseyfries schreef:Wat een onzin zeg, dus wij staan hoger op de lijst dan de landen waar Brookes Hospital hun werk moet doen?
Dat zegt me genoeg over de waarde van deze lijst: NUL.
Millanka schreef:Wist ook niet dat wij zoveel dierenleed in ons land hadden, dacht dat we het nog redelijk goed deden... Maar bijv verhandelen van dieren via marktplaats achten vele mensen gewoon (ik ook eerlijk gezegd) en zou het niet snel achten als mishandeling.
Eleandra schreef:Ik geloof niet dat Nederland werkelijk zoveel dierenleed kent in vergelijking met andere landen. Ik denk eerder dat wij zo hoog staan omdat er zoveel mensen zijn die melding maken van dierenleed, terwijl dat in andere landen niet opgemerkt/gemeld wordt.
Citaat:Correctie wellicht: Nederland staat in de top 10 van registratie dierenleed?
Freggel schreef:Tsja zo'n lijstje doet me weinig. Ongetwijfeld gebeuren hier een hoop dingen die niet door de beugel kunnen, waar we zeker wat aan moeten doen.
Maar er zijn zeker veel meer landen waar het er nog slechter aan toe gaat. In de reacties van de telegraaf (ook wel televaag genoemd) over ditzelfde artikel vond ik wel een mooie quote wat meer de waarheid is omtrend dit lijstje:
Citaat:Correctie wellicht: Nederland staat in de top 10 van registratie dierenleed?
Kortom wat Eleandra ook al zegt
Quellian schreef:oke... wellicht dat hij gedumpt is in de vakantieperiode.
Bandida schreef:Ik schrik daar niet van. Ik ben ook enigzins verbaasd dat België er niet tussen staat met ons 1 miljoen varkens in vetmeststallen in de westhoek.
Al eens bij stil gestaan dat heel veel van het kip/kalkoen/varken/rund vlees wat ze in die 'Brooks' landen op de tafel zetten hier bij ons gekweekt wordt?
En ja dat zijn ook dieren ,-)
arans schreef:Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat nederland echt op nummer vier staat.
Citaat:Ze kijken naar de aantal meldingen, dit toont maar weer aan dat wij Nederlanders juist gesteld zijn op onze dieren en massaal aan de bel trekken als we dierenleed zien.
Cayenne schreef:Een rapport van Wakker Dier maakt melding van het gegeven dat zeven op de tien koeien rondlopen met een klauwzeer ontsteking.