Aanvraag kaarten Olympische Spelen veel groter dan aanbod

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aanvraag kaarten Olympische Spelen veel groter dan aanbod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 15:07

www.knhs.nl

Veel mensen uit Nederland willen volgend jaar de Olympische Spelen in Londen bezoeken. Reis- en evenementenorganisatie ATP Event Experts ontving als Official Ticket & Travel Agent tot dusverre tienduizenden aanvragen voor entreekaarten.

Vooral de sporten waarbij Nederland kansrijk lijkt, zoals zwemmen, judo, paardensport en hockey, zijn in trek. Voor sommige wedstrijden worden tien keer meer kaarten gevraagd dan het aantal dat voor de Nederlandse markt beschikbaar is. De periode voor het aanvragen van kaarten bij ATP Event Experts loopt nog tot 19 april.

De beschikbaarheid van entreekaarten voor de Olympische Spelen in Londen wordt bepaald door het Engelse organisatiecomité. Zij hanteert hiervoor een vaste verdeelsleutel. 70 procent van de kaarten gaat naar Engelsen. De overige worden verdeeld over IOC-sponsors, pers, internationale bonden en 205 landen die zijn aangesloten bij het IOC.

IngridM

Re: Aanvraag kaarten Olympische Spelen veel groter dan aanbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:11

Had ik niet verwacht want heb vernomen dat de kaartjes schreeuwend duur zullen zijn !!

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:18

ze mogen dan wel duur zijn maar het lijkt me wel super gaaf om erbij te zijn en aangezien het nu zo dichtbij is..

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:21

De kaarten zijn duur, maar het is wel leuk om erbij te zijn.
En ik heb mij ingeschreven en rond 28 mei hoor je of je de kaarten krijgt toegewezen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:21

Kan me wel iets voorstellen bij de grote vraag naar kaarten. De Spelen zo dichtbij huis, dat is een kans die veel sportfanaten zich natuurlijk niet willen laten ontgaan. Men kan er lang genoeg voor sparen, en in elk geval bespaar je deze keer onwijs op de reiskosten...
Ik ben bij de Spelen van Athene geweest, dat was een ongelofelijk mooie ervaring (zelfs sporten die me normaal gesproken helemaal niet aanspraken waren een genot om bij te wonen, de sfeer is gewoon fenomenaal).
Het kriebelt wel enorm, maar heb toch maar besloten alles lekker vanuit de luie stoel te bekijken en deze keer de hand op de knip te houden. Neem wel lekker vrij van werk om niets te hoeven missen! :-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:22

IngridM schreef:
Had ik niet verwacht want heb vernomen dat de kaartjes schreeuwend duur zullen zijn !!

Het was de op zet van de Coubertin dat uitsluitend niet-professionele sporters mee zouden mogen doen aan de Olympische Spelen: er was alleen plaats voor amateurs.
De Coubertin was voor de bevordering van een harmonieuze lichamelijke en geestelijke opvoeding van de jeugd en de versterking van de vriendschapsbanden tussen de volkeren, overtuigd als hij was dat de sportieve krachtmeting edelmoedigheid en ridderlijkheid bij de atleet zou aankweken, alsmede respect voor de prestatie van de tegenstander.

Dat de huidige commerciële uitspatting nog Olympische Spelen heet is een belediging voor de opzet; het zijn de Olympische Commerciëlen :)*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:52

Worden de kaartjes ad random vergeven of gaat het op volgorde van aanvaag want dan maak ik al geen enkele kans meer :=

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 15:56

Nee er wordt geloot. Ben benieuwd, ik heb het niet via ATP gedaan.
HC de oorspronkelijke opzet probeer ik ook al jaren terug te vinden. Denk dat het aantal amateuren bij de paardensport ook niet echt heel groot is...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:08

Ik had het inmiddels ook al gevonden ;)
Ik heb een aanvraag gedaan voor de openingsceremonie en voor de dressuurfinale...Nu maar duimen draaien...

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:15

Papa is engels dus ik hoop geen problemen te hebben :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:24

Er stonden al hele nieuwe complexen voor de OS.
Ik kan helaas niet gaan kijken maar wil het zeker volgen via het internet.
Zit er overigens net een uurtje vanaf.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:26

Hmm zit je daar volgend jaar ook nog Kl? :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:35

Nee dan ben ik er niet meer helaas.
Overigens zit ik op een 1 persoonskamer dus tjhaaaa hi.

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:49

hoe duur zijn die kaarten eigenlijk?

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:47

Dallista schreef:
Kan me wel iets voorstellen bij de grote vraag naar kaarten. De Spelen zo dichtbij huis, dat is een kans die veel sportfanaten zich natuurlijk niet willen laten ontgaan. Men kan er lang genoeg voor sparen, en in elk geval bespaar je deze keer onwijs op de reiskosten...
Ik ben bij de Spelen van Athene geweest, dat was een ongelofelijk mooie ervaring (zelfs sporten die me normaal gesproken helemaal niet aanspraken waren een genot om bij te wonen, de sfeer is gewoon fenomenaal).
Het kriebelt wel enorm, maar heb toch maar besloten alles lekker vanuit de luie stoel te bekijken en deze keer de hand op de knip te houden. Neem wel lekker vrij van werk om niets te hoeven missen! :-)

Athene was mijn eerste Olympische ervaring, (euh als toeschouwer he ;)) Wat een geweldige ervaring. Maar als ik die prijzen zo zie van London dan heb ik sterk de indruk dat alles bij elkaar opgeteld het niet goedkoper zal worden dan de vorige spelen in Hong Kong inclusief de reis er naartoe... |( Heel erg jammer.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:00

Ik heb via de officiele site van de Londonse organisatie kaarten aangevraagd voor de dressuur en de springfinales. Nu maar duimen, en hopen dat ik dan vrij kan krijgen!
ATP in NL vraagt bovenop de ticketprijzen ook nog eens 23% provisie, dus je bent goedkoper uit als je de aanvraag via de Londonse organisatie doet, en als Nederlander kan dat gewoon, je hebt alleen wel een VISA creditcard nodig ( VISA is hoofdsponsor, en je kan niet op een andere manier betalen ......)

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:13

Ik heb me ook opgegeven, maar als ik dit lees is de kans klein dat we erbij zitten....

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:39

Het wordt een compleet oranje tribune :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:10

lizzy1 schreef:
Ik heb me ook opgegeven, maar als ik dit lees is de kans klein dat we erbij zitten....

Hier idem ;(

Wij hebben ons opgegeven voor de 4 dressuurwedstrijden. Ben heel benieuwd of we kunnen gaan.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:16

paardenfann schreef:
hoe duur zijn die kaarten eigenlijk?

Ligt er aan welke rang je wilt zitten en welke wedstrijd je wilt zien. De openingsceremonie is erg duur, terwijl een minder populaire sport heel goedkoop is.

Ik weet dat van de dressuur de GP kür op muziek het duurst was (logisch).

Btw, als je niet wordt ingeloot in je rang waarin je hebt aangegeven te willen zitten, dan kunnen ze altijd nog kijken of er in één rang hoger of één rang lager nog ruimte is.

Wij hebben voor de goedkoopste rang kaartjes aangevraagd, dus kunnen alleen stijgen eventueel :+

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:04

Ik ben naar de OS in Beijing geweest en het was een super mooie ervaring! maar als ik zie wat de kaartjes daar kosten (3 euro voor handbal:P was het goedkoopste en 12 euro voor atletiek vooraan was het duurste) dan sla ik deze liever over! misschien dat ik over 5 jaar wel ga!

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 06:45

Ik sta op de lijst voor de cross, hoop heel erg dat ik wel naar London mag.
24 juni horen we het pas.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:04

Bij ons op stal gaan er een aantal bij de dressuurwedstrijden wedstrijden kijken. Zal inderdaad wel een aardige duit kosten.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:50

Wij hebben ook kaarten aangevraagd voor de kür, rang D vonden we duur zat :P
En voor de dames hockeyfinale :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:08

Wij hebben alleen kaarten voor de cross gevraagd, dus hoop dat, dat goed zit. Daar kunnen zoveel mensen naar toe :Y)