Faillissement voor Stal Maathuis; doorgang voor CSI Twente

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Faillissement voor Stal Maathuis; doorgang voor CSI Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 18:13

http://www.hippischtwente.nl

Het faillissement van Stal Maathuis heeft geen gevolgen voor de voortgang van het CSI Twente, dat van donderdag 23 tot en met zondag 26 juni voor de 37ste keer plaatsvindt in Geesteren. Voorzitter Gerard Maathuis van het CSI betreurt het faillissement van de stal. “Het CSI en de stal staan los van elkaar. We kennen de ins en outs niet, maar het is natuurlijk een heel vervelende situatie.” Voor de voortgang van het CSI heeft het faillissement volgens Maathuis geen gevolgen. “We zijn als evenement juist volop in ontwikkeling en de vooruitzichten zijn gewoon goed. We willen het CSI graag verder ontwikkelen tot een nog veelzijdiger evenement. Daarmee zijn we twee jaar geleden begonnen met onder meer de aanleg van een nieuwe all-weatherbodem en de verbetering van de infrastructuur. Het feit dat Stal Maathuis de bedrijfsmatige activiteiten staakt, doet hier niets aan af.”

Nieuwe investeringen moeten het evenement de mogelijkheid geven verder door te groeien. “Onlangs hebben we een vijfjarige overeenkomst gesloten met het KWPN Overijssel over de Centrale Keuring voor jonge spring-, dressuur- en tuigpaarden. Deze jaarlijkse keuring, een van de toonaangevende keuringen in ons land, wordt voortaan ingepast in het programma. Hiervoor wordt een extra bodem gecreëerd.

Verder hebben we drievoudig wereldkampioen dressuur Edward Gal al vastgelegd en gaan we de accommodatie vernieuwen. Er komt onder meer een centrale entreeboulevard voor alle bezoekers. En de datum valt ook een stuk gunstiger, los van de bedrijfs- en schoolvakanties.”

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:41

Is stal Maathuis failliet? Dat wist ik helemaal niet joh!!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:43

Wist het ook niet. Zo hoor je nog eens wat.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:43

Ik hoorde het ook vanmiddag :j
Best erg idd! Wel goed dat het CSI natuurlijk gewoon door gaat.

tommy0403

Re: Faillissement voor Stal Maathuis; doorgang voor CSI Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:45

Sneu voor de familie Maathuis. Wel fijn dat het CSI gewoon door gaat !

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:02

Jeejte, had heel niet vernomen dat de stal in de problemen zat! Sneu zeg, ze hebben ook wel pech de laatste tijd!

Wel super natuurlijk dat het CSI gewoon doorgaat :)

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:06

Talsha schreef:
Jeejte, had heel niet vernomen dat de stal in de problemen zat! Sneu zeg, ze hebben ook wel pech de laatste tijd!

Wel super natuurlijk dat het CSI gewoon doorgaat :)

Hoezo? Waarmee hebben ze nog meer pech?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:41

ik had laatst al wel een gerucht opgevangen maar goh dat dit ook echt waar blijkt te zijn verbaast/schokt me best wel eigenlijk.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:54

woehoe CSI met Edward gal? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:57

Ik hoor verhalen dat ze al 2 jaar tegen het randje hangen. Maar helaas is het dus nu echt gebeurd.

Misjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:46

Misschien moeten jullie je eerst eens in de familie tragedies van deze lieve mensen verdiepen, alvorens
van de toren te gaan blazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:49

Misjoo schreef:
Misschien moeten jullie je eerst eens in de familie tragedies van deze lieve mensen verdiepen, alvorens

Wat is dit nu voor reactie? Wie blaast hier van de toren?

Steg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:11

Tja, de verhalen gingen al langer (dat heb je in een dorp als Geesteren) maar het is wel jammer natuurlijk. Ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat met het CSI Twente. Ondanks dat ze zeggen dat het geen invloed heeft, de terreinen zijn wel (grotendeels) van Stal Maathuis. Voor de rijvereniging zal het ook behoorlijk behelpen worden denk ik zonder vaste manege en foyer...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:36

Jammer, ze hebben al zoveel ellende te verwerken gehad in 2009 en nu dit, zonde.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:53

Misjoo schreef:

Guttegut, en hier heb je je speciaal voor aangemeld?

Ik ken de persoonlijke familietragedies van hen ook (en die hoeven niet op internet want die zijn niet relevant) maar dat heeft toch geen bal te maken met de reactie die Joolien geeft?! Die zegt alleen maar al wel wat geruchten te hebben gehoord dat het niet lekker liep en dat lijkt me nou niet echt een aanslag op de familie zelf. Geezz...

Ik vind het persoonlijk heel erg jammer, Maathuis is hier toch een begrip.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:11

:? Jóh, dat had ik ook nog helemaal niet gehoord.
Balen zeg, iedereen hier in de regio kent toch wel stal Maathuis.
Erg jammer.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:28

heel erg zonde, kom er wekelijks.
Het ging helaas al langer rond en nu is het definitief.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:31

Ik had het laatst ook al gehoord, maar vroeg me nog af of het waar was. Wel dus...

Steg schreef:
Tja, de verhalen gingen al langer (dat heb je in een dorp als Geesteren) maar het is wel jammer natuurlijk. Ben erg benieuwd hoe het nu verder gaat met het CSI Twente. Ondanks dat ze zeggen dat het geen invloed heeft, de terreinen zijn wel (grotendeels) van Stal Maathuis. Voor de rijvereniging zal het ook behoorlijk behelpen worden denk ik zonder vaste manege en foyer...

Wat gaat er met het bedrijf gebeuren dan? Gaat het dicht of blijft het toch op deze toer verder gaan? Omdat de rijvereniging er blijkbaar niet meer kan blijven?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:33

Hoor het ook bij dezen, jeetje :=
Vind het tijdstip niet bepaald gunstig vallen, als ik eerlijk moet zijn. Almelose Ruiterdagen moeten er voor schuiven :?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:29

Was misschien handiger geweest het gehele bericht te plaatsen en niet een stukje alleen over CSI Twente te Geesteren...

Citaat:
Faillissement treft Stal Maathuis
19 januari 2011

GEESTEREN - Stal Maathuis is woensdag failliet verklaard. De historie van het in paardenkringen ook onder de naam Erve Mensman vermaarde bedrijf dateert van 1886, toen het werd opgericht door Johannes Maathuis. Diens zoon Gerard begon na de Tweede Wereldoorlog met de handel in spring- en dressuurpaarden. Na hem nam zijn zoon Jan, zesvoudig nationaal kampioen springen en éénmaal Nederlands beste in de dressuur, het roer over en groeide Stal Maathuis uit tot een handelsstal met internationaal aanzien.

Topruiters als oud-Europees kampioen Johan Heins, Roelof Bril en de tweelingbroers Wim Schröder waren in de beginfase van hun loopbaan actief voor Stal Maathuis.

bron: www.hippischtwente.nl
Volgens de tctubantia is Jan Maathuis (71) ook prive failliet verklaard. Het failisement werd woensdag uitgesproken over 3 bedrijven en de eigenaren van zowel de opstallen, het land en de paarden die nog op stal staan in Geesteren,aldus RTVoost.
bron: http://www.tctubanta.nl
http://www.rtvoost.nl

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 06:00

:oo Geruchten gingen al jaren, maar werden telkens afgewimpeld.....

Heel jammer, ben benieuwd waar we als vereniging straks kunnen rijden, er zijn genoeg binnenbakken in de buurt, maar niet een met zo'n gezellige foyer als bij Mensman :o

Misschien een doorstart dmv het Hippisch Centrum wat ze in Tubbergen op de Esch wouden bouwen? Locatie is perfect en met wat aanpassingen ook te realiseren.........

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:09

Er gaan inderdaad al jaren geruchten hierover.
Heel triest voor de familie Maathuis. Welke problemen er precies achterzitten doen niet ter zake vind ik. Dat de heer Maathuis ook prive failliet is verklaard had voor mij niet in de krant gehoeven, heeft helemaal niets met het CSI te maken.
Het allerbelangrijkste is dat het CSI wel doorgaat.
Wel jammer want in de jaren 70 en 80 was Maathuis de handelsstal. Als er een paard duur verkcoht was naar bijv. de VS was het meestal via Maathuis. Jammer dat zo'n bedrijf dan naar de kl*ten gaat. Maar de laatste jaren hoorde je weinig meer over handel met en door Maathuis

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:25

Alane schreef:
Was misschien handiger geweest het gehele bericht te plaatsen en niet een stukje alleen over CSI Twente te Geesteren...

Citaat:
19 januari 2011

GEESTEREN - Stal Maathuis is woensdag failliet verklaard. De historie van het in paardenkringen ook onder de naam Erve Mensman vermaarde bedrijf dateert van 1886, toen het werd opgericht door Johannes Maathuis. Diens zoon Gerard begon na de Tweede Wereldoorlog met de handel in spring- en dressuurpaarden. Na hem nam zijn zoon Jan, zesvoudig nationaal kampioen springen en éénmaal Nederlands beste in de dressuur, het roer over en groeide Stal Maathuis uit tot een handelsstal met internationaal aanzien.

Topruiters als oud-Europees kampioen Johan Heins, Roelof Bril en de tweelingbroers Wim Schröder waren in de beginfase van hun loopbaan actief voor Stal Maathuis.

bron: http://www.hippischtwente.nl
Volgens de tctubantia is Jan Maathuis (71) ook prive failliet verklaard. Het failisement werd woensdag uitgesproken over 3 bedrijven en de eigenaren van zowel de opstallen, het land en de paarden die nog op stal staan in Geesteren,aldus RTVoost.
bron: http://www.tctubanta.nl
http://www.rtvoost.nl

Dit is nu echt zonde zo'n oud familie bedrijf wat nu kapot is....

Maar goed hoeveel komen er nog meer?!
Hoeveel paardenberijven staan er te koop?!
Wie kan er nu nog in deze tijd een gezond bedrijf van maken?!

Stal Hendrix (Emile en Paul)zijn ook uit elkaar.....

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:32

Citaat:
19 januari 2011

Stal Hendrix (Emiel en Paul)zijn ook uit elkaar.....[/quote]

Had van Hendrix nog niets gehoord, hoe kom je aan dit nieuws?

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:58

Ik hoorde het nieuws gisteravond en was toch wel een beetje geschokt, idd zo'n mooi en oud familiebedrijf en een begrip in de paardenwereld....

En dan nu ook nog van hendrix??