Topvererver Jazz is een KWPN-ambassadeur bij uitstek. Vele van zijn kinderen rijden zich in de kijker en Jazz is al drie jaar achtereen de beste dressuurhengst op de WBFSH stallion ranking. De KWPN Hengstenkeuring had een show op het programma staan waarin de door Huub en Tiny van Helvoirt gefokte Cocktail-zoon zich voor de laatste keer zou tonen aan het publiek. Helaas heeft Jazz acuut last van zijn oude blessure, waardoor de grootmeester himself niet aanwezig kan zijn in de Brabanthallen.
Maar de show must go on. Onder begeleiding van een echte Jazz-band tonen enkele van zijn nakomelingen waar hun genen vandaan komen. De merries Annerijke en Zhara-Obertje, zijn goedgekeurde zonen Wynton, Westpoint, Chagal D&R, Cachet L, zijn goedgekeurde kleinzoon Charmeur en de KWPN-hengst Tango komen in de baan. Op de livemuziek van het speciale Jazz-orkest zullen zijn kinderen hun verrichtingen laten zien.
Stoeterij Broere hoopt dat ondanks de afwezigheid van de wereldberoemde Jazz het publiek kan genieten van een geweldige show. “Broere Jazz heeft helaas weer last van zijn oude blessure en loopt momenteel linksvoor erg gevoelig. Daarom heeft de familie Broere samen met Kirsten Beckers besloten dat het beter is om vrijdagavond niet met Jazz naar ‘s-Hertogenbosch te komen. Ondertussen wordt hij behandeld en hebben we er goede hoop op dat het snel weer beter met hem gaat. We beseffen dat we zo heel veel mensen zullen teleurstellen, maar voor ons gaat het welzijn van Jazz altijd voor. Jazz is nu 20 jaar, de terechte koning van stal en uitgeroepen tot ’s werelds beste dressuurdekhengst en zo’n paard verdient het allerbeste. Wij hopen dat iedereen die naar ‘s-Hertogenbosch komt begrip heeft voor de situatie”, aldus Stoeterij Broere.
Gaat mijn niet eens om de kaartjes gingen niet alleen voor jazz heen natuurlijk maar dit is de 2de keer al dat ik hem mis loop helaas en als vader dier van de merrie was ik naar meerdere pogingen tot bekijken toch wel extra benieuwd geworden hoe hij nu is op deze leeftijd
Jammer zeg... had me er echt op verheugd om hem te zien! Maarja, het is goed te begrijpen. Hopelijk krijgt hij dan wel een ander afscheid!
Stephanie_W
Geplaatst: 04-02-11 15:44
Oef ik stond op het punt om langs te gaan om alvast kaartjes te halen voor vanavond. Ben ik blij dat ik nog even snel op bokt hebt gekeken. Wilde speciaal voor Jazz komen. Wel een paardwaardige keuze om hem alsnog terug te trekken.
Eerlijk gezegd had ik Pazival wel verwacht...Als best presterende nakomeling...
mimeslosydy
Geplaatst: 04-02-11 20:33
ah dat is balen...
SantaCruz
Geplaatst: 05-02-11 01:20
Ja echt een BUMMERRRRRR!!!! Zit je daar op de tribune, iedereen die ik sprak kwam speciaal voor Jazz (ik ook) en dan op het allerlaatste moment met zo'n mededeling komen. Terwijl men hier op bokt al wist dat hij niet zou komen.
Het was inderdaad een beetje een domper, alhoewel ik het al van te voren wist. Ze probeerden het nog een beetje op te leuken met zijn nakomelingen maar daar werd het publiek ook niet echt enthousiast van.
Himawari
Geplaatst: 05-02-11 04:35
Was er daarnet, maar begrijp de situatie volkomen. De show met zijn kinderen was geweldig