Een inwoner van Meddo is donderdagmiddag flink gewond geraakt na een aanrijding met een zodenbemester.
De man reed even na vijf uur 's middags in een koets over de Beerninkweg in Meddo. Omdat er een tractor met zodenbemester aan kwam, stapte hij af en nam het paard aan de leidsels. Toen de tractor passeerde begon het paard plotseling te steigeren. Het dier sleurde daarbij zijn begeleider mee. De man raakte bekneld tussen het dier en de achterzijde van de zodenbemester. Daarbij raakte het paard ernstig gewond aan zijn been.
De man werd vanwege zijn verwondingen met een ambulance naar het streekziekenhuis in Winterswijk gebracht. Het gewonde paard werd door enkele omstanders in een naastgelegen weiland gebracht. Een dierenarts heeft daar het paard vanwege zijn verwondingen laten inslapen.
He jakkes, wat een naar ongeluk! Hopen dat de man er goed bovenop komt, en vreselijk voor het paard..
Maartenn
Geplaatst: 24-03-11 21:38
Daar woon ik! Misschien ken ik die man wel.. Heel sneu voor de man en het paard.
concetto
Geplaatst: 24-03-11 21:39
Pfffff heftig. Altijd mijn ergste nachtmerrie als ik met mijn jonge paarden zulk groot materieel tegenkom....
XxLaura98
Geplaatst: 24-03-11 21:40
wat vervelend zeg, ze hadden het er al over hier. sterkte voor die man hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop
MarloesRixt
Geplaatst: 24-03-11 21:40
Jeetje, een nachtmerrie voor iedereen die met paarden omgaat.... Hoop dat de man snel opknapt, vreselijk voor het paard, en erg sneu voor de ruiter natuurlijk!
Lekker al die berichten over menners als je net begonnen bent met mennen:-( Vreselijk!!
daNiielle_
Geplaatst: 24-03-11 21:51
Zo dat is vlakbij... Moet eigenlijk zeggen dat ik het erg onverstandig vind dat hij nu de weg op is gegaan. Er rijden daar nu zo veel van die enorme wagens. Bijna ieder paard is er bang voor.
Maar wel veel sterkte toegewenst! Niemand verdiend het om zijn paard zo te verliezen.
Wat een naar verhaal zeg, ik wens die man veel sterkte . Ik kan me ook wel voorstellen dat zo'n paard angstig wordt van zo'n gevaarte, maar aan de andere kant had ie misschien beter thuis kunnen blijven.
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook dacht neemt niet weg dat het alsnog een heel erg ongeluk is hoor! Hopelijk komt de man er bovenop
JoyCiej007
Geplaatst: 25-03-11 00:53
Wat een verschrikkelijk ongeluk, dat wens je nooit iemand toe. Hopen dat het met de menner in kwestie wel goed gaat komen.
Raimondlover schreef:
Wat verschrikkelijk , je denkt een ongeluk te voorkomen door naast je paard te gaan lopen , gebeurd er zoiets
Wil hier toch even op reageren. Ik wil de persoon in kwestie echt niet veroordelen, maar wil wél even het misverstand weghalen wat hier uit ontstaat, want het is juist vrágen om ongelukken als je van de wagen af stapt! Daar heb je normaal gesproken altijd een groom voor. Menner dient ten alle tijden op de bok te blijven met de leidsels en zweep in de hand, groom houd het paard bij het hoofd vast. Met als reden....... om dit soort ongelukken juist te voorkomen. Juist als je er naast staat of loopt heb je niets te vertellen, paard rukt zich los en slaat aan de kletter, zónder menner op de bok dus onbestuurbaar. Misschien cru, maar kans is groot dat dit ongeluk niet gebeurd was of veel minder ernstige gevolgen had gehad, wanneer de menner in kwestie gewoon op de bok was blijven zitten, en al helemaal als hij een groom had meegehad.
Hoop nochtans dat de menner in kwestie verder goed zal opknappen. Wel heel erg jammer van het paard.
Mijn paarden probeer ik zo veel mogelijk aan groot verkeer te laten wennen. Als ze in de bak lopen crosst er vaak genoeg een trekker of shovel voorbij, hopelijk helpt ze dat later ook als ze langs de weg lopen.