Helden redden paarden van verdrinkingsdood in Australie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Helden redden paarden van verdrinkingsdood in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 12:49

Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz

Nu grote delen van Australie onder water staan, zijn het niet alleen mensen die te lijden hebben onder de noodtoestand. Enorme aantallen dieren zijn op de vlucht voor het wassende water, maar het grote probleem is dat ze nergens naar toe kunnen.

Gisteren liet tv-station 7 News beelden zien van tien volbloeds die tot hun hals in het nog steeds stijgende water verbleven. Duizenden televisiekijkers van over de hele wereld reageerden emotioneel op de reportage. Een van de paarden zwom voor z'n leven terwijl mensen in een boot probeerden het dier van de verdrinkingsdood te redden. De dieren konden worden gered door hen aan de boot te binden en hen vervolgens naar drogere gebieden te trekken. In totaal werden er tien paarden en verschillende koeien gered.

De dieren waren door de sterke stroming al een kilometer van huis verwijderd, maar zwommen weer terug. Een van de paarden stond zelfs op een dak van een huis om te ontsnappen aan het water. De reddingswerkers wisten de paarden en koeien een halster om te doen en hen zo naar veiligere plekken te begeleiden.

Een van de redders in nood: "Het is afschuwelijk om dieren zo in nood te moeten zien. Paarden die op daken staan en voor hun leven moeten zwemmen, en dan niet eens alleen de paarden maar ook andere soorten vee. Mijn maat en ik waren toevallig in een boot in dit gebied en moesten ze wel redden. Ik ben zelf ook een paardenman en ik kan het absoluut niet aanzien om een paard te zien verdrinken."

Een veearts was kosteloos vijf uur bezig om de wonden van de dieren te verzorgen, waarvan een aantal vrij ernstig waren omdat ze zich hadden verwond aan de scherpe daken van de huizen. De wonden kunnen niet worden gehecht in verband met het risico op infecties. De paarden kregen tetanus injecties en antibiotica toegediend.

Op dit moment zijn er al zeker meer dan 15 mensen om het leven gekomen door de overstromingen in Australie. Afgelopen weekend verdronken er meer dan 80 paarden van een prominente Standardbred stoeterij, waaronder 17 renpaarden en 15 veulens. De veulens stonden in een stal en konden niet meer uit gebouw worden gehaald.

Klik hier en hier voor twee filmpjes van de paarden in het water.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:52

Top zeg dat die dieren gered zijn! Geweldig!

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:54

ge-wel-dig +:)+ Heb de beelden al eerder gezien en ik heb ze met tranen in mijn ogen zitten bekijken.

Ik kon me al niet voorstellen dat iedereen die diren,zomaar aan hun lot over zouden laten.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:55

Gisteren zag ik het ook op de tv en moest wel een paar keer slikken toen ik de paarden daar zo zag zwemmen rond het dak van een huis.
Gelukkig zijn ze gered.
Lang leve de hulpverleners die ook aan de dieren denken.

Tieneke

Re: Helden redden paarden van verdrinkingsdood in Australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:00

Meer dan 80 paarden verdronken... Ik wil en kan me het eigenlijk niet voorstellen...

Ik hoop dat die ellende daar snel voorbij is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:00

hartverscheurend dit!
Gelukkig dat deze geredt zijn.
Ik zag gisteren beelden van een vrouw die haar hondje vasthield...zij werd opgehesen,en ze was genoodzaakt het hondje los te laten |(

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:02

geerke schreef:
hartverscheurend dit!
Ik zag gisteren beelden van een vrouw die haar hondje vasthield...zij werd opgehesen,en ze was genoodzaakt het hondje los te laten |(

ahh nee dat soort dingen kan ik echt niet tegen ;( Ze hebben dat hondje toch niet echtergelaten ?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:03

geweldig dit soort mensen die zulke dingen doen

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:04

geerke schreef:
hartverscheurend dit!

Die vond ik ook zo verschrikkelijk.. Vrouw stond waarschijnlijk al dagenlang met haar hondje in haar armen op het dak te wachten op hulp, en uiteindelijk wordt ze geholpen, wordt er een touw naar haar toegegooit en haar hondje verdwijnt door een golf die tegen ze aan slaat.... ;(

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:05

goed dat ze gered zijn..

als ik dit dan zie.. bah zeg..
dan denk ik steeds.. wat ben ik naief en wat gebeuren er erge dingen in de wereld..
dit wens je niemand toe.. wat zielig...
80 paarden al dood.. dan zit je in een box.. het water komt binnen en kunt niks meer.. een nachtmerrie

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:06

Goed dat ze gered zijn!

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:08

Oh wat een verschrikking voor mens en dier natuurlijk!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:10

Hartverscheurende beelden, heel fijn dat ze gered zijn, en ik hoop dat de genezing van hun verwondingen spoedig verloopt.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:24

geerke schreef:
hartverscheurend dit!

dat was idd een verschrikkelijk beeld. Arme vrouw, al die moeite om je hondje toch bij je te kunnen houden, en dan gebeurt dit. :(:)

Fijn dat er toch een aantal paarden gered zijn. Ik wil niet weten hoeveel dieren er níet kunnen geholpen worden. :n

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:29

Super dat er mensen zijn die zich er zo voor in zetten! Verschrikkelijk voor alle diertjes en mensen die het helaas niet hebben gered.

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:31

Citaat:
Afgelopen weekend verdronken er meer dan 80 paarden van een prominente Standardbred stoeterij, waaronder 17 renpaarden en 15 veulens. De veulens stonden in een stal en konden niet meer uit gebouw worden gehaald.

Nouja zeg, dat dit nog heeft kunnen gebeuren. Het was nou niet bepaald een verrassing dat dat water ging komen, wel?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:32

Circel schreef:
Citaat:
Afgelopen weekend verdronken er meer dan 80 paarden van een prominente Standardbred stoeterij, waaronder 17 renpaarden en 15 veulens. De veulens stonden in een stal en konden niet meer uit gebouw worden gehaald.

Nouja zeg, dat dit nog heeft kunnen gebeuren. Het was nou niet bepaald een verrassing dat dat water ging komen, wel?

nee indd :=

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:35

Heel goed van die mensen dat ze niet alleen aan de mensen denken _/-\o_

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:40

Circel: maar het water steeg wel heel snel, denk dat niemand dát had verwacht.

Top dat de paarden gered zijn, hopelijk verdrinken er niet meer paarden..
Laatst bijgewerkt door _Judith op 14-01-11 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:51

Zat echt met tranen in mijn ogen naar dat laatste filmpje te kijken.
Verschrikkelijk dat er al zoveel dieren verdronken zijn, maar wat goed dat er mensen zijn die ze helpen :j

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:55

Bailey_4ever schreef:
ge-wel-dig +:)+ Heb de beelden al eerder gezien en ik heb ze met tranen in mijn ogen zitten bekijken.

Ik kon me al niet voorstellen dat iedereen die diren,zomaar aan hun lot over zouden laten.

Ik ook,
Van het eerste filmpje had ik al stukjes gezien op het nieuws, je zag alleen niet dat ze toen gered werden.
Kippenvel !

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:59

geerke schreef:
hartverscheurend dit!

Ik dacht dat dat in Brasilie was.De buren hadden haar een koord toegeworpen vanaf hun eigen dak...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:04

Wat een ellende, en Circel; ik neem niet aan dat ze verwacht hadden dat het water zo hoog zou komen, niemand laat zijn paarden opzettelijk verdrinken... Als ze maar verwacht hadden dat dit zou kunnen gebeuren, dan hadden ze de paarden er echt wel weggehaald voor het water zo hoog kwam.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:11

Super dat er paarden gered zijn,ik zag woensdag op het journaal al beelden van verdrinkende paarden en dat was al steeds door m'n hoofd aan het malen zo erg als ik dat vind.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:22

Super dat er in deze ellende nog mensen zijn die niet alleen aan zichzelf of aan andere mensen denken. Jammer dat de andere dieren niet meer gered konden worden. Ik hoop dat ze nog meer levend vee vinden en deze kunnen redden. Voor het vee dat al gered is hoop ik dat er geen infecties optreden.