Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik hoop dat met deze maatregel, ongelukken zoals deze uit worden gesloten. desillies schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar niet met een koets gaat rijden en ook met een invalidenautootje ben je een gevaar op de weg!
Die laatste zouden ze overigens overal op 80 wegen moeten verbieden, hup het fietspad op of allemaal verplicht een knaloranje achterkant of iets anders duidelijk herkenbaars...
Wat niet wegneemt dat degene die op de koets is geklapt wel erg onoplettend bezig is geweest, een koets lijkt in de verste verte echt niet op een klein autootje.
desillies schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar niet met een koets gaat rijden en ook met een invalidenautootje ben je een gevaar op de weg!
Die laatste zouden ze overigens overal op 80 wegen moeten verbieden, hup het fietspad op of allemaal verplicht een knaloranje achterkant of iets anders duidelijk herkenbaars...
Wat niet wegneemt dat degene die op de koets is geklapt wel erg onoplettend bezig is geweest, een koets lijkt in de verste verte echt niet op een klein autootje.
. Dat verkeer wat langzaam gaat is echt het probleem niet hoor, je zou het inderdaad wat zichbaarder kunnen maken (wat de meeste koetsiers ook doen dmv zo'n driehoek) maar ik zie echt van de verte wel het verschil tussen een 40km karretje en een auto en ook tussen een aanspanning en een auto. Mensen die niet uit hun doppen kijken en teveel 'haast' hebben om zoiets netjes in te halen zorgen vaak voor de gevaarlijke situaties niet het feit dat het wat langzamer gaat. liedje89 schreef:desillies schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar niet met een koets gaat rijden en ook met een invalidenautootje ben je een gevaar op de weg!
Ik snap nooit waarom mensen langzaam verkeer zo'n gevaar op de weg vinden een 40 km karretje op een 80 weg zie je meestal echt wel van verre aan komen en er zit toch een rem in je auto. Dat verkeer wat langzaam gaat is echt het probleem niet hoor, je zou het inderdaad wat zichbaarder kunnen maken (wat de meeste koetsiers ook doen dmv zo'n driehoek) maar ik zie echt van de verte wel het verschil tussen een 40km karretje en een auto en ook tussen een aanspanning en een auto. Mensen die niet uit hun doppen kijken en teveel 'haast' hebben om zoiets netjes in te halen zorgen vaak voor de gevaarlijke situaties niet het feit dat het wat langzamer gaat.
liedje89 schreef:Een aanspanning is natuurlijk in verhouding wel heel langzaam maar een 40km karretje met een beetje wind mee rijd 50 dat zou echt niet levens gevaarlijk moeten zijn in het verkeer. Een aanspanning doen mensen vaak rare dingen op omdat ze 'schrikken'(En ze schatten ook 9 van de 10 keer de lengte verkeerd volgens mij) daarmee rij ik ook liever niet over zo'n weg. Maar een 40km karretje levensgevaarlijk vinden vind ik toch een beetje vreemd. Dat geeft alleen problemen bij onoverzichtelijke bochten maar dan ben je ook niet zo handig bezig als je met volle snelheid ergens doorrijd waar je niet je hele remweg zou kunnen overzien (bovendien zijn dat soort bochten meestal te scherp om op volle snelheid te nemen). Een angstige bejaarde rijd ook zonder aarzelen 60 op zo'n N-weg hoor, mag toch hopen dat mensen dat toch doorhebben dat ze ineens heel snel inlopen op hun voorganger. Daar moet je als automobilist toch op kunnen anticiperen.
desillies schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar niet met een koets gaat rijden en ook met een invalidenautootje ben je een gevaar op de weg!
JoyCiej007 schreef:desillies schreef:Ik vind het niet meer dan logisch dat je daar niet met een koets gaat rijden en ook met een invalidenautootje ben je een gevaar op de weg!
Mwoah, wil niet discriminerend overkomen maar zo'n 'invaliden-auto-tje' (neem aan dat je geen scootmobiel bedoelt, maar zo'n 40 km/uur autootje?) zie ik toch écht niet graag op het fietspad hoor! Die kunnen 40 km./uur rijden en zijn toch nog vrij breed, denk dat dat ook erg gevaarlijk gaat worden, daarbij vind ik de meeste personen die zo'n ding besturen zich nou niet echt veilig in het verkeer gedragen......

Zonde inderdaad dat het door zulke ongevallen duidelijk moet worden.. angelique19 schreef:IK snap uberhaut niet waarom je als koetsier op die weg gaat rijden terwijl er een "paralel" (lees: fietspad) naast ligt. Je kiest toch altijd voor het zekere!!!!
Ook als een aanspanning officieel niet op het fietspad mag!!
Veiligheid voorop!!
Ingmar_ schreef:De Parallelweg daar is prima te bereiken, is veiliger, ook geasfalteerd, alleen het verkeer is daar rustig.
!!!! Dan gebeuren er tenminste niet zoveel ongelukken. Ik denk dat het aanleggen van een ruiterpad minder kost als het aanleggen van een nieuwe weg. Wat dan doen ze in Zeeland alsof het niets is. grrrrr.