Afgelopen zondagavond vond er in het Duitse Dornburg-Thalheim een ernstig ongeval plaats tussen een auto en een losgebroken paard. Het dier moest onmiddellijk ingeslapen worden. De achtendertig jaar oude bestuurder van de auto bezweek de volgende ochtend in het ziekenhuis aan zijn zware verwondingen.
De zwartbruine ruin werd van zijn wei naar de stal gebracht toen hij zich losrukte. Het paard liet zich niet meer vangen en een uur later klapte het paard op de snelweg frontaal tegen de auto aan. Het dier vloog over het dak van de auto en raakte daarbij het raam en het dak van de auto. Hij bleef zwaargewond op de rijbaan liggen.
Het was meteen duidelijk dat de bestuurder van de Mercedes ernstig gewond was. De bewusteloze man werd door twee jonge vrouwen uit de auto gehaald en kreeg beademing en hartmassage toegepast tot de ambulance ter plaatse was. De man werd met spoed naar een ziekenhuis gebracht maar helaas is hij maandagochtend overleden. Het paard werd ter plaatste geëuthanaseerd.
De eigenaresse van het paard en de getuigen van het ongeluk krijgen slachtofferhulp aangeboden.
Wat een vreselijk verhaal zeg. Dat moet ook wel met een rotgang gegaan zijn (snelweg). Wat een schuldgevoel moeten die eigenaren hebben, vreselijk............
Als een paard in het schemer voor je auto opduikt dan kun je niks meer, ook al rij je 50 dan nog knal je er op, jammer dat het paard zich niet liet vangen maar dit soort dingen gebeuren, Adelinde heeft dit toch ook meegemaakt, gelukkig vielen daar geen gewonden en hier is helaas iemand bij overleden.
Vreselijk voor de man! Dat is nu even alles wat ik kan zeggen. Een ander zijn fout kost hem zijn leven. Het is natuurlijk ook vreselijk voor de eigenaar maargoed.
Nu zie ik hier mensen de eigenaresse een ' soort van' de schuld geven terwijl dit een situatie is waar ze vrij weinig aan kan doen. Het paard is en blijft een vluchtdier en kan zich dus lostrekken en binnen een paar minuten ben je dat beestje wel kwijt, aangezien het veel harder kan dan ons. Het is een hele vervelende situatie voor beide partijen en ik wens ze veel sterkte toe
jacquelinee
Geplaatst: 16-03-11 08:39
ba dat is ook wat:S moet er echt niet aan denken...
verschrikkelijk! tranen schieten in mijn ogen.. dat beeld zal de eigenaresse altijd op haar netvlies houden. sterkte voor alle betrokkenen. Wel goed dat ze slachtofferhulp krijgen
Omijngod, wat een vreselijk ongeluk! Dat beeld staat op het netvlies van de eigenaresse en andere getuigen gebrand.. Goed dat ze slachtofferhulp krijgen, dat wel Sterkte voor alle betrokkenen.