Man schiet op spelende kinderen bij drafbaan in Wolvega

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Man schiet op spelende kinderen bij drafbaan in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:18

www.nu.nl

Een 26-jarige man uit Bolsward is donderdag aangehouden omdat hij kinderen met een luchtbuks zou hebben beschoten. Dat heeft een woordvoerder van de Friese politie vrijdag gezegd.

Een groepje kinderen was aan het spelen op de paarden-renbaan in Wolvega toen een auto stopte. Volgens de kinderen had de man een wapen in zijn handen en begon hij te schieten. Een vrouw die bij hem was, zou hebben gezegd: daar loopt er nog een.

De kinderen, die allen ongedeerd bleven, waarschuwden een van hun ouders die de politie alarmeerde. De man zelf verklaarde volgens de woordvoerder dat hij last had van duiven op de drafbaan en dat hij op de vogels schoot.

De man is aangehouden op verdenking van poging tot zware mishandeling en overtreding van de Wapenwet en zit momenteel vast.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:20

Nou ja, wat een gek.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:20

hmmm beetje raar verhaal...

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:21

wat lopen er toch rare mensen rond op deze wereld.... :\

geerke

Re: Man schiet op spelende kinderen bij drafbaan in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:21

zag hij kinderen aan voor duiven?....die is gek!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:23

Hoe ziek kun je zijn..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:25

die kinderen worden hoogdt waarschijnlijk toch niet geloofd _-:(
dan krijg je toch weer zoiets als "ze hebben nog een rijke fantsie" :\

wat een ziek figuur zeg :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:26

Gatver dit is toch ongelovelijk...
DUIVEN... Je gaat sowieso niet schieten op duiven als er kinderen op de baan lopen, of in de buurt zijn.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:26

Mhh hoe waar is het verhaal? Kan me voorstellen dat die vrouw bedoelde daar loopt nog een duif.. En de kinderen kunnen hebben gedacht dat het op hen bedoeld was. Misschien heeft de man helemaal niet in de buurt of richting van de kinderen geschoten. Vind het altijd lastig om te oordelen op zoiets waar we nagenoeg niets van weten. En tuurlijk als het echt zo is dat hij op de kinderen probeerde te schieten, dan is dat uiteraard belachelijk. Maar met deze informatie kun je er wel heel veel van maken en eigenlijk ook niets...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:27

maar is dit nu nieuws dat op BOKT geplaatst moet worden? Zie de link niet. Alleen omdat de kinderen op een drafbaan aan het spelen waren?
Laatst bijgewerkt door patrick76 op 18-03-11 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:29

patrick76 schreef:
maar is dit nu nieuws dat op BOKT geplaatst moet worden? Zie de link niet. Alleen omdat de kinderen op een renbaan aan het spelen waren?

Wellicht als waarschuwing naar omwonenden, mensen met paarden die daar iets te zoeken hebben...
Jah, ik zie de link wel denk ik.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:30

wat een debiel...

sass79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:31

die heeft ze niet op een rijtje die gast.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:32

Je zou maar, echt, op duiven aan het jagen zijn en je wordt door een groepje kinderen voor de rechter gesleept omdat hun denken dat je op hun schoot.
Alsof er ook echt mensen zijn die voor de gein kinderen neer gaan schieten.. Oké je hebt gekken in de wereld, maar dit lijkt me sterk. ;)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:34

Lisann zoals je zegt er zijn gekken in de wereld. Ik kijk er totaal niet raar van op.. Er gebeuren tegenwoordig alleen maar zulke vreemde dingen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:35

Lisann__ schreef:
Je zou maar, echt, op duiven aan het jagen zijn en je wordt door een groepje kinderen voor de rechter gesleept omdat hun denken dat je op hun schoot.
Alsof er ook echt mensen zijn die voor de gein kinderen neer gaan schieten.. Oké je hebt gekken in de wereld, maar dit lijkt me sterk. ;)

Joehoe, met kinderen in de buurt ga je in de eerste plaats al niet op duiven schieten... Of je moet iets op je geweten willen hebben...
Als je in het verkeerd een moeder met kinderen tegenkomt hou je je al in, neem ik aan, aangezien kinderen onvoorspelbaar zijn, ook met een moeder er bij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 17:35

Lisann__ schreef:

Ja hoor, die zijn er wel degelijk op de wereld.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:35

hij heeft in ieder geval een bril nodig als hij het verschil niet ziet tussen duiven en kinderen en misschien ook wel een vizier om raak te schieten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:36

Haha, bizar bericht.
Duiven... :7 Pfft.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:37

xlovelove schreef:
Lisann zoals je zegt er zijn gekken in de wereld. Ik kijk er totaal niet raar van op.. Er gebeuren tegenwoordig alleen maar zulke vreemde dingen..

Er zijn indd gekken in de wereld, maar je hebt ook genoeg kinderen die ruzie's, verkrachtingen en mishandelingen verzinnen.
Je weet het natuurlijk nooit, maar volwassenen weten als ze kinderen neerschieten ze in de bak belanden, kinderen denken daar niet bij na als ze zoietz verzinnen.
Maarja, zeker weten doe je het nooit. Als de man het echt gedaan heeft verdiend hij ook goed gestraft te worden. Ik hoop dat de juiste berecht wordt.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:39

Lisann__ schreef:
xlovelove schreef:

Er zijn indd gekken in de wereld, maar je hebt ook genoeg kinderen die ruzie's, verkrachtingen en mishandelingen verzinnen.
Je weet het natuurlijk nooit, maar volwassenen weten als ze kinderen neerschieten ze in de bak belanden, kinderen denken daar niet bij na als ze zoietz verzinnen.
Maarja, zeker weten doe je het nooit. Als de man het echt gedaan heeft verdiend hij ook goed gestraft te worden. Ik hoop dat de juiste berecht wordt.

Ja daar heb je ook gelijk in. Maar ik kijk er in ieder geval niet raar op als het echt zou zijn..
Maar inderdaad zoals je zegt; Ik hoop dat de juiste berecht wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:40

Lisann__ schreef:

Kinderen die ruzie's, verkrachtingen en mishandelingen verzinnen zullen de 11/12 jaar wel zijn gepasseerd.
Ik denk dat die ook niet meer op een renbaan spelen... Denk niet dat die uberhaupt op een renbaan komen, maar meer uit de stad, bij vriendjes en vriendinnetjes die dat soort dingen hebben meegemaakt...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:49

*zoekt buks.....* *richt....* chips... is die k.u.t. vent nergens te vinden.

Echt, dat soort gestoorden mogen ze van mij afschieten...

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:47

Nou ja we kennen het verhaal niet.. Stel die kinderen lopen daar constant (dat is gewoon gevaarlijk) en ze willen niet luisteren. Man raakt gefrustreerd hij heeft ze al een paar keer verteld dat het spelen op de drafbaan gevaarlijk is, maar ze blijven terug komen... Daarom bedenkt hij zich, als ik ze laat schrikken laten ze het misschien later. Man schiet in de lucht en kinderen denken dat hij op hen schoot..

zou ook kunnen he...

Kinderen zullen nu denk ik niet meer daar spelen. Immers wat doen die kinderen daar?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:48

Nou, leuke manier...
Beetje kind wordt ook wel bang als je ze een beetje boos toespreekt. :+