Jason Maguire en Ballabriggs winnen de Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jason Maguire en Ballabriggs winnen de Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 18:40

www.dehoefslag.nl

Ballabriggs gereden door jockey Jason Maguire heeft de 162e Grand National op Aintree (Liverpool) gewonnen. De zware ren over 7200 meter en dertig imposante hindernissen eiste het leven van twee paarden (Dooney's Gate en Ornais). Slechts negentien van de veertig paarden kwamen met hun jockey aan de finish.

Het was dit jaar erg zwaar vanwege de onverwacht hoge temperatuur en de harde bodemgesteldheid. Winnaar Ballabriggs kwam circa halverwege de race op kop en moest die positie zwaar bevechten. Direct na de finish moest het paard behandeld worden wegens uitdrogingsverschijnselen. Tweede werd Oscar Time, derde Don't Push It. Favoriet The Midnight Club kwam als zesde over de eindstreep.

Ballabriggs wordt getraind door Donald McCain, wiens vader de legendarische drievoudig Grand National-winnaar Red Rum trainde. Voor jockey Jason Maguire was het zijn eerste National-zege en bovendien een heroïsche overwinning. Op de openingsdag van de races op Aintree blesseerde hij zijn rechterhand bij een zware val. Zwaar ingetapet verscheen hij zaterdagmiddag aan de start. Wereldwijd volgden miljoenen televisiekijkers de Grand National.

_lautje_

Re: Jason Maguire en Ballabriggs winnen de Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:48

Fantastisch succes voor de familie Mccain!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:07

Ships gemist!! Is het al ergens terug te zien??

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:08

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:25

En het mooie is: het paard werd getraind door Donald McCain, zoon van Ginger McCain :D

het was weer een mooi Aintree weekend

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:26

Geweldig he! Dan doe je als familie iets goed!! Hopelijk kan Ballabriggs hetzelfde als Red Rum!

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:30

ja nou Red Rum was wel een klasse apart natuurlijk. Niemand hoeft me te geloven, maar ik had Ballabriggs meteen als favoriet uitgekozen. Het is een heel klassiek gebouwde Volbloed en daar val ik echt op. Hij had trouwens in de race wel iets weg van Red Rum of Arkle, vond ik.

Ik heb echt zitten genieten van de hele middag :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:47

Er is maar 1 RedRum natuurlijk :D
Ballabriggs ziet eruit zoals een volbloed eruit moet zien naar mijn smaak! Niet zo'n iel, kort sprintertje, maar een volbloed met inhoud en kracht.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:53

en Nicky Henderson die drie van de vier races gewonnen had! Dat gezicht! Hij durfde het gewoon niet te geloven :D en de familie Walsh die zo meeleefde met hun dochter Katie die net niet won en Ruby die vervolgens lachend de jockeykamer binnenkwam na zijn val.

En het verhaal van de winnaar van vorig jaar, die nu weer mee deed, Don't Push It. Die staat op de wei met een schaap ipv in een stal, omdat hij niet op stal wil staan.

En die prachtige opnames van de trainingsstallen en de training van de paarden. En Silver By Nature die lekker in de modder aan het rollen was tot ie zwart zag... :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:57

Ja, fantastisch :D Mooi zwart daarne :+ Heb je van de week ook dat item over Denman gezien? Daar kon ik echt wel van janken, wat een mooi item was dat zeg... Claire (van de BBC) is groot Denman-fan en dat was te merken :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 20:12

Had helaas niet de tijd om net zo fanatiek te kijken als jullie! Maar is er ergens waar je alles kunt terugkijken?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 06:37

En 2 dode paarden, toch?

Sukana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 07:47

Ontzettend kansloos dat zulke races elke keer weer paardlevens eisen..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 07:56

Ik kijk alleen naar de stukjes voor de races, als ze de paarden laten zien. De races zelf kan ik niet aanzien. :-(

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:13

Ja wees er maar trots op..Weer 2 paarden van het leven beroofd door deze wrede wrede sport :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 08:37

Wou het juist oop schrijven, er zijn wel 2 paarden gestorven voor dit amusement.
Voor dat er mensen afkomen met " in andere takken van de paardesport gebeuren er ook ongelukken", ja inderdaad, maar bij dit weet je al op voorhand dat er ongelukken gaan gebeuren en dat er paarden gaan sterven, ider jaar opnieuw, snap niet wat daar leuk aan is

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:08

2 paarden dood, uberhaupt maar 19 die de eindstreep halen en de winnaar moet direct behandeld worden ivm uitdrogingsverschijnselen???

Geweldig...Wat een heerlijk vermaak... ;(

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:12

Ja, ik vraag me af waarom dit nog mag..en weet eigenlijk het antwoord al.....geld..........
Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar als er maar 19 paarden de eindstreep halen........

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:17

Goof schreef:
2 paarden dood, uberhaupt maar 19 die de eindstreep halen en de winnaar moet direct behandeld worden ivm uitdrogingsverschijnselen???

19 paarden in de uitslag. Er halen wel meer de eindstreep ;) Maar een rijderloos paard wordt niet in de uitslag opgenomen en er zijn ook jockeys die de laatste hindernis(sen) niet genomen hebben, aangezien die toch kansloos waren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:18

Geld zal hier zeker niet een punt zijn, want het hebben van een dergelijk paard kost meer dan het opbrengt.

En uitdrogingsverschijnselen is niet zo vreemd. Het was gisteren erg warm. Als mijn paarden de cross uitkomen in de zomer worden ze ook direct gekoeld en gedrenkt en die hebben lang niet een prestatie geleverd als deze paarden.
Vaak wordt er gesuggereeerd dat ze eigenaren, jockey's en trainers niet van hun paarden houden. Echter denk ik dat er maar weinig paarden zijn die eenzelfde diva behandeling krijgen als deze.

Overigens was het al een hele tijd gelelden dat er dodelijke ongelukken waren gebeurd in de National. Er is veelgedaan aan de veiligheid en niemand wil dat er een paard doodgaat.

Persoonlijk denk ik dat er maandelijks meer paarden doodgaan aan een blessure door onvakkundig dressuurrijden dan jaarlijks in de steeple.
Want laten we eerlijk zijn 9van de 10 blessures bij gewone paarden komt door gewoonweg slecht rijden van de ruiters. En daar horen we nu niemand over.... Want nee dan moeten we in eigen buidel tasten.
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 10-04-11 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:19

en hoe komt het dat de ruiter niet meer op het paard zit? Niet omdat de sprongen zo verantwoord zijn!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:20

chanel1985 schreef:
en hoe komt het dat de ruiter niet meer op het paard zit? Niet omdat de sprongen zo verantwoord zijn!

Paard wat heel ruim springt misschien? Je gaat met een behoorlijke snelheid, ik kan me voorstellen dat het voor de jockeys niet makkelijk is om te blijven zitten. Er gaan genoeg jockeys af terwijl het paard normaal door blijft lopen, zonder te vallen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:21

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:22

_lautje_ schreef:
Geld zal hier zeker niet een punt zijn, want het hebben van een dergelijk paard kost meer dan het opbrengt.

En uitdrogingsverschijnselen is niet zo vreemd. Het was gisteren erg warm. Als mijn paarden de cross uitkomen in de zomer worden ze ook direct gekoeld en gedrenkt en die hebben lang niet een prestatie geleverd als deze paarden.
Vaak wordt er gesuggereeerd dat ze eigenaren, jockey's en trainers niet van hun paarden houden. Echter denk ik dat er maar weinig paarden zijn die eenzelfde diva behandeling krijgen als deze.

Overigens was het al een hele tijd gelelden dat er dodelijke ongelukken waren gebeurd in de National. Er is veelgedaan aan de veiligheid en niemand wil dat er een paard doodgaat.

Persoonlijk denk ik dat er maandelijks meer paarden doodgaan aan een blessure door onvakkundig dressuurrijden dan jaarlijks in de steeple.
Want laten we eerlijk zijn 9van de 10 blessures bij gewone paarden komt door gewoonweg slecht rijden van de ruiters. En daar horen we nu niemand over.... Maar nee dan moeten we in eigen buidel tasten.

Daar is de repliek waar ik al op aan het wachten was, had het in mijn eerste post ook al gezet dat ik deze repliek verwachtte, heb jij de beelden gezien? Zo ja kan je dit dan echt verdedigen?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:39

Op 5:42 rijden ze langs een sprong omdat er een dood paard achter ligt :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r