Gestolen paarden staan al 2 jaar te verpieteren in Engeland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gestolen paarden staan al 2 jaar te verpieteren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 07:16

http://www.nieuwsblad.be

Twee jaar nadat ze haar vijf gestolen paarden terugvond in Engeland, wacht Joëlle Triplot (52) nog altijd op een beslissing van een Britse rechter. 'Een veearts stelde vast dat de paarden compleet aan hun lot worden overgelaten.'
'Schandalig', foetert Joëlle Triplot uit Sprimont. 'Mijn paarden staan ergens in een Engelse weide te verkommeren en de rechter blijft zijn beslissing maar uitstellen. Een onafhankelijke veearts heeft mijn dieren onderzocht en vastgesteld dat ze in zeer slechte gezondheid verkeren. Waarom moet het zo lang duren voordat ik mijn paarden terugkrijg? Ik heb verdorie al zoveel geld verloren.'

De vijf peperdure springpaarden, die in hun topperiode ruim 175.000 euro waard waren, zijn de inzet van een bittere rechtszaak. Twee jaar geleden, op een koude decembernacht in 2008, werden ze gestolen uit de privéstallen van Joëlle Triplot. 'Toen ik de paarden kwam voeren, zag ik alleen lege boxen', vertelde ze eerder aan onze krant. 'In tranen belde ik de politie.'

Omdat het onderzoek niet vlotte, startte de eigenares een affichecampagne. Voor een gouden tip had ze zelfs 10.000 euro over. Maar uiteindelijk loste ze het mysterie zelf op nadat was gebleken dat op de ochtend van de diefstal in de buurt van haar stallen naar Laura Newman was gebeld. Deze Britse amazone, in de running voor de Olympische Spelen van 2012, had in het gezelschap van een Belgische paardenhandelaar meerdere keren de stallen van Triplot bezocht om enkele toppaarden te kopen. 'Maar die paarden waren helemaal niet te koop. Dat heb ik altijd duidelijk gesteld.'

Triplop trok naar de stallen van de jonge amazone en herkende daar twee van haar gestolen paarden. Bij een vriendin van Newman trof ze de overige paarden aan. De amazone blijft volhouden dat ze de paarden op correcte wijze heeft gekocht bij de Belgische paardenhandelaar, die volgens haar smoorverliefd op haar was. Die man, een bakkerszoon uit Hasselt en een ronkende naam in het paardenwereldje, zat in België een tijdje in de cel, maar verdween nadien met de noorderzon.

Intussen staat wel onomstotelijk vast dat het om de paarden van Triplot gaat: de elektronische chip in de paarden deed Newman de das om. 'Maar de rechter heeft blijkbaar extra tijd nodig om mijn paarden terug te geven en de juiste straf te verzinnen', zegt Triplot. 'Ik word er stilaan moedeloos van.'

Verwante artikelen:

[VN] Belgische vindt gestolen paarden terug bij Britse topamazone
[VN] Limburgse paardenhandelaar in de cel door gestolen paarden
[VN] Springamazone Laura Newman niet uitgeleverd aan België

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 07:58

Allemachtig, ik zie dat daar al heel erg veel tijd overheen is gegaan.
Het vorige bericht stamt uit 18 November 2009!!!
Wordt toch wel een keer tijd dat die rechter een uitspraak doet, vooral omdat het is vastgesteld dat het om de paarden van de belg gaat.

Merris

Re: Gestolen paarden staan al 2 jaar te verpieteren in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:06

Ze mag ook wel een flinke schadevergoeding krijgen en alle onkosten vergoed krijgen. Die paarden worden nu niet meer waard wat ze toen waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:37

Wat verschrikkelijk dat dat zo lang moet duren.. Idd behalve die paarden, zou ze ook een flinke schade vergoeding moeten krijgen! Paarden die 2 jaar niet meer getraint zijn. Kunnen niet zomaar meer de wedstrijden in.

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:41

wat vreselijk, maar hoe kunnen ze eerst op de stal van een top amazone staan en nu in een wei te verpieteren?
ik hoop dat ze ze heel gauw terug krijgt, de rechter is duidelijk omgekocht als hij anderhalfjaar over een beslissing moet nadenken
corrupt zooitje! arme vrouw

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:01

Rechtzaken met betrekking tot dieren zouden echt extra snel afgehandeld moeten worden... wat een belachelijke situatie

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:05

haleyjames schreef:
wat vreselijk, maar hoe kunnen ze eerst op de stal van een top amazone staan en nu in een wei te verpieteren?ik hoop dat ze ze heel gauw terug krijgt, de rechter is duidelijk omgekocht als hij anderhalfjaar over een beslissing moet nadenken

Dat vraag ik mij ook af.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:06

onbegrijpelijk dat de rechter 1 van de 2 dames niet heeft verplicht ze goed te verzorgen en te trainen in tussen tijd :n uiteraard dan zonder de mogelijkheid ze uit te brengen, maar op deze manier is het sowieso maar de vraag of ze ooit weer op hoog niveau mee zullen gaan lopen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:08

tjemig, voor dit soort gevallen lijkt me een kort geding wel op zijn plaats... ik hoop dat de paarden gauw 'gered' worden.

ik denk niet dat ik op een rechter zou gaan wachten en de paarden zou proberen terug te 'stelen'.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:17

tja en dan Juval, waar sta je dan?

erg sneu overigens, dat het allemaal zo lang moet duren....

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:19

Jemig wat een rotsituatie! Kan me helemaal voorstellen dat ze hier moedeloos van wordt!
Zoals Javayo als zegt, ik snap ook niet dat de rechter in de tussen tijd 1 van beiden heeft verplicht ze goed te verzorgen en te trainen :n !!!!!
En ik vraag me ook af of deze paarden ooit weer op hoog niveau zullen kunnen meelopen..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:22

peetje82 schreef:
tja en dan Juval, waar sta je dan?

erg sneu overigens, dat het allemaal zo lang moet duren....

ja, ideaal is het natuurlijk niet, maar voor de paarden zou het beter zijn.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:30

Suzanne_k schreef:
haleyjames schreef:
wat vreselijk, maar hoe kunnen ze eerst op de stal van een top amazone staan en nu in een wei te verpieteren?ik hoop dat ze ze heel gauw terug krijgt, de rechter is duidelijk omgekocht als hij anderhalfjaar over een beslissing moet nadenken

Dat vraag ik mij ook af.

Gestolen waar wat gevonden wordt wordt in beslag genomen. Dus deze paarden zijn op dit moment door justitie in beslag genomen en in die tijd wordt de gestolen waar onderzocht op sporen. Toen mijn vrachtwagen terug gevonden werd heeft het ook een paar dagen geduurd voor ik hem terug kreeg, maar ik snap niet dat het in dit geval 2 jaar duren moet. Er is niets meer aan de paarden te onderzoeken wat betreft sporen, de rechtmatige eigenaresse is bekend. Ik denk dat het hier alleen nog gaat om de vraag of de engelse dame inderdaad ter goeder trouw gekocht heeft of wist van de diefstal. Want als zij de paarden ter goeder trouw gekocht heeft dan wordt het verhaal nog een stuk lastiger.

naadjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:35

Als ze eindelijk haar paarden terug heeft.. een aanklacht indienen tegen die rechter zou ik zeggen :(
echt schandalig dit!!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:43

Misschien wacht de rechter de Olympische spelen af...
Voor hij/zij ee beslissing neemt.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:48

zo zie je maar daar duurt het gewoon net zo lang als hier.
belachelijjk dat het allemaal zo lang moet duren, maar het is helaas de echte werkelijkheid :(:)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:52

Jeetje wat een verschrikkelijk bericht.. moet zeggen dat ik niet op de hoogte was van dit nieuws
maar jeetje vind je je paarden terug wat al bijna nooit voorkomt word er nog niks gedaan ??

En inderdaad wat verschrikkelijk dat de dieren daar nu staan te verpieteren en die zijn natuurlijk
nooit meer het bedrag waard wat ze voorheen wel waard waren. Benn benieuwd wat voor een uitspraak
eruit komt en wanneer de uitspraak komt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:54

Jemig speelt dat nu nog???? Ik dacht dat die beesten al lang terugwaren! Wat idioot dat dat zo lang moet duren allemaal!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:08

Tjeeej nu is dit nog niet opgelost!

Ik herriner me haar advertentie nog op de lokale zoekertjes... toen heb ik ze doorverwezen naar onze fantastische Adri die hier ook haar best voor gedaan heeft!
Heb toen een halfuur met een vriendin van de eigenaresse aan telefoon gehangen.

Ben al blij dat ze de paarden gevonden hebben in Engeland, al was er naar mijn weten nog een 2 tal jonge paarden die nog niet gevonden waren.

Hopelijk is dit snel achter de rug!

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:09

Amable schreef:
Gestolen waar wat gevonden wordt wordt in beslag genomen. Dus deze paarden zijn op dit moment door justitie in beslag genomen en in die tijd wordt de gestolen waar onderzocht op sporen. Toen mijn vrachtwagen terug gevonden werd heeft het ook een paar dagen geduurd voor ik hem terug kreeg, maar ik snap niet dat het in dit geval 2 jaar duren moet. Er is niets meer aan de paarden te onderzoeken wat betreft sporen, de rechtmatige eigenaresse is bekend. Ik denk dat het hier alleen nog gaat om de vraag of de engelse dame inderdaad ter goeder trouw gekocht heeft of wist van de diefstal. Want als zij de paarden ter goeder trouw gekocht heeft dan wordt het verhaal nog een stuk lastiger.

dat verhaal zou dan idd nog een staartje krijgen,
maar dat heeft niets te maken met de paarden, de paarden zijn gestolen, teruggevonden, en horen nu dus al 2 jaar teurg op hun eigen stal te zijn!
nu wordt er ten koste van de paarden nog niets gedaan, laat de paarden dan lekker bij de eigenaresse terug komen en dan de rechtzaak verder uitvechten ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:10

Het is ronduit schandalig dat dit nog steeds niet is afgerond. En de dupe zijn de paarden.
Als de dieren in dergelijk slechte conditie verkeren, en voor het afronden van deze rechtszaak komen te overlijden, wat dan?

armlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:15

Cassidy schreef:
Het is ronduit schandalig dat dit nog steeds niet is afgerond. En de dupe zijn de paarden.
Als de dieren in dergelijk slechte conditie verkeren, en voor het afronden van deze rechtszaak komen te overlijden, wat dan?

mooi kostenplaatje voor de rechtstaat...
al zal dat kostenplaatje wel meevallen, die paarden zijn nu (zoals verteld wordt met deze staat) niets meer waard ;)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:15

Wat moet dat vreselijk zijn! Ik denk eigenlijk ook wel dat ik men meisje gewoon zou opladen en ergens stallen dicht bij mij.
Het moet toch mogelijk zijn om de paarden daar weg te halen?! Zouhet niet mogelijk zijn dat ze eigenares ze bij haar stalt en voor ze zorgt zo lang het onderzoek loopt?
Pff justitie is echt een zooi! Waar zitten die rechters met hun hoofd?! Ik kan er zo boos van worden..
Arme paarden !

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:28

afschuwelijk. sta je daar ontzettend je best te doen om die paarden weer terug te krijgen, word je eigenlijk gewoon genegeerd en je paarden lijden er nog eens onder ook. dat geld mag ze wel terug krijgen inderdaad, om die paarden een fijn "pensioen" te geven. want op hoog niveau lopen word denk ik wel lastig..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:33

ben je mooi klaar mee!