Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Cassidy schreef:En wat willen ze ermee bereiken? Een Arabo-Haflinger de wereld inzetten? Puur om te laten zien dat het kan?
Natuurlijk kan het. Een gekloonde Haf en een gekloonde Arabier zijn volwaardige paarden, en gerust wel vruchtbaar....

Cassidy schreef:@ Airborn.
Daar geloof ik niet in. Foute cellen resulteren in geen dracht of een miskraam. De natuur doet daarin vaak genoeg zijn werk.
Dus ik blijf erbij. Kloon Haflinger A x Kloon Arabier B resulteerd in volwaardig en gezond veulen C
Een kruising zonder toegevoegde waarde.
Een vermeerdering, zonder oog op het fokken van een mooi of goed gebruikspaard.
Er is immers niet gekeken naar character en bouw van de dieren.
Het enige criterium voor de combinatie van de twee, is dat het resultaten zijn van een "kloonexperiment".
) vind dit altijd interessante onderwerpen.. bij mensen is inmiddels al heel veel bekend (kijk maar naar bijvoorbeeld Bechterew&HLA, of MS&HLA) dus in dat opzicht is dit wel degelijk interessant voor onderzoek! Cassidy schreef:De vraag is: wat vormt een paard.
En dan kom ik uit op: genetische basis, opvoeding, opfok en wat het dier nog meer in zijn leven meemaakt.
En dat is nooit compleet en identiek te reproduceren, dus nee, een kloon is niet hetzelfde paard als het origineel.
Niet genetisch, en niet in omgang.
silly_silas schreef:KoudbloedKim schreef:Wat is dan de reden van kloonen..
was ik ook net aan het denken.
Ratina Z heeft 3 klonen, nu ongeveer 1 jaar.
Maar zij zullen dan waarschijnlijk nooit zo goed worden als zij zelf...
Waarom dan gekloond? Om er nog iets van over te hebben?