Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 12:51

http://www.brabantsdagblad.nl

Al twintig jaar voeren Frans van Hoek en Janine van Hoek-Kneepkens procedures over hun hengst Guldenberg.
De energie maar ook het geld om voor nog acht paarden te zorgen is op. Het echtpaar zoekt nu toegewijde liefhebbers die zich over de paarden willen ontfermen. Hun woorden klinken aangeslagen, maar de strijdbaarheid willen ze niet opgeven. "Wij kunnen zolang we procederen, niet langer zorgen voor de andere acht paarden. Naar de slager brengen, is geen optie. Die onkosten kunnen er nog wel bij", aldus Janine van Hoek.

Het Vughtse echtpaar van respectievelijk 68 en 61 jaar oud, wil de acht paarden schenken om zich met nog meer energie te richten op de gerechtelijke procedures rond hun tophengst Guldenberg tegen paardenorganisatie Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland (KWPN). Sinds 1991 bestaat al het conflict tussen het KWPN en de familie daar de bond de als tophengst aangemerkte Guldenberg destijds het waardevolle keurmerk 'dekhengst' onthield omdat er sprake zou zijn van doping.

"Wij willen ons gaan focussen op het onrecht ons aangedaan maar ook voor schadevergoeding", aldus het echtpaar. "Het KWPN heeft ons van doping beticht en dat hebben wij al twintig jaar bestreden. Dat heeft ons intussen heel veel geld gekost, maar wij wensen niet te capituleren." Het echtpaar is op een leeftijd gekomen dat zij het houden van paarden niet meer aankan en heeft besloten om de paarden- waaronder drie zusters van Guldenberg en nakomelingen daarvan- te schenken aan mensen die ze nog goed gebruiken.

"Ons eerdere huis in Biezenmortel is tot drie keer toe in brand gestoken. Volgens de expert door mensen uit de paardenwereld. Een onderzoek zou dat hebben uitgewezen." De familie besloot toen de paarden elders onder te brengen uit angst voor het welzijn van de dieren. Terwijl zij op het herstel van de schade wachten, hebben de paarden bij derden enkel stalling en 'weidegang' gehad. "Dat wachten duurt lang. Het zijn dieren met goede gebruikskwaliteiten, die moeten benut worden", aldus Frans van Hoek, de Vughtse 'paardenfluisteraar'die eerder gold als een paardenkenner pur sang.

Wanden, kasten en vloeren in het huis staan metershoog volgepakt met dossiers. Dossiers die het echtpaar fysiek dreigen te ruïneren door de spanningen. Toch blijven zij zich 'tegen de arrogantie van de macht verzetten'. "Wij willen voorkomen dat mensen die geen hart hebben voor paarden er de hand op kunnen leggen. Guldenberg, het paard waar onze tragedie mee begon, blijft ons eigendom."

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:54

Citaat:
Ons eerdere huis in Biezenmortel is tot drie keer toe in brand gestoken. Volgens de expert door mensen uit de paardenwereld. Een onderzoek zou dat hebben uitgewezen."

steken mensen uit de paardenwereld op een andere manier huizen in de brand dan anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:56

Wat sneu om je leven daar zo door te laten beheersen.
Maar hoe kan er na 20 jaar nog geen uitspraak zijn van een rechter oid?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:56

Ik zou zeggen gooi het over je linker schouder weg. Zoveel negatieve energie.Geniet van je oude dag.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:00

shera schreef:
Citaat:
Ons eerdere huis in Biezenmortel is tot drie keer toe in brand gestoken. Volgens de expert door mensen uit de paardenwereld. Een onderzoek zou dat hebben uitgewezen."

steken mensen uit de paardenwereld op een andere manier huizen in de brand dan anderen?

Idd ja :').
Beetje een vreemd verhaal, hoe kunnen ze nou nog bewijzen dat er wel of geen doping in het spel was?
En de betreffende hengst moet ondertussen al een jaar of 23 zijn...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:02

Volgens mij (als het de Guldenberg v. Apollonios xx is) is hij nu inmiddels bijna 23.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:03

shera schreef:
Citaat:

Ja, die gebruiken gedroogde paardenmest als soort van aanmaakblokjes zodat het proces sneller verloopt :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:03

Jee, hebben ze verder geen leven ofzo. Onterecht aangedaan a la. Maar om daar 20 jaar lang over te strijden en dus geldgebrek hebben .....

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:04

Wat triest dat die mensen daar nog steeds zoo mee bezig zijn zeg :+ :Z Ga genieten van je leven ipv je druk te maken om dit soort dingen zeg...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:04

Ik zou na een tijdje denken:Ik houd de eer aan mezelf,bekijk het maar met je doping.
Oke, ze willen hun recht halen,maar als dat zoveel ellende en stress gaat geven? Nee dank je.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:08

Ik kan me hen strijdlust wel voorstellen. Ik hoop voor ze dat het hen uiteindelijk oplevert wat ze verwachten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:09

Alweer????Of moet ik zeggen: nog steeds???
Jeeeemig.....

Als die hengst echt zo geweldig is, waarom hebben we er dan nog niets over gehoord?
Wat willen ze ermee bereiken? Als hij nu alsnog goedgekeurd zou worden, hebben ze dan rietjes klaarliggen ofzo? Die hengst is inmiddels 23!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 13:09

Liezel1 schreef:
Als hij nu alsnog goedgekeurd zou worden, hebben ze dan rietjes klaarliggen ofzo? Die hengst is inmiddels 23!

Die rietjes zijn er sowieso wel, want hij is volgens mij wel goedgekeurd bij het AES.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:13

Rhodos, Ik kan mij inderdaad ook wel ergens hun strijdlust voorstellen, zulke dingen zijn nooit leuk.
Maar 20 jaar? ik was al lang helemaal knetter gek geworden en in een gesticht ofzo beland.
Hoop inderdaad dat het iets oplevert wat ze verwachten.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:25

Acht paarden weggeven voor een procedure over een 23-jarige hengst?
Ik zou eerder van mijn andere paarden genieten, lekker laten waaien! :)
Heeft iemand een foto van deze hengst?

Edit; Zo ziet hij er uit.
Laatst bijgewerkt door Sasqiua op 12-01-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:27

Er is hier duidelijk het verschil tussen "je gelijk hebben of je gelijk krijgen". |(
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je onrecht wordt aangedaan, je dit gerehabiliteerd wil zien ..... maar ten koste van hoeveel moet dat gaan.
Echter als je al zover en zolang bezig bent, is het opgeven moeilijk.
Voor de hengst zelf maakt het niets meer uit. Hij zal op zijn leeftijd nimmer meer voor de KWPN dekdienst worden ingezet. Het gaat om eerherstel en schadevergoeding. Y;(
Blijkt maar weer hoe bepaalde instanties (in dit geval het KWPN) als goden door het leven gaan.
_/-\o_ ...... het is buigen of barsten.

Persoonlijk heb ik zowel medelijden als bewondering voor hun doorzettingsvermogen.
Laatst bijgewerkt door J01andA op 12-01-11 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:28

In België zou deze zaak al lang verjaard zijn :+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:32

Ik heb de hengst gekend en de eigenaar van de hengst. Tenminste de eigenaar van 3 jaar terug ga er vanuit dat dat deze mensen zijn want die man was idd ook rond deze leeftijd. Nou sorry hoor heb weinig medelijden met ze. Die mensen gaan zelf ook niet normaal om met anderen! Stal waar Guldenberg toen stond kreeg geen geld kwam nooit iemand langs om maar naar dat arme dier om te kijken. En daar staat dan een top hengst te verpieteren op stal.

Ze hadden dat geweldige beesie beter kunnen verkopen en lekker alles achter zich laten. Dat dier stond op die stal waar ik hem heb leren kennen al 3 jaar waarvan het grotendeel altijd op stal. HIj mocht van de eigenaar niet op de weide dus soms gooide we hem stiekem in de buitenbak. Maar dat kon niet altijd want dan mochten er geen merrie's of paarden in de buurt zijn dat dier stond op knappen zoveel energie.

Sasje @ ergens moet ik nog foto's hebben. Ik heb namelijk foto's van het ophalen van de hengst moeten maken als bewijs voor de rechter dat hij niet meer op stal stond. Staleigenaren moesten namelijk nog veel geld terug krijgen van de eigenaren en waren bang dat ze er nu naar konden fluiten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:33

Had hij niet gewoon een tijdje later weer gekeurd kunnen worden? Dan hadden ze nu alsnog een goedgekeurde dekhengst gehad. Of is hij levenslang 'geschorst' ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:33

Helaas KWPN heeft meer geld meer macht dus helaas zal het niet ten goede komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:36

En waar kan je je aanmelden voor de paarden? :) :)

Ergens kan ik me best voorstellen dat deze mensen het niet op willen geven, ik denk dat al zoveel mensen het gewoon opgeven bij zulke machten als het KWPN.
Maar ze zijn al behoorlijk op leeftijd, houd er dan mee op! Zou ik zo zeggen...

Liselot

Re: Echtpaar geeft na slopende rechtszaken acht paarden weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:38

ze zitten niet alleen in rechtzaken die te maken hebben met Guldenberg... Ik ken meerdere gedupeerden van de praktijken van meneer Van Hoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:38

en wat als ze zouden winnen? :') wat hebben ze daar nu nog aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:41

LiSSy schreef:
ze zitten niet alleen in rechtzaken die te maken hebben met Guldenberg... Ik ken meerdere gedupeerden van de praktijken van meneer Van Hoek

*smult* Oh ja? wat voor zaakjes nog meer? :9

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:42

LindyH schreef:
Had hij niet gewoon een tijdje later weer gekeurd kunnen worden? Dan hadden ze nu alsnog een goedgekeurde dekhengst gehad. Of is hij levenslang 'geschorst' ?

Dat vroeg ik me ook al af...
als ze hem dan nog een keer keuren, meteen een doping controle erop gooien, dan was er toch niks aan de hand geweest, en had ie alsnog goed gekeurd kunnen worden?

20 jaar he.... is toch zonde van je leven.