Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
De nicht van mijn man is volledig omringd door water, zij en haar paarden zijn volledig van de buitenwereld afgesloten, niet goed... Zijn ouders, zusje, andere familie en plaatsgenoten (Rockhampton) kunnen maar mondjesmaat boodschappen krijgen, een goede vriend van mijn man is gisteren met zijn vrouw geevacueerd omdat zijn huis (in Brisbane) volledig blank zou komen te staan (en inmiddels staat, 'gelukkig' -relatief- hebben ze wel een hoop inboedel kunnen redden...) rachel_j schreef:vind het echt afschuwelijk om te zien, die mensen leven in een nachtmerrie waar maar geen einde aan schijnt te komen.
weet iemand hoe het eigenlijk gesteld is met evt door andere landen geboden hulp?
Suusje1972 schreef:Ik hoorde gisteren op het journaal dat Australië (nog) geen hulp wil van andere landen...
Vreselijk wat er daar aan de hand is! Zo lang droogte en dan ineens dit. Ben er zelf een jaar geweest en ken heel veel plaatsen en mensen daar.
eowyn04 schreef:Vraag me eigenlijk af hoe al dat water daar uiteindelijk wegtrekt?
De grond in, verdampen?? volgens mij duurt dat eindeloos....
Barramundi schreef:eowyn04 schreef:Vraag me eigenlijk af hoe al dat water daar uiteindelijk wegtrekt?
De grond in, verdampen?? volgens mij duurt dat eindeloos....
Een groot deel stroomt 'gewoon' af richting zee. Het wegstromen van de grote hoeveelheden regenwater veroorzaakt ook de overstromingen, omdat rivieren en beken het simpelweg niet kunnen verwerken. Door de grote droogte de afgelopen jaren, is de grond op veel plaatsen zo hard dat er geen water opgenomen wordt en stroomt het meeste weg.
Ik krijg een paar keer per dag updates van een vriend van mij die in Goondiwindi woont. Gelukkig heeft hij (op dit moment) nog droge voeten maar ook de Macintyre River stijgt nog...
eowyn04 schreef:Weet jij dan ook iets hoe het daar gaat met de (wilde) dieren?
Wat een paniek weer. Vrienden van mij wonen midden in het overstromingsgebied, maar gelukkig nog van geen van hen gehoord dat ze ook onder water staan.
Anoli schreef:Maar ergens is het ook logisch dat je kiest voor jezelf in plaats van je vee of de wilde dieren.
Hoe hard dat ook klinkt, ik zou ook voor mezelf kiezen en mn buren en niet voor de dieren, het enige wat je kunt doen denk ik in een situatie als deze is ze loslaten en hopen dat ze zichzelf in veiligheid kunnen brengen.
Barramundi schreef:Anoli schreef:Maar ergens is het ook logisch dat je kiest voor jezelf in plaats van je vee of de wilde dieren.
Hoe hard dat ook klinkt, ik zou ook voor mezelf kiezen en mn buren en niet voor de dieren, het enige wat je kunt doen denk ik in een situatie als deze is ze loslaten en hopen dat ze zichzelf in veiligheid kunnen brengen.
Ik ben het volledig met je eens, maar ik wilde niet op enige tere bokt-zieltjes trappen door te ongevoelig over te komen![]()
Crap!! Dat bericht uit Inglewood.... Van dat soort dingen krijg ik dus koude rillingen....

daffie1986 schreef:jeetje zojuist op het nieuws 2 paarden gezien, die probeerde op het dak van een huis te klimmen. Echt zo sneu. Straks al die paarden op die daken en hoe krijg je die dr in godsnaam eraf als het water weg is?
daffie1986 schreef:jeetje zojuist op het nieuws 2 paarden gezien, die probeerde op het dak van een huis te klimmen. Echt zo sneu. Straks al die paarden op die daken en hoe krijg je die dr in godsnaam eraf als het water weg is?