Dronken paardrijden toegestaan in Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dronken paardrijden toegestaan in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:11

www.powned.tv

Honderden Amerikanen hebben de politie gebeld om te vragen of zij dronken paard mogen rijden. Dat blijkt toegestaan.

Aanleiding voor de commotie is een publiekscampagne in de staat Montana om de Bob te promoten. In een televisiespotje wordt een dronken ruiter door een "vriend" (zijn paard) opgepikt. Het beest wordt gebruikt als metafoor om drinkers aan te sporen een Bob te regelen. Paardeneigenaren namen de commercial letterlijk en belden de politie. "Het is legaal om dronken op je paard te rijden", moet een woordvoerder toegeven.

Klik hier voor de reclame.

LBLGypsyCobs

Re: Dronken paardrijden toegestaan in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:28

Zelfs op de openbare weg?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:31

Mag dat hier ook? Lijkt me wel wat :') Paard haalt me op en brengt me thuis na een iets te gezellig avondje. :+

Tosca_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:33

hahaha :')
nouja in nederland is openbaar dronkenschap uberhaupt verboden, toch? :+ maar in Amerika dus niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:42

Al hoeft alcohol zeker geen probleem te zijn aangezien een paard geen voertuig is ;)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:44

Haha helaas ben je als ruiter bestuurder en mag je als bestuurder niet gedronken hebben

vosjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:53

Sleeper schreef:
Mag dat hier ook? Lijkt me wel wat :') Paard haalt me op en brengt me thuis na een iets te gezellig avondje. :+

:D

zie het helemaal voor me!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:01

Op een paard ben je gewoon bestuurder en mag je niet dronken of bellend aan het verkeer deelnemen.
Wat je in een bak of wei doet moet je zelf weten, maar op de openbare weg ben je bestuurder.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:26

_Rhiannon_ schreef:
Op een paard ben je gewoon bestuurder en mag je niet dronken of bellend aan het verkeer deelnemen.
Wat je in een bak of wei doet moet je zelf weten, maar op de openbare weg ben je bestuurder.

In Amerika dus niet ;)

Logisch ook, het is tenslotte een vervoermiddel dat zelf kan denken en de weg naar huis kan vinden. Hoewel ik niet weet of een paard alle verkeersregels snapt. :')

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:31

_Rhiannon_ schreef:

het is bij bekenden van ons al meerdere malen voorgekomen dat zij ergens heen rijden en vervolgens stevig beschonken terug rijden , tot op heden is de politie er 3 keer bij uitgekomen, en alle 3 de keren kregen zij geen bekeuring en zelfs geen waarschuwing, volgens de heren agent was het niet strafbaar en was het dus een maas in de wet. (wat ik overigens niet goed keur hoor!!)( en ja zij bevonden zich op de openbare weg)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:35

Waves schreef:
In Amerika dus niet ;)

Logisch ook, het is tenslotte een vervoermiddel dat zelf kan denken en de weg naar huis kan vinden. Hoewel ik niet weet of een paard alle verkeersregels snapt. :')

Mijn paard kent wel het verschil tussen groen en rood, als we aan een verkeerslicht staan te wachten, en het springt of groen,dan stapt hij van zichzelf ineens door...
Ontopic: volgens mij ben je bestuurder, en mag je dus niet dronken zijn, zelfs niet als je het paard aan de hand hebt (volgens het boekje voor A-brevet (belgie) ben je bestuurder als je een paard leid, erop zit, of op de kar zit)

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:36

Moet niet gekker worden.. levensgevaarlijk om dronken paard te rijden op de openbare weg!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:38

tog best zielig voor een paard, zo'n ruiter klimt met heeeel veel moeite op je rug en als je heel ver heen bent, en je weet niet meer precies wat je doet,, weet ik niet hoe er met zo'n dier om gegaan word..
t bit.. ..

Dat kan, maar hoeft natuurlijk niet. waarom zou je eigenlijk dronken willen rijden?
Laatst bijgewerkt door X_Michelle_X op 17-01-11 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:39

wel leuk paardje in de reclame :D

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:41

Ik weet wat de maas is ;)

Je mag niet dronken een motorvoertuig besturen! En dat is je paard niet....en dan heb je inderdaad nog openbare dronkenschap maar dan moet je het echt heel erg bont maken wil je daarvoor problemen krijgen...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:43

ach, jaaa ik zie t al helemaal voor me eigenlijk :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:46

Ja is idd een belachelijk iets. Hier word met stroa bv ook gedronken (Kijk er staat wel in de regels dat er geen drankmisbruik word getolereerd maar ja) en dat word dan, tientallen mensen te paard, gewoon toegestaan.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:50

Mag hier ook hoor. Je bent dan wel bestuurder maar artikel 8 (rijden onder invloed) geldt alleen voor bestuurders van voertuigen en daar behoort een paard niet toe.
Ik ga mijn volgende paard Bob noemen. :D

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:53

Geweldige reclame zeg. Verder vind ik dronkenschap op de openbare weg gewoon niet kunnen, bestuurder óf niet. Paardrijden met drank op vind ik wel kunnen mits de ruiter het paard niet in de weg zit (met zijn dronkenschap of gewoon het zeer slechte ruiter zijn).

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:54

Volgends oude verhalen is het zo dat ijslanders vroeger geselecteerd/gefokt zijn op zo vlak mogelijke goed uit te zitten gangen, zodat deze paarden ook hun dronken ruiter naar huis konden brengen zonder dat deze ziek werd van het gehobbel. Deze paarden wisten vaak ook heel goed de weg van de kroeg naar huis.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:56

Reclame is leuk maar dat het nu echt gaat worden vind ik belachelijk..
Door drank verminderd alles ook het denken...
Straks gaat zo'n idioot als een gek dat paard opjagen en in volle galop over heen ? (ook weg etc)
:N

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:15

Overigens vond ik het zelf altijd ideaal. Ik wou nog wel eens met een vriendin naar 't naastgelegen dorp rijden om een terasje te pakken. (De paarden zetten we naast het teras vast voor een pauze, lekker in de schaduw even rusten en wat meesnoepen van ons ijsje, de wafel bv.)
Konden we wel altijd relaxed een wijntje doen, en als de ober dan vroeg hoe we nou terug gingen wezen we de paarden aan als bob. :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:18

haha dat paard vind ik erg leuk!
mare je bent idd bestuurder, dus hier zal het niet mogen ben ik bang (misschien als je paard echt Bob noemt wel :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:40

Maar is geen voertuig ;) Voor in nl geld.
"Niemand mag een voertuig besturen na zodanige gebruiken van alcoholhoudende drank dat het alcoholgehalte meer bedraagt dan 0,5 promille."
Met uitzondering beginnende bestuurders die nog minder op mogen hebben.

tommy0403

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:45

Zijn er uberhaubt mensen die er behoefte aan hebben om dronken op hun paard te zitten ? :')