Opmerkelijk volk zaterdag in café Sint-Laurentius, want de stamgasten kregen er een nieuwe kameraad bij. Een paard was losgebroken en aan het café voorbijgekomen. De klanten hadden het dier opgemerkt en het café rustig binnengeloodst.
Het paard kwam uit een weide in de Koninklijkestraat. De klanten haalden het paard binnen in de warmte en verwittigden een veearts. Die kwam ter plaatse, moest vaststellen dat het dier het nog naar z’n zin had in de kroeg, en bracht het daarna terug naar zijn stal. Vroeger was er overigens nog een slagerij naast het café, maar dat is –gelukkig voor de nieuwe gast- verleden tijd.
haha geniaal nou mooi dat het goed is afgelopen ! voor hetzelfde geld liepen er tig dronken lui rond
Anoniem
Geplaatst: 01-02-11 11:31
Haha zie het al voor me, een bruine kroeg met stamgasten die een paard naar binnen uitnodigen en gezellig doorgaan met het nuttigen van een biertje dat schreeuwt om een foto...
funnyhorses
Geplaatst: 01-02-11 11:32
Hahaha wat een leuk bericht! Onze pony komt met regelmaat binnen gewandeld,eet wat mandarijntjes en huppelt dan weer vrolijk naar buiten. Heerlijk zulke berichten!
Kwam eerder bij de zuidlaardermarkt veel voor hoor. Mijn opa had in Zuidlaren een kroeg en hoevaak daar wel niet de boeren met het aankoopwaar naar binnen kwam voor een biertje! Hoor de verhalen nog vaak met een glimlach aan
Super, ook hoe het geschreven is, had er wel bij willen zin. Gezellig wat drinken met het paard aan de toog.
Mijn paard loopt wel vaak als we zijn gaan rijden naar het café een stukje verder op omdat hij daar suikerklontjes krijgt, maar verder dan met zijn hoofd naar binnen durft hij toch niet.
Op het grote paardenfestival in Golega, Portugal, is het niks meer dan normaal dan men te paard de kroeg in rijdt om een drankje ( of meer) te nuttigen!