Verbluffend debuut Edward Gal en Voice op Zwolle Internation

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Verbluffend debuut Edward Gal en Voice op Zwolle Internation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 11:32

www.eqi.nl

Edward Gal en de KWPN-goedgekeurde hengst Voice (De Niro x Rohdiamant) hebben gisteravond op Zwolle International een verbluffend debuut gemaakt. Ze wonnen hun eerste wedstrijd met een schitterend percentage. Zij schreven de Interfloor Prijs, een Prix st Georges-rubriek, met 72.894% op hun naam.
Het niveau in de internationale Lichte Tour van het CDI*** in Zwolle was hoog, want Gal en Voice kregen hun overwinning bepaald niet cadeau. De Britse Charlotte Jardin kwam met Valegro (v.Negro) verrassend dichtbij. De 72.236% was goed voor de tweede plaats en als het aan het Nederlandse jurylid Mariette Sanders had gelegen, was Jardin zelfs als winnares geëindigd.
De topcombinatie Salo/Lynne Maas kwam op de derde plaats net niet aan een 70 procent-score. Angela Krooswijk en Flash sloten aan op de vierde plaats, gevolgd door Robin Beekink met de expressief bewegende Pablo. Hannelore Volders en Real Magic eindigden als zesde en de leerlinge van Johann Hinnemann Stefanie Wolf werd met de bewegingskunstenaar Sorento zevende.

Grand Prix
Edward Gal’s partner Hans Peter Minderhoud heerste in de Grand Prix. Met de KWPN-goedgekeurde hengst IPS Tango (Jazz x Contango) won Minderhoud de Interfloor Prijs door als enige boven de 70% uit te komen (71.787%). Marlies van Baalen en BMC Phoebe (v.Regazzoni) kwamen uit op 68.170% en eisten het tweede geld op. Premier van Aat van Essen bleek goed hersteld van zijn kaakblessure en eindigde op de derde plaats (67.708%). De lokale favoriet uit Heerde moest deze plaats overigens delen met Carl Hester. De Brit stuurde Fernandez (v.Florestan I) naar precies dezelfde score.

Klasse apart
Bij de Young Riders was Angela Krooswijk met BMC Roman Nature een klasse apart. Met 72.324% creëerde de leerlinge van Coby van Baalen behoorlijk wat afstand tot de verrassend sterk rijdende nummer twee Melissa Tychon met haar Trakehner Marinetty (70.263%). Daardoor moest Brigit van der Drift met Twister (68.815%) afstand bewaren en ook Machteld Hoeflake (Paso Doble), Marjolein Cho Chia Yuen (Cho’s Pepper) en Teddy Wiedeler (Topper) kwamen er in de sfeervolle IJsselhal niet aan te pas.

Spannende juniorenstrijd
Spannend was de strijd om de GMB Prijs bij de junioren. Alexandra Barbancon Mestre uit Spanje zette 71.036% op het scorebord met haar zeer degelijk presterende Mr Q. De juryleden Judet, Engel en Sanders-Van Gansewinkel waren het over de gewenste rangschikking niet helemaal eens. Voorzitter Engel had de Nederlandse favoriete Stephanie Kooijman met Winston (v.OO Seven) op één staan, maar met 70.855% moest Kooijman dan toch genoegen nemen met de tweede plaats.
Knap derde werd de op dit niveau nog niet erg geroutineerde Denise Nekeman met Ridderkerk (68.423%), gevolgd door de Luxemburgse Michele Thill, die de eerder door Marrigje van Baalen gereden BMC Don Cardinale aan de start bracht.

Duits podium
De sterk bezette Wezenberg Transport Prijs kreeg een compleet Duits podium. Grete Linnemann reed haar schitterende pony Cinderella M WE naar de topscore van 74.259%, een duidelijke overwinning, gezien de percentrages van haar landgenoten Sophie Kampmann/Den Ostriks Dailan (71.666%) en Anna Lisa Theile/Desmond (70.601%).

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:37

Ook zonder Totilas kan Edward het!! Super goed gedaan!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:44

Super geeft aan dat het gewoon een super ruiter is.

ook super van Happie zo fijn dat hij nu echt de kans krijgt zich te bewijzen....

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:45

Gaaf, wat een topruiter!!

Marjo

Re: Verbluffend debuut Edward Gal en Voice op Zwolle Internation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:52

Geweldig, Edward heeft nog genoeg toppaarden staan :D

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:57

Leuk dat Voice eindelijk weer in de wedstrijdring verschijnt. Ik denk dat we van deze combinatie nog veel kunnen verwachten!

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:57

Ik heb net Voice even bekeken op de site van edward en wat een mooi paard is dat! Leuk dat er Donnerhall in zit, van Voice zou ik wel een veulentje willen :D Is waarschijnlijk ook nog een beetje te betalen (in tegenstelling tot een andere door edward gereden zwarte hengst :+ )

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:59

Dat laat toch weer weten dat Edward een goede ruiter is!
Toppie Edward! 8-)

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:59

Ik ben gisteren gaan kijken in Zwolle. Ik vond Edward met Voice echt een mooie combinatie +:)+

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:55

Super! :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 15:34

Super van hem!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:33

Mijn 3 jarige is weer trots op zijn papa Voice.
Afbeelding

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:28

Op het kanaal van emmydejeu op YouTube is de proef van Voice met Edward al te bewonderen. Leuk filmpje met een zeer blije Isabel op het eind.
Ik kan met mijn iPad de link niet plaatsen. Misschien kan iemand anders dat even doen.
Morgen ga ik hem zelf bewonderen. Ik neem de camera ook maar even mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:32

Ik ben zeer benieuwd :D morgen ga ik naar hun kür kijken !

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:45

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:20

Helaas reed Edward vandaag in de kür een programmafout (hij reed een 1 1/4 pirouette ipv een pirouette en daarom werd dit onderdeel als niet gereden beschouwd). Jammer, want hij ging wederom hardstikke goed. Ik denk dat hij in de GP nog beter tot zijn recht zal komen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:24

Ik heb altijd in Voice gelooft vandaar ook een fok van hem.
Geloof nog steeds in het diertje en ik geloof dat we nu onder Edward veel van het diertje gaan horen.

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:29

Ah jammer van Edward. Maar Hans Peter heeft het goed gedaan!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:13

hoop dat er filmpjes zijn van de kur

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:32

Emmy de Jeu was weer heftig aan het filmen, ik hoop dat ze filmpje weer op YouTube zal plaatsen.

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:35

wat super van edward!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:10

Thora schreef:
Helaas reed Edward vandaag in de kür een programmafout (hij reed een 1 1/4 pirouette ipv een pirouette en daarom werd dit onderdeel als niet gereden beschouwd). Jammer, want hij ging wederom hardstikke goed. Ik denk dat hij in de GP nog beter tot zijn recht zal komen.

Weet je dit zeker ? Edward zei zelf namelijk in de clinic dat hij de wissels om de 3 pas vergeten was.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:16

Dat was wat ik direct van Coby van Baalen opving, nadat de jury overleg had gepleegd. Het was in eerste instantie nl niet helemaal duidelijk wat er aan de hand was. Nu is wel duidelijk dat hij de changementen om de drie is vergeten.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:55