Wielrenners ten val door geschrokken paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Wielrenners ten val door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 08:38

Bron: Webregio

NOORDWIJK - Een paard schrok op de Gooweg in Noordwijk toen een aantal wielrenners langs wilden rijden op de Gooweg. De wielrenners kwamen hierdoor ten val waarvan er 1 met hoofdletsel met spoed naar het ziekenhuis is gebracht.
De verkeers ongevallen dienst doet onderzoek naar dit ongeval. De andere wielrenners hebben allemaal lichte schaafwonden opgelopen en konden op eigen kracht weer naar huis.

Nickeltje

Re: Wielrenners ten val door geschrokken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 08:41

Oew, vervelend ongeluk!
Ik rij in die omgeving nu sinds een paar maanden ook veel paard, ze staat in Noordwijk gestald.
Een groot nadeel van het gebied vind ik de beperkte paden. Langs een aantal drukke wegen loopt een fietspad en geen berm. Als ruiter wordt je van de weg af getuterd, maar op het fietspad hoor je eigenlijk niet thuis. Dat is niet heel breed en er wordt heel erg veel gefietst.
Maar om van a naar b te komen moet je af en toe wel...

Ik hoop dat dit ongeluk aanzet tot maatregelen waar iedereen iets aan heeft.
Alleen paarden verbannen van de fietspaden gaat namelijk niks oplossen, we moeten immers toch op de één of andere manier ergens heen kunnen rijden.
Dus als er dan eindelijk iets gedaan gaat worden aan wat bermen of paden of andere opties waar ook paarden iets aan hebben...
Ik hoop het.

Hopelijk houdt de fietser er in elk geval geen restschade aan over en herstelt hij snel.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 08:42