Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sjorsie schreef:Misschien l*ullig om te zeggen, maar wielrenners vragen er vaak haast om, door vlak langs paarden te crossen en je hoort ze niet dus paarden schrikken zich een ongeluk (mensen ook overigens) en dan helemaal als ze met een groepje van achter aan komen rijden en dan vaak ook nog even schreeuwen op het moment van langskomen. Beterschap aan de gewonde, maar misschien dat ze nu eens wat normaler paarden passeren in de toekomst, net als de overige verkeersdeelnemers, want dat zijn ze wel ookal doen ze vaak of ze overal boven staan.
Kuggur schreef:sjorsie schreef:Misschien l*ullig om te zeggen, maar wielrenners vragen er vaak haast om, door vlak langs paarden te crossen en je hoort ze niet dus paarden schrikken zich een ongeluk (mensen ook overigens) en dan helemaal als ze met een groepje van achter aan komen rijden en dan vaak ook nog even schreeuwen op het moment van langskomen. Beterschap aan de gewonde, maar misschien dat ze nu eens wat normaler paarden passeren in de toekomst, net als de overige verkeersdeelnemers, want dat zijn ze wel ookal doen ze vaak of ze overal boven staan.
Die opmerking is niet banketstaaf, die is gewoon dom. Er is al vaak opgemerkt hier op Bokt dat je illegaal bent als ruiter op het fietspad. En dat is een goede verkeersregel zoals uit dit ongeluk blijkt.
Kuggur schreef:sjorsie schreef:Misschien l*ullig om te zeggen, maar wielrenners vragen er vaak haast om, door vlak langs paarden te crossen en je hoort ze niet dus paarden schrikken zich een ongeluk (mensen ook overigens) en dan helemaal als ze met een groepje van achter aan komen rijden en dan vaak ook nog even schreeuwen op het moment van langskomen. Beterschap aan de gewonde, maar misschien dat ze nu eens wat normaler paarden passeren in de toekomst, net als de overige verkeersdeelnemers, want dat zijn ze wel ookal doen ze vaak of ze overal boven staan.
Die opmerking is niet banketstaaf, die is gewoon dom. Er is al vaak opgemerkt hier op Bokt dat je illegaal bent als ruiter op het fietspad. En dat is een goede verkeersregel zoals uit dit ongeluk blijkt.

Nickeltje schreef:Er wordt inderdaad erg hard gefietst en je hoort ze niet aankomen, tot ze naast je zijn.
Maar los daarvan staat denk ik wel dat wij als ruiters niet op het fietspad thuis horen...
Ik maak me er zelf ook schuldig aan hoor, zoals ik hier boven al uitleg. Maar als deze situatie uit draait op het naleven van de regeltjes, dan hebben die wielrenners meer gelijk dan ruiters en kan dat wel heel lastig worden.
Ik hoop dus dat diegenen die dit nu gaan onderzoeken daar ook aan denken. Dat paarden met de huidige beschikbare paden en alles, gewoon niet echt anders kunnen dan het fietspad gebruiken.
Ffortuna schreef:Leuk deze opmerkingen... het zou ruiters anders ook sieren om rekening te houden met andere weggebruikers (niet alleen wielrenners). Paarden die poepen op de weg en ruiters die te beroerd zijn dit op te ruimen, tot grote ergernis van omwonenden. Ruiters die hun paarden niet onder controle kunnen houden, wanneer er een fietser langsrijdt. Als je paard niet verkeersmak is, moet je gewoon de weg niet op gaan met je dier.
Hier spreekt een ruiter annex wielrenner (die wel remt voor paarden die schrikken en met het paard niet op het fietspad komt, want dat MAG niet).
Jes_sira, als het zo gevaarlijk is te paard op die plek, waarom komen er dan nog mensen te paard? Met een dier het verkeer in gaan betekent nou eenmaal (extra) opletten. Een niet verkeersmak paard hoort niet thuis op de openbare weg.
).