Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 22:01

www.destentor.nl

Het vijfdaagse hippisch evenement Paard 2011 heeft bijna 18.500 bezoekers getrokken. Dat zijn er ongeveer 5.000 minder dan de ruim 23.000 die bij de vorige editie naar de Evenementenhal Hardenberg kwamen. Debuterend voorzitter Cor-Jan Verkerk van het sterk vernieuwde bestuur van Stichting Indoor Hardenberg kijkt desondanks met grote tevredenheid terug, want hij hoorde louter lovende opmerkingen van de mensen die er wel waren. "Ik wijt het voor een deel aan het feit dat er op zaterdag en zondag gedurende de hele dag entree betaald moest worden en vorig jaar alleen op zaterdagavond." Bettina Dirksen van de Evenementenhal nuanceert het lagere bezoekersaantal wat. "Het geeft een wat vertekend beeld.

De woensdag is niet meegeteld omdat er die dag nog geen beurs was. Maar de toen gehouden kindermiddag was wel erg druk bezocht." Volgens Dirksen waren de zondag en zaterdag met respectievelijk ruim 5900 en 5700 toeschouwers de drukst bezochte dagen van Paard 2011. Tijdens de Grote Prijs van Hardenberg om de Rabo Trophy zaten de tribunes stampvol. Succesvol waren de nieuwe onderdelen, zoals de tuigpaardenavond en de fokkerijbijeenkomst van het KWPN.

De afwisseling is volgens voorzitter Verkerk de kracht van het evenement. "Bezoekers kunnen naar wedstrijden en een divers aanbod shows kijken, over de beurs slenteren of heel gericht voor een bepaalde hippische discipline komen. En voor mensen die weinig hebben met de paardensport is er toch ook voldoende te genieten." Bezoekers én deelnemers zijn het over één ding eens: de accommodatie voor een dergelijk evenement is perfect, met prima faciliteiten en een uitstekende bodem in de piste. "Internationaal springruiter Emiel Hendrikx was hier te kijken en heeft aangekondigd volgend jaar terug te komen, maar dan als deelnemer." Om aantrekkelijk te blijven zal het evenement blijven vernieuwen, kondigt Verkerk aan. "Daar ligt de komende jaren onze uitdaging. Al blijft de basis altijd de springsport en de wedstrijden voor de betere ponyruiters."

VDB

Re: Vijfdaags evenement Paard 2011 trekt minder kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:19

Vooral de fokkerij-avond waren heeeeel druk bezocht.... Not!
Welgeteld stonden daar 14 mensen te kijken toen ik er ook even aan het kijken was.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:21

Ik mocht mijn hond niet eens meenemen naar binnen. Wilde toen ook al bijna naar huis gaan. Wilde eerst zondag ook nog gaan kijken, maar als op een paardenevenement geen honden mogen komen (mopshondje), dan kom ik ook niet weer.
Daarbij: er waren veel standjes waar ik bij dacht hmm.. dit hebben de andere 12 standjes ook...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:31

Niet op elk evenement is het standaard dat een hond mee mag.
Het is daar voornamelijk binnen als ik het me goed herinner, dan is het helemaal niet handig om een hond bij je te hebben.
Neem trouwens nooit een hond mee naar een beurs, zo'n dier heeft er niets aan, ziet alleen maar voeten en benen, wordt op de pootjes getrapt. Dan zijn ze thuis beter af.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:40

jammer dat ze zo'n evenement niet wat meer centraal in nederland houden.
of elk jaar ergens anders,evenementen hallen genoeg in nl
ik ga er niet naartoe, mij te ver

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:40

Of stands waar hoofdstellen te koop aangeboden woorden waarbij je echt denkt: Zal ik dit hoofdstel kopen en eerst in de frituurpan doen zodat het wat olie krijgt? Of zal ik dit hoofdstel kopen als openhaard-hout, zo donders vies, oud en goedkoop. Als je naar een beurs gaat, neem dan leuke dingen mee en niet de crap wat nog niet eens aangenomen wordt door een kringloopwinkel omdat het van ellende uit elkaar valt...
Voor het shoppen in de verkoopstands hoefde je bijna niet te gaan.

Roxxiejj schreef:
Daarbij: er waren veel standjes waar ik bij dacht hmm.. dit hebben de andere 12 standjes ook...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:45

Hippisch Hengelo is ook volledig binnen. Zwolle International is ook volledig binnen. Hoeveel honden ik daar wel niet heb gezien...
Ik werd daarom ook niet echt leuk welkom geheten. Geen hallo, sorry, nee, GEEN HONDEN HIER... Sorry, maar dat kan ook normaal :? het mens zei nog net niet dat er geen dieren naar binnen mochten...

Of je wel of niet je hond meeneemt, is ieders eigen keuze. Mijn hond moet socialer worden en zat anders de hele middag alleen thuis..

@VDB: _O- :')
Klopt ja. Sommige dingen waren echt vreselijk! Ik heb een bit meegenomen, meer kon ik ook echt er niet tussen vinden, wat inderdaad niet een enkeltje container kon krijgen..

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:58

Ik ben er dit jaar voor het eerst geweest, wist totaal niet wat ik er van moest verwachten.

Vond de beurs best leuk, ondanks dat er vaak hetzelfde terug kwam.
Maar dat vind ik bij bijna elk evenement zo, dus dat hindert niet.

Vond het wel erg jammer dat donderdagavond verscheidene mensen van de paarden afvlogen. En dat ik ook verscheidene mensen hun paarden gewoon heb zien aftuigen onder het parcour.
Dat ligt natuurlijk absoluut niet aan de organisatie, maar vond het toch wel een beetje jammer...

Ga volgend jaar wel weer, de nieuwe onderdelen zijn dan misschien ook wel weer wat voller.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:06

realmagic schreef:

En dat denken andere mensen als ze naar het midden of zuiden van het land moeten.
Ieders eigen keus of je het er wel of niet voor over hebt.

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:47

het valt mij op dat het evenement steeds minder wordt.
in het begin 2 hallen vol met stands, en nu 1,5 hal.
erg jammer. heb een paar beweegbare beugels gekocht, thats it.
showprogramma ook niet echt spectaculair, t zag bijna wit :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 07:25

Honden horen niet thuis op een paardenevenement.
Je kunt wel zeggen dat jouw hond niet blaft of vervelend is, maar dat zullen honderden andere mensen met honden dan ook zeggen. Er is niets irritanters als honden die steeds voor je voeten lopen of blaffen, en sommige mensen houden ook niet van honden. Volkomen terecht dat ze er niet in mogen, en dat had je natuurlijk van tevoren kunnen weten of kunnen vragen ;) Als iedereen z'n hond mee gaat nemen schiet het ook niet op. Daar zijn andere evenementen voor zoals een hondenbeurs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:19

Vorig jaar was het gratis, toen ben ik geweest. Nu niet. Ok, het paste ook niet. Maar de beurs vond ik vorig jaar al tegenvallen. En Equitana is dit jaar weer. Dus dat heeft mij ook doen besluiten om Paard2011 over te slaan.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:37

lianne__ schreef:
realmagic schreef:

En dat denken andere mensen als ze naar het midden of zuiden van het land moeten.
Ieders eigen keus of je het er wel of niet voor over hebt.

En daarom is zo'n optie als per jaar wisselen echt geen verkeerde. Kan me herinneren dat het vroeger in de Brabanthallen was (correct me if I'm wrong). Dat is ook ver rijden vanuit de randstad, maar minder ver dan Hardenberg.
Ik ben ook afgehaakt, vanwege de afstand naar Hardenberg.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:46

Cayenne schreef:
Je kunt wel zeggen dat jouw hond niet blaft of vervelend is, maar dat zullen honderden andere mensen met honden dan ook zeggen. Er is niets irritanters als honden die steeds voor je voeten lopen of blaffen, en sommige mensen houden ook niet van honden. Volkomen terecht dat ze er niet in mogen, en dat had je natuurlijk van tevoren kunnen weten of kunnen vragen ;) Als iedereen z'n hond mee gaat nemen schiet het ook niet op. Daar zijn andere evenementen voor zoals een hondenbeurs.

Helemaal mee eens,

Ik was als standhouder in Hengelo en Zwolle en heb diverse malen hondernstront moeten ruimen omdat de eigenaar nergens te bekennen was. Is erg lekker hoor hondenstront op vloerbedekking, zeker als het publiek er door loopt. Al;s publek ga je natuurlijk niet constant naar de vloer kijken of er ook stront ligt.
Daarbij liepen er verschillende honden los en was de eigenaar nergens te bekennen. Als je je hond mee wilt nemen, prima maar laat hem dan niet los lopen en als hij toevallig ergens heeft lopen schijten ruim het dan zelf op en laat het niet iemand anders doen.
Als er weer eens een hond zat te schijten had ik bijna de neiging om dat beest een rotschop te geven. Echter ik besefte me ook wel dat ik de hond geen schop moest geven maar de eigenaar een rotschop. (en nee ik ben geen hondenhater maar een grote hondenliefhebber.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:56

juliomariner schreef:
Cayenne schreef:

Helemaal mee eens,

Ik was als standhouder in Hengelo en Zwolle en heb diverse malen hondernstront moeten ruimen omdat de eigenaar nergens te bekennen was. Is erg lekker hoor hondenstront op vloerbedekking, zeker als het publiek er door loopt. Al;s publek ga je natuurlijk niet constant naar de vloer kijken of er ook stront ligt.
Daarbij liepen er verschillende honden los en was de eigenaar nergens te bekennen. Als je je hond mee wilt nemen, prima maar laat hem dan niet los lopen en als hij toevallig ergens heeft lopen schijten ruim het dan zelf op en laat het niet iemand anders doen.
Als er weer eens een hond zat te schijten had ik bijna de neiging om dat beest een rotschop te geven. Echter ik besefte me ook wel dat ik de hond geen schop moest geven maar de eigenaar een rotschop. (en nee ik ben geen hondenhater maar een grote hondenliefhebber.

Gadver, bedenk me nog wel even waar ik in zwolle allemaal gelopen heb :')
Nee, ik zou mijn hond ook niet meenemen, snap de toegevoegde waarde ervan niet.
Binnen in een hal vind ik het zowieso al helemaal niks, buiten concoursen maakt het me nog niet zo heel veel uit, al zie ik ze daar vaak gewoon de hele dag onder de vrachtwagen liggen.
Ik zou er zowieso al niet de hele dag mee willen slepen.

Maarja, laten we weer ontopic gaan.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:59

Wij waren dit jaar voor het eerst als standhouder aanwezig (met de Mountain Horses). Beurs was inderdaad wat tegenvallend, ook het bezoekersaantal, maar ik had op de een of andere manier het idee dat doordat het pad minder vol was, wij meer echt geinteresseerde mensen op de stand hebben gehad :) Voor ons dus een geslaagde beuers, 3 debuterende paarden in de showring en vooral de laatste show ging echt super! Eerste en 2e waren ook zeker niet slecht maar de laatste ging gewoonweg alles zoals gepland ;) Ook op de shows nog veel reacties gehad, en vele gezelligheid onder de standhouders. Voor mij was het een geslaagde beurs, ondanks het tegenvallende aantal bezoekers (en de hoge standkosten (!!!!) : waarover ik heb gehoord dat de standhouders daarom steeds meer afhaken afgelopen jaren)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:01

Cayenne schreef:

mee eens :j

overigens vond ik hem dit jaar tegenvallen. vorig jaar was ie veel leuker, en toen was het ook een heel stuk drukker. jammer, ik hoop dat ie volgend jaar weer groter is.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:06

Ik ben er dit jaar niet geweest maar de afgelopen 2 of 3 jaar wel. Dit om te kijken of het een beurs voor ons was als standhouder. Qua planning paste het al niet helemaal in onze beursagenda en nu ik deze reacties zo lees, ben ik blij dat we er niet geweest zijn.
Ik vond de afgelopen edities de hoofdring erg klein. Hoe was dat dit jaar? Daarbij vond ik steeds dat de echter topruiters er niet komen maar misschien past dat ook niet bij dit evenement.
Ik hoop wel dat het volgend jaar weer doorgaat want de recesie slaat wel een beetje toe in de paardenevenementen (Leeuwarden en Zelhem niet meer) Maastricht viel zwaar tegen qua bezoekers aantallen etc.
De entree van veel evenementen wordt trouwens ook steeds duurder.
Jumping Amsterdam zaterdag overdag € 34,00 entree/pp + € 12,00 parkeren vind ik zwaar overdreven.

treffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:10

ik heb het idee dat het elk jaar minder wordt...vondt dit jaar dus ook weinig aan.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:16

VDB schreef:
Welgeteld stonden daar 14 mensen te kijken toen ik er ook even aan het kijken was.

Dan weet ik niet waar jij hebt zitten kijken, heb zelf meegereden, en alleen wij waren al met ongeveer 15 mensen, en dan tel ik die andere 500(1000)? nog niet mee...

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:23

NkPrecious schreef:
Wij waren dit jaar voor het eerst als standhouder aanwezig (met de Mountain Horses). Beurs was inderdaad wat tegenvallend, ook het bezoekersaantal, maar ik had op de een of andere manier het idee dat doordat het pad minder vol was, wij meer echt geinteresseerde mensen op de stand hebben gehad :) Voor ons dus een geslaagde beuers, 3 debuterende paarden in de showring en vooral de laatste show ging echt super! Eerste en 2e waren ook zeker niet slecht maar de laatste ging gewoonweg alles zoals gepland ;) Ook op de shows nog veel reacties gehad, en vele gezelligheid onder de standhouders. Voor mij was het een geslaagde beurs, ondanks het tegenvallende aantal bezoekers (en de hoge standkosten (!!!!) : waarover ik heb gehoord dat de standhouders daarom steeds meer afhaken afgelopen jaren)

ik heb je donderdag zien zitten bij je gangen paarden.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:25

weule schreef:
VDB schreef:

Dan weet ik niet waar jij hebt zitten kijken, heb zelf meegereden, en alleen wij waren al met ongeveer 15 mensen, en dan tel ik die andere 500(1000)? nog niet mee...

fokkerij weet ik niet maar de tuigpaarden was zo dat tribune springen leeg liep en allemaal naar de tuigpaarden gingen kijken.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:26

Cayenne schreef:

hier voledig me eens

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:29

Ik was er gister en vond het echt helemaal niets!!
En dan zit je de hele middag te wachten op Herman wientjes en de spieren clinic en krijg je 5 min van te voren te horen dat het niet door gaat.
Dat wisten ze toch ook wel 2 a 3 uur eerder ..........heb je daar de hele middag voor niets op zitten wachten
:( :( :(
Ik ga er niet meer heen in ieder geval.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:37

juliomariner schreef:
Cayenne schreef:

Helemaal mee eens,

Klopt het dier weet niet beter, het baasje wel.
Kan het nooit snappen dat mensen hun hond meenemen naar zoiets, beestje heeft er niets aan. Ziet alleen maar benen en voeten.
Wordt op de pootjes getrapt. Dan zijn ze thuis toch beter af. Eventueel iemand regelen de tussendoor even met ze gaat lopen en iedereen is happy.