Paard raakt bekneld in trailer door ongeval in Schoonebeek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard raakt bekneld in trailer door ongeval in Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 05:57

http://www.blikopnieuws.nl

Een rijpaard is donderdagmiddag bekneld komen te zitten in een paardentrailer op de Nieuw Amsterdamseweg in Schoonebeek.

Een terreinwagen met daarachter een paardentrailer raakte in een flauwe bocht van de weg. Hierdoor kwam de trailer op zijn zijkant in de berm van de weg te liggen.

De chauffeur stapte zonder verwondingen uit de auto. De brandweer moest de paardentrailer open knippen en zagen om het dier uit z’n benarde positie te kunnen bevrijden.

Voor zover bekend raakte het paard licht gewond door de aanrijding.

Klik hierhier voor een filmpje.

Akhal_Teke

Re: Paard raakt bekneld in trailer door ongeval in Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:15

Ik vind veel trailers ook niet veilig in zo'n situatie. Zeker de kunststoftrailers zoals ook in dit geval. Het paard komt gewoon door de voorkant heen. Bij een houten trailer zal je dat niet (zo snel) hebben.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:18

In kunststof trailers zit ook hout hoor in de wanden dus moet geen enkel verschil maken ;)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:28

Dat maakt het wel hoor. Ik heb het al bij verschillende trailers gezien. De kunststoffen scheuren echt sneller bij een ongeval en kunnen ernstige verwondingen veroorzaken. De houten hebben dat gewoon minder.
In mijn ogen is de veiligste trailer een Ifor Williams.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:36

Ik zie hier toch nergens staan dat het paard door de voorkant naar buiten is gekomen omdat de trailer open scheurde, sterker nog, de brandweer moest eraan te pas komen om de trailer open te knippen en te zagen. En dat is ook te zien op de foto, een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt, de rest van de voorkant van de (kunststof) trailer is nog gewoon intact.

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:45

arme zilverzand:( maar gelukkig is hij er goed vanaf gekomen! en staat hij nu weer lekker in zijn stal.

de brand weer heeft de bovenkant van de trailer open geknipt om hem er uit te krijgen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:49

Goed om te horen dat het paard weer fijn in zn box staat. Altijd schrikken een trailer die omslaat.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:51

Neonlight schreef:
een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt,

Daar zit normaal een raam ;) Dus dat gat is niet door de brandweer gemaakt ;)

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:52

hoe het er staat ook weer : een rijpaard... Haha, alsof er 100 verschillende soorten paard zijn. Ben blij dat het goed is afgelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 07:55

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:00

Vippie schreef:
Neonlight schreef:
een niet heel groot gat wat de brandweer heeft gemaakt waardoor het hoofd van het paard naar buiten komt,

Daar zit normaal een raam ;) Dus dat gat is niet door de brandweer gemaakt ;)

Volgens mij is dat raam toch door de brandweer verwijderd. ;) Je ziet zelfs op de foto's nog gereedschap zitten aan de linkerkant, en daar is ook wat meer weggehaald dan alleen raam. :)
In ieder geval, hetgeen Akhal_Teke aanhaalt is zeker niet aan de orde hier, die trailer is verder nog helemaal intact.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:02

verschikkelijk, het diertje zal waarschijnlijk voor altijd een trauma hebben.. :n

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:26

Gelukkig goed afgelopen met de bestuurder en het paard! Jammer dat de auto en trailer total los zijn, maar dat is wel het mist waar je je op zo'n moment zorgen om maakt!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:27

gabjj8 schreef:
verschikkelijk, het diertje zal waarschijnlijk voor altijd een trauma hebben.. :n

Dat hoeft niet altijd hoor! Ik ken ook paarden die wel eens wat ergs hebben meegemaak, bvb door het voordeurtje naar buiten of over de kop dmv de stang en die zijn ook daarna gewoon braaf de trailer in gegaan.

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:38

TolineS schreef:
hoe het er staat ook weer : een rijpaard... Haha, alsof er 100 verschillende soorten paard zijn. Ben blij dat het goed is afgelopen!

www.newspower.nl staan nog duidelijker foto's hoe het met zilverzand is afgelopen ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 08:51

En een filmpje, je ziet toch goed dat het paard lekker de oortjes naar voren heeft, en niet gigantisch getraumatiseerd lijkt. Ik denk dat het ook heel goed is dat ie verdoofd is, daarom geen paniek of iets dergelijks bij het paard.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:02

pfffff brrrrrrrr dat wens je niemand toe!
Gelukkig is het goed afgelopen!Dat kan ook anders...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:15

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:27

Daar ben ik altijd zo bang voor, dat de trailer omklapt! Gelukkig bleef het paardje er rustig onder, dat was met die van mij wel anders geweest ben ik bang. :n

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:31

Jeetje dat is toch wel je ergste nachtmerrie, dat de trailer omslaat.
Gelukkig heeft niemand er (lichamelijk) iets aan over gehouden!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:34

Wat ik me dan weer afvraag (wat ik rij bijna iedere werkdag over die weg): hoe krijg je het voor elkaar om in die flauwe bocht de berm in te rijden daar?

Maar goed gelukkig zijn zowel de bestuurder als het paard er goed vanaf gekomen :)
Laatst bijgewerkt door flettie op 25-02-11 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:35

Volgens mij de nachtmerrie van iedereen die wel eens met de trailer op stap gaat. Godzijdank zijn bestuurder en paard er goed vanaf gekomen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:42

Wat een nachtmerrie, ik ben blij dat ze er goed vanaf gekomen zijn :D!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:05

Vreselijk om mee te maken, dan ben ik toch wel erg blij met onze combinatie; auto weegt 2700 kg en trailer 2000 kg ( leeg) zelfs als je de bocht uit zou gaan blijven beide met de wieltjes op de grond. 8-)
Gelukkig dat iedereen, mens en paard, er goed zijn afgekomen. Maar de materiele schade is waarschijnlijk enorm.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:10

dit is bizar ik had maandag een mailtje gestuurd naar blik op de weg over het bizare gedrag van mede weg gebruikers, en mensen niet weten waarom mensen met paarden zo rustig rijden met paarden in trailer of vrachtwagen. of ze daar niet een keer een uitzending over kunnen maken ik kreeg van de redactie van blik op de weg te horen dat daar al een aflevering over gemaakt was in 2008.
ik weet niet hoe het gebeurd is maar wel fijn dat het paard het goed maakt.
ik moest maandag naar de klinniek mijn paard was gaan zitten maandag in de wagen omdat er een vrouw het zo nodig vond om toch nog even voor me te gaan staan en ik moest harder remmen anders zaten we er boven op en dan nog een grote mond geven ook dat ik door moest rijden stom wijf