Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
orienta schreef:en ook hoeveel instructeurs geven wel niet aan dat ze niet klaar zijn voor een bepaald niveau en dat mensen toch gaan starten? dat gebeurd heel veel!
Masada schreef:En ik denk dat Anky voor het gemak vergeet dat niet elke ruiter de intentie heeft om topsport te beoefenen.
The_Stig schreef:Probleem is naar mijn idee ook dat veel mensen voor de goedkoopst mogelijke instructie kiezen. Besteden liever geld aan setjes en andere pruttel. Je kan beter 1x in de maand goed les krijgen dan 4x in de maand slecht les. Goede instructie kost nou eenmaal geld.
The_Stig schreef:Probleem is naar mijn idee ook dat veel mensen voor de goedkoopst mogelijke instructie kiezen. Besteden liever geld aan setjes en andere pruttel. Je kan beter 1x in de maand goed les krijgen dan 4x in de maand slecht les. Goede instructie kost nou eenmaal geld.
kamsel schreef:The_Stig schreef:Probleem is naar mijn idee ook dat veel mensen voor de goedkoopst mogelijke instructie kiezen. Besteden liever geld aan setjes en andere pruttel. Je kan beter 1x in de maand goed les krijgen dan 4x in de maand slecht les. Goede instructie kost nou eenmaal geld.
Maar ja, is het een garantie dat dure les ook goede les is?
Volgens mij is het probleem dat er heel veel bomen in het bos zijn, waarvan imo het merendeel beter gekapt kan worden.. (of beter gezegd nooit geplant had moeten worden.)
Alleen smaken verschillen, ambities ook, de weg om je ambities te bereiken ook.
Ja bonita-bon, ik vind het orun-papiertje ook geen waarde hebben. Voor mijn gevoel zitten er mensen tussen die net de achterkant van de voorkant kunnen onderscheiden om het oneerbiedig te zeggen. Natuurlijk zullen er ook wel goeden tussen zitten, maar ik zou mijn instructeur/trice niet om dat papiertje uitkiezen.
Wilawander schreef:Daarbij komt nog dat menig lesgeefmens al papieren kan hebben maar moet het ook kunnen overbrengen, gevoel hebben hiervoor en dat nheeft lang niet iedereen.
Trice schreef:Wilawander schreef:Daarbij komt nog dat menig lesgeefmens al papieren kan hebben maar moet het ook kunnen overbrengen, gevoel hebben hiervoor en dat nheeft lang niet iedereen.
Dat denk ik inderdaad ook. Hoeveel ruiters zullen zelf wel niet erg goed presteren maar niet kunnen overbrengen aan de ruiters die ze lesgeven.
Maar zo zijn er ook instructeurs die zelf niet kunnen rijden, maar het wel goed kunnen overbrengen.
Goed lesgeven is een kunst, die wat mij betreft Anky (afgaan van beelden die ik gezien heb) wel in de vingers heeft.
The_Stig schreef:Natuurlijk geeft dat geen garantie. Maar je mag wel aannemen dat een "bewezen" instructeur meer geld vraagt voor een les. Met bewezen bedoel ik een instructeur die als gevolg van het goed lesgeven meerdere leerlingen heeft die correct rijden en goed scoren. Ik vind het daarnaast persoonlijk ook belangrijk dat mijn instructeur op een bepaalt niveau in de wedstrijdsport goed scoort.
).