Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
foxy80 schreef:Geeft Mr. Vandenbosch ook een alternatief voor dit vlees? Of is de stiekeme boodschap: als we kunnen aantonen dat elk dier voor de slacht rot behandeld wordt, gaan jullie allemaal wel vegetariër worden, niet?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de wantoestanden ook verschrikkelijk en juich actie in deze direct toe, maar alleen verbieden maakt de zaak er niet beter op. Tenslotte zijn supermarkten pas echt massaal uit Argentinië gaan opkopen omdat Gaia zei dat Mexico en Brazilië ook niet te betrouwen waren...
De LID en Gaia staan naar mijn gevoel veel te vaak ondoordacht met het vingertje te zwaaien van "dit mag niet en dat kan niet" zonder echt goed na te denken over alle consequenties.
retivi schreef:Het is allemaal zeer ernstig en schrijnend. Dit vlees mag inderdaad niet verkocht worden naar mijn mening.
Maar wat gaat er met de paarden gebeuren als ze niet meer verkocht worden?
Wordt de lijdensweg dan niet alleen maar langer? Is het niet een beter idee als er een strenger controlesysteem/wetten in Argentinië komt/komen?
Dan kan België blijven afnemen en krijgen die paarden een beter leven tot aan de slacht.
Of is het naief te denken dat dat haalbaar is?
aurora12 schreef:foxy80 schreef:Geeft Mr. Vandenbosch ook een alternatief voor dit vlees? Of is de stiekeme boodschap: als we kunnen aantonen dat elk dier voor de slacht rot behandeld wordt, gaan jullie allemaal wel vegetariër worden, niet?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de wantoestanden ook verschrikkelijk en juich actie in deze direct toe, maar alleen verbieden maakt de zaak er niet beter op. Tenslotte zijn supermarkten pas echt massaal uit Argentinië gaan opkopen omdat Gaia zei dat Mexico en Brazilië ook niet te betrouwen waren...
De LID en Gaia staan naar mijn gevoel veel te vaak ondoordacht met het vingertje te zwaaien van "dit mag niet en dat kan niet" zonder echt goed na te denken over alle consequenties.
Waar HEB je het over!!! moet de heer vandenbosch met een alternatief komen omdat een diersoort mishandeld wordt? Die man heeft die mishandelingen toch niet bedacht? en welke consequenties denk je aan bij het niet eten van paardenvlees? Dat je vegetarisch moet gaan eten? kom op zeg, genoeg ander vlees/vis/gevogelte!
Dierenmishandeling dient gestopt te worden en wel met ingang van nu en meteen! En je raakt deze schandalige dierenmishandelaars het hardst door ze geen geld meer te laten verdienen. En ja, supermarkten zouden er goed aan doen door zich vooraf te informeren en niet maar lukraak aannemen dat iets goed is.
Persoonlijk ben ik erg blij dat een enorme organisatie als 'lidl' onmiddellijk de kraan dicht draait. Dan volgen er al gauw meer spreekwoordelijke schaapjes en wellicht dat dit het begin is van een betere behandeling van deze dieren!!!
meart schreef:retivi schreef:Het is allemaal zeer ernstig en schrijnend. Dit vlees mag inderdaad niet verkocht worden naar mijn mening.
Wordt de lijdensweg dan niet alleen maar langer? Is het niet een beter idee als er een strenger controlesysteem/wetten in Argentinië komt/komen?
Dan kan België blijven afnemen en krijgen die paarden een beter leven tot aan de slacht.
Misschien worden er dan wel niet meer zoveel paarden gefokt en /of gestolen...?
meart schreef:retivi schreef:Het is allemaal zeer ernstig en schrijnend. Dit vlees mag inderdaad niet verkocht worden naar mijn mening.
Misschien worden er dan wel niet meer zoveel paarden gefokt en /of gestolen...?