Anky: 'Voorlopig nog erg rustig aan doen met I.P.S Upido'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Anky: 'Voorlopig nog erg rustig aan doen met I.P.S Upido'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 06:39

http://www.telegraaf.nl

Ik heb een nacht wakker gelegen van opwinding en twijfel. Voor mijn gevoel was ik eigenlijk klaar met de internationale dressuursport. Het vervolg van mijn sportieve carrière verloopt voorspoedig. Ik leid paarden en leerlingen op van over de hele wereld, mijn bedrijven lopen top en ik rijd Salinero iedere dag voor de lol. Toen kwam Sjef ineens met een dvd’tje op de proppen van een donkerbruin paard: Upido.

Ik was onder de indruk van het filmpje. Eerlijk is eerlijk. Hij zag er supermooi uit, maar dat zegt nog niks. Sjef wilde dat ik meeging om hem te testen in Barcelona, maar dat vond ik zonde van mijn tijd en dus is hij alleen gaan kijken. Hij kwam dolenthousiast terug en duwde nog harder. Uiteindelijk heeft hij er een weekend Barcelona met de kinderen, boordevol leuke uitjes, tegenover moeten zetten om me zover te krijgen.

Naast alle gezelligheid heb ik Upido dat weekend tweemaal getest. Ik voelde wel gelijk dat dit paard bij mij past. Hij is sensibel, ijverig en heeft heel veel power. Toen ook de nieuwe eigenaren Jan Kelders en Joop van Uytert onmiddellijk met Sjef wilden meefinancieren, had ik ineens weer een absoluut toppaard. Hun vertrouwen doet me ontzettend goed. Upido kreeg gelijk een nieuw voorvoegsel van de sponsors en heet voortaan IPS Upido. In tegenstelling tot Bonfire en Salinero is Upido een paard ‘op leeftijd’. Bonfire was 2,5 jaar toen hij bij ons op stal kwam, Salinero zes. Bonnie heb ik echt vanaf het opzadelen moeten trainen, Sallie was eigenlijk ook groen. Dat kan je van Upido niet zeggen met tien jaar. Hij is door de Spanjaard Carlos Torell toegewerkt naar Grand Prix-niveau. Toch zie ik nog verbeteringen bij het paard. In principe kan Upido alle oefeningen aan. Maar hij is onervaren en heeft nog maar een paar kleine Grand Prix-wedstrijden op het hoogste niveau gelopen.

Mijn werk met Upido is momenteel dus vooral gericht op onze samenwerking. Hij moet aan mij wennen en ik moet zijn karakter leren kennen. Op het eerste gezicht ben ik zowel op stal als in de training van hem gecharmeerd. Hij heeft wel wat weg van één van mijn vroegere favorieten, Joker, die het uiteindelijk door blessures niet redde. Ik vond dat een prachtig paard. Wat zijn karakter betreft; Upido kwam in Erp aan en gedroeg zich gelijk goed. Natuurlijk vond hij het spannend en probeert hij ons soms uit – daar is hij ook hengst voor – maar over het algemeen bezorgt hij ons geen problemen. Ik heb nu ongeveer tien keer op hem gezeten en daarin valt op dat hij ijverig is en vlug van begrip.

Nou moet ik wel bekennen dat het rijden iets is wat ik nog helemaal achter gesloten deuren doe. Zelfs Sjef heeft me nog niet gezien op Upido. Ik stel zijn geduld danig op de proef. Maar ze kennen me op stal. Dit is iets wat ik zo doe. Ik moet eerst voldoende zelfvertrouwen voelen met Upido. Wanneer ik wedstrijden ga rijden? Dat is ook zo’n proces waarin ik mij absoluut niet laat opjagen. Het moet goed voelen. Natuurlijk zijn de Olympische Spelen van Londen het doel, maar laat ik me eerst maar eens richten op de confrontatie met mijn gedreven trainer. Daarna zien we wel verder.

Anky van Grunsven.

Verwant artikel:

[VN] Anky van Grunsven koopt Grand Prix paard Upido C-TL

Elianna_

Re: Anky: 'Voorlopig nog erg rustig aan doen met I.P.S Upido'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:01

Weer een mooi geschreven stukje van Anky. :)

Ik hoop dat ze het met deze prachtige hengst ook weer ver gaat schoppen!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:21

ben blij dat ik sjef niet ben, zou toch echt heel nieuwsgierig zijn (ben ik nu ook maar ja woon niet op het erf van Anky)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:22

hihi, hier moest ik wel om lachen:

de confrontatie met mijn gedreven trainer

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:23

ze is altijd zo rieel in haar stukjes <3
ik hoop dat ze het super gaat doen met dit paard :))

vond vooral het zinnetje "de confrontatie aangaan met mijn gedreven trainer" erg leuk :))

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:26

Mooi stukje, ik ben erruug benieuwd! :)

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:34

Alle respect voor een echte sportvrouw! Veel succes met Upido Anky! Je bent en blijft een topper.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:37

Hij heeft er een weekend vol met uitjes voor de kinderen er tegen over moeten zetten, haha, die Anky, ze snapt hem he-le-maal. :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:39

Sidera schreef:
hihi, hier moest ik wel om lachen:

de confrontatie met mijn gedreven trainer

Ik vond hem ook briljant :')

lisa_pluisje schreef:
Hij heeft er een weekend vol met uitjes voor de kinderen er tegen over moeten zetten, haha, die Anky, ze snapt hem he-le-maal. :D

:j GO Anky *\o/*

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:42

Wat een leuk stukje, de positiviteit en realiteitszin stralen ervan af *\o/* Ik hoop echt dat Upido zijn beloftes waar kan maken en dat Anky hier nog heel wat jaartjes een toppaard aan heeft :Y)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 07:47

en dat wij nederlanders er nog wat aan hebben ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:01

Haha :D. T is een leuk stukje.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:20

Mooi stuk! Ben benieuwd wat het ons gaat brengen.

Barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:24

Nou hopen dat we gauw wat te zien krijgen van deze nieuwe combinatie ;-)

xx_Lidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:42

Weer een erg leuk stuk geschreven door Anky.
Het zou toch gewoon geweldig zijn als ze nog 1 keer het onmogelijk doet!?

Nogsteeds met eer de dressuurkoningin!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:17

super!...helemaal super!...alleen .....alleen....vind ik het zo jammer dat we geen afscheid hebben kunnen nemen van Salinero,dat heeft hij toch wel verdient!...want ik begrijp er toch zo uit dat salinero niet meer in de ring komt

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:20

Leuk stuk!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:42

Jasmijn76 schreef:
super!...helemaal super!...alleen .....alleen....vind ik het zo jammer dat we geen afscheid hebben kunnen nemen van Salinero,dat heeft hij toch wel verdient!...want ik begrijp er toch zo uit dat salinero niet meer in de ring komt

vind ik ook, dat paard heeft zoveel gewonnen! (nog altijd meer als zelfs Totilas!) dus ik vind ook, dat paard verdient een afscheid. Ik snap wel dat ze na de prijsuitreiking van de olympische spelen niet meer zo dol is op dat soort dingen met Salinero, maar dan nog.
Hij verdient het!

Misschien een petitie maken?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:29

Ik hoop dat anky weer een nieuwe toppper heeft gevonden!
ik zou wel heel nieuwsgierig zijn mocht ik sjef zijn :-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 10:33

Sky_As schreef:
Jasmijn76 schreef:

vind ik ook, dat paard heeft zoveel gewonnen! (nog altijd meer als zelfs Totilas!) dus ik vind ook, dat paard verdient een afscheid. Ik snap wel dat ze na de prijsuitreiking van de olympische spelen niet meer zo dol is op dat soort dingen met Salinero, maar dan nog.
Hij verdient het!

Misschien een petitie maken?

Waarom? Ze gaat hem het aankomende seizoen gewoon starten hoor :j
Heeft ze een aantal weken geleden nog gezegd in een interview.
Een petitie vind ik nogal voorbarig :D Anky kennende komt er echt wel een mooi afscheid.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:44

Ben benieuwd hoe lang we nog moeten wachten voor een leuke foto met Anky en Upido onder het zadel. Zo te lezen moeten we nog even geduld hebben als zelfs op stal het nog "geheim" is ;-)

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:10

die is er al, stond bij het vorig ow.

Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:45

leuk stukje, ik ben heel benieuwd naar die 2 maar we zullen ze denk ik gauw genoeg zien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:17

Ik kan me helemaal voorstellen dat ze eerst zelf vertrouwen wil hebben in hun kunnen voor ze het gaat delen met anderen. Er ligt nogal een hoge lat voor haar klaar.

Calvin07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:26

lindahertha schreef:
die is er al, stond bij het vorig ow.

Afbeelding

leuke foto maar zooooooooooooooooo zonde dat ze zonder cap rijd |(
zij moet als geen ander weten dat je heeeeeeeeeeeeeeel hard kan vallen.