Direct na afloop van de Reem Acra FEI World Cup dressuur presented by BMC is een bezoeker van Jumping Amsterdam in het bezit gekomen van een zeer uniek sieraad met het 'gouden' paardenhaar van Totilas, Nadine, Sunrise en Parzival. De hanger, gemaakt door ZoIn, is geveild voor een bedrag van €7000. De totale opbrengst komt ten goede aan het Fonds Gehandicaptensport.
De vier paarden Moorlands Totilas, Exquis Nadine, Hunter Douglas Sunrise en Jerich Parzival werden het afgelopen najaar wereldnieuws op de wereldruiterspelen van 2010 in Kentucky. Met hun ruiters Edward Gal, Hans Peter Minderhoud, Imke Schellekens-Bartels en Adelinde Cornelissen veroverden ze als Nederlandse dressuurteam voor het eerst in de geschiedenis het goud op een wereldkampioenschap.
Echt een belachelijk hoog bedrag. Ze begonnen al bij 400 euro Eigenlijk vond ik dat al erg veel voor zo'n hangertje.
jowien
Geplaatst: 26-01-11 13:52
Het gaat natuurlijk ook niet alleen om het hangertje. Het gaat om het gouden team, dus het is neit zomaar een hangertje, en ik denk vooral ook om het goede doel. Top dat iemand er zoveel voor overheeft om de gehandicaptensport op zo'n manier te steunen!
lejo
Geplaatst: 26-01-11 13:56
wat een prachtig bedrag voor een goed doel.
En daar ging het natuurlijk om, denk niet dat deze mensen zoveel geboden hebben omdat ze dit zo'n mooi ding vinden. Als er een goed doel aan kleeft zijn mensen vaak bereid meer te betalen voor dingen, waar ze daarna niks meer mee doen. Maar ik vind het wel heel mooi symbolisch met die haren van toppers, om gehandicapte sporters te steunen.
Kaula
Geplaatst: 26-01-11 13:56
Ik zou zo'n sieraad niet eens meer om m'n nek durven hangen . Wel goed dat er nu zoveel geld gaat naar de gehandicapten sport.
volgende keer op een event of grote wedstrijd kom neem ik een schaar mee en ga ik over de bakrand hangen
regine
Geplaatst: 26-01-11 14:34
De hanger van de laatste link die ken ik, ziet er op het plaatje minder mooi uit dan dat ze in het echt zijn. De vrouw die deze hangers maakt stond namelijk ook op het CHIO Rotterdam met stand en toen wij daar onze haren inleverden stond toevallig Edward Gal achter ons en riep haar toe dat zijn groom het haar van Totilas zo direct kwam brengen